تاریخ انتشار : جمعه ۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
کد خبر : 31593

گلکسی A72 اولین گوشی سامسونگ با ۵ دوربین خواهد بود

گلکسی A72 اولین گوشی سامسونگ با ۵ دوربین خواهد بود

گلکسی A72 اولین گوشی سامسونگ با ۵ دوربین خواهد بود برخی از کاربران بر این باورند که گوشی‌های هوشمند امروزی باید تعداد زیادی از حسگرهای دوربین را به همراه داشته باشند و یکی از آنهایی که به این باور بها می‌دهد سامسونگ است. این شرکت در سال ۲۰۱۸ گلکسی A9 را عرضه کرد، اولین گوشی‌ای که در قسمت پشتی دارای چهار دوربین بود. حال به نظر می‌رسد که غول کره‌ای قصد ندارد در این نقطه متوقف شود. این شرکت قرار است عضو جدیدی از خانواده سری A را معرفی کند، اما این بار با ۵ دوربین در قسمت پشت. این عضو جدید درراه، گلکسی A72 نام خواهد داشت.
هدف جدید یک مجموعه پنج‌تایی است. گلکسی A72 سامسونگ اولین گوشی هوشمند در دسته گوشی‌های شرکت خواهد بود که در قسمت پشت ۵ عدد حسگر خواهد داشت. هرچند دو عدد از این ۵ حسگر در واقعیت بی‌استفاده خواهند بود و کمکی به بالا بردن کیفیت تصاویر نمی‌کنند.
دوربین اصلی گلکسی A72 یک حسگر ۶۴ مگاپیکسلی است که در کنار آن یک لنز تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی با ضریب بزرگنمایی ۳X و یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی برای زوایای عریض جای خواهند داشت. این مجموعه پنج‌تایی میزبان یک حسگر عمق ۲ مگاپیکسلی و یک لنز ماکرو ..

گلکسی A72 اولین گوشی سامسونگ با ۵ دوربین خواهد بود

برخی از کاربران بر این باورند که گوشی‌های هوشمند امروزی باید تعداد زیادی از حسگرهای دوربین را به همراه داشته باشند و یکی از آنهایی که به این باور بها می‌دهد سامسونگ است. این شرکت در سال ۲۰۱۸ گلکسی A9 را عرضه کرد، اولین گوشی‌ای که در قسمت پشتی دارای چهار دوربین بود. حال به نظر می‌رسد که غول کره‌ای قصد ندارد در این نقطه متوقف شود. این شرکت قرار است عضو جدیدی از خانواده سری A را معرفی کند، اما این بار با ۵ دوربین در قسمت پشت. این عضو جدید درراه، گلکسی A72 نام خواهد داشت.

هدف جدید یک مجموعه پنج‌تایی است. گلکسی A72 سامسونگ اولین گوشی هوشمند در دسته گوشی‌های شرکت خواهد بود که در قسمت پشت ۵ عدد حسگر خواهد داشت. هرچند دو عدد از این ۵ حسگر در واقعیت بی‌استفاده خواهند بود و کمکی به بالا بردن کیفیت تصاویر نمی‌کنند.

دوربین اصلی گلکسی A72 یک حسگر ۶۴ مگاپیکسلی است که در کنار آن یک لنز تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی با ضریب بزرگنمایی ۳X و یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی برای زوایای عریض جای خواهند داشت. این مجموعه پنج‌تایی میزبان یک حسگر عمق ۲ مگاپیکسلی و یک لنز ماکرو ۵ مگاپیکسلی نیز خواهد بود. دیگر خصوصیت گلکسی A72 ممکن است سیستم تثبیت بصری تصاویر (Optical Image stabilization) باشد و گوشی موردبحث اولین عضو خانواده سری A خواهد بود که از این قابلیت بهره می‌برد.

در مجموع، گلکسی A72 دارای شش دوربین خواهد بود که یکی از آنها با کیفیت ۳۲ مگاپیکسل در جلوی دستگاه جای می‌گیرد. با این حال اینکه معرفی این گوشی در چه زمانی صورت می‌پذیرد هنوز مشخص نیست.

از آنجایی که بازار گوشی‌های هوشمند روزبه‌روز رقابتی‌تر می‌شود، شرکت‌های سازنده تلاش می‌کنند تا جای ممکن به سری مقرون‌به‌صرفه و میان رده خود ارزش بیشتری ببخشند. تمیز دادن پرچم‌دارها و میان رده‌ها در زمینه قیمت هرروز سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود و به همین دلیل سامسونگ قصد دارد تا قابلیت تثبیت بصری تصاویر را میهمان سری میان رده گلکسی A کند. به نظر می‌رسد گلکسی A72 اولین عضو این سری باشد که به قابلیت یادشده مجهز شود. این اولین باری نیست که خبر چنین اقداماتی از طرف شرکت کره‌ای به گوش می‌رسد، چند ماه پیش نیز گزارش‌های مشابهی در بستر وب منتشر شده بود.

برای آنهایی که اطلاع ندارند باید گفت که فناوری تثبیت بصری تصاویر منتج به عکس‌ها و ویدئوهایی واضح‌تر می‌شود. به‌طور خلاصه این تکنیک تاری و گرفتگی را از بین می‌برد. در این فناوری حسگرهای ژیروسکوپی در روی دوربین‌ها تعبیه می‌شوند و لنزها را در خلاف جهت لرزش دست حرکت می‌دهند. این اتفاق باعث می‌شود تا لرزش به حداقل برسد که در نهایت تصاویری واضح‌تر را به ارمغان می‌آورد. برای اینکه کیفیت نهایی از این هم بهتر شود، شرکت‌های سازنده از تکنیک‌های نرم‌افزاری هم بهره می‌گیرند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.