تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۹:۲۰
کد خبر : 72149

گوشی بومی روسیه، حتی در شرایط جنگ و ممنوعیت واردات هم فروش خوبی ندارد!

گوشی بومی روسیه، حتی در شرایط جنگ و ممنوعیت واردات هم فروش خوبی ندارد!

گوشی بومی روسیه، حتی در شرایط جنگ و ممنوعیت واردات هم فروش خوبی ندارد!گوشی بومی AYYA T1 علیرغم شرایط بحرانی روسیه و ممنوعیت واردات گوشی‌های خارجی به این کشور، فروشی ناامیدکننده داشته است.
به گزارش منا..

گوشی بومی روسیه، حتی در شرایط جنگ و ممنوعیت واردات هم فروش خوبی ندارد!

گوشی بومی AYYA T1 علیرغم شرایط بحرانی روسیه و ممنوعیت واردات گوشی‌های خارجی به این کشور، فروشی ناامیدکننده داشته است.

به گزارش منابع مختلف، اعمال محدودیت‌های سنگین بر روی واردات گوشی‌های هوشمند نیز باعث نشده که گوشی بومی AYYA T1 روسیه در این کشور با اقبال مواجه شود. این محصول توسط کمپانی Smartecosystem ساخته شده است که دومین تولیدکننده مستقل گوشی‌های تلفن همراه در کشور روسیه به شمار می‌رود. این کمپانی حدود ۲۹۰۰ فروشگاه فعال در روسیه و بلاروس دارد. بنا به گزارشات موجود، در بازه زمانی ژانویه تا مارس ۲۰۲۲ تنها ۳۷۰ دستگاه از گوشی‌های هوشمند AYYA T1 به فروش رسیده و درآمدی ۶.۷ میلیون روبلی را برای سازنده به همراه داشته است. گوشی بومی روسیه البته از طریق دو فروشگاه دیگر نیز به طور رسمی به فروش می‌رسد. با این حال این فروشندگان گزارشی از میزان فروش محصولات خود ارائه نداده‌اند.

مشخصات و امکانات گوشی AYYA T1 روسیه

گوشی بومی روسیه

گوشی هوشمند AYYA T1 در ماه اکتبر سال ۲۰۲۱ روانه بازار شد. این گوشی از تراشه‌های هلیو P70 مدیاتک بهره برده و از پلتفرم نرم افزاری اندروید ۱۱ استفاده می‌کند. سازندگان این محصول تمرکز خود را بر روی ارتباطات شخصی و عدم جمع‌آوری داده‌های کاربران متمرکز کردند. به گزارش روستک به زودی نسخه‌های جدیدی از این گوشی مجهز به سیستم عامل روسی Aurora به بازار عرضه خواهند شد. سازندگان این گوشی همچنین قصد دارند در آینده دامنه محصولات متنوع‌تری را ارائه کنند تا بتوانند سهم بیشتری از بازار کشور روسیه را در اختیار بگیرند.

عدم موفقیت گوشی بومی روسیه حتی علیرغم جنگ و ممنوعیت واردات

گوشی بومی روسیه

تمرکز اصلی گوشی T1 بر روی کاربری‌های سازمانی و افرادی است که مایل به حفظ امنیت خود در شبکه هستند. بر اساس گزارشات موجود، بیشترین میزان فروش این گوشی در نواحی مسکو، تاتارستان، سن پترزبورگ و اسوردلوفسک بوده است. همچنین، فروشندگان این محصول اذعان کردند که از ماه مارس میزان فروش این گوشی بعد از مدت‌ها در جا زدن شتاب گرفت.

بد نیست بدانید که تلاش‌های پیشین روسی‌ها برای ارائه یک گوشی هوشمند بومی هم هرگز موفق نبوده‌اند. در سال ۲۰۱۳ سرمایه‌گذاران چینی پروژه یوتافون را راه‌اندازی کردند. این پروژه کمی بعد شکست خورد. علاوه بر این، در سال ۲۰۱۸ هم فروش گوشی Yandex Telephone به طور رسمی آغاز شد. با این حال یک سال بعد این محصول را بازار را به طور کامل ترک کرد. گزارش‌ها حاکی از فروش تنها ۱۸۰۰۰ نسخه‌ای این گوشی در مدت عمرش هستند. همچنین پروژه Tigafon هم یکی دیگر از پروژه‌های شکست‌خورده روسی است که در سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی شد و در سال ۲۰۱۹ با ضرر ۴۰ میلیون روبلی به کار خود پایان داد. بعلاوه، در پایان سال گذشته میلادی گروه Aquarius در صدد فروش یک گوشی ایمن براساس سیستم عامل کسپرسکی بود و تنها توانست دو هزار دستگاه را به کاربران سازمانی بفروشد.

سخنگوی یکی از روزنامه‌های مهم روسیه، دلیل عدم توانایی گوشی های بومی روسیه با نمونه‌های وارداتی را ضعف برندینگ این محصولات و تجربه کاربری ضعیف می‌داند. با این حال او عقیده دارد که این گوشی‌ها قادرند در میان گروهی از کاربران خاص فروش بیشتری داشته باشند.

منبع :gizchinaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.