تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۷:۲۶
کد خبر : 583949

گلکسی واچ 5 سامسونگ؛ از مشخصات فنی تا طراحی، قیمت و تاریخ ورود به بازار

گلکسی واچ 5 سامسونگ؛ از مشخصات فنی تا طراحی، قیمت و تاریخ ورود به بازار

گلکسی واچ 5 سامسونگ؛ از مشخصات فنی تا طراحی، قیمت و تاریخ ورود به بازار به بهانه نزدیک شدن به زمان رونمایی ساعت هوشمند گلکسی واچ 5 سامسونگ، امروز قصد داریم به بررسی مشخصات فنی، طراحی، قابلیت‌ها و دیگر جزئیات احتمالی آن بپردازیم. سامسونگ در شمار بهترین سازندگان ساعت های هوشمند در بازار به شمار

گلکسی واچ 5 سامسونگ؛ از مشخصات فنی تا طراحی، قیمت و تاریخ ورود به بازار

به بهانه نزدیک شدن به زمان رونمایی ساعت هوشمند گلکسی واچ 5 سامسونگ، امروز قصد داریم به بررسی مشخصات فنی، طراحی، قابلیت‌ها و دیگر جزئیات احتمالی آن بپردازیم.

سامسونگ در شمار بهترین سازندگان ساعت های هوشمند در بازار به شمار می‌رود و محصولاتش در سرتاسر دنیا طرفداران زیادی دارند. جدیدترین نسل از ساعت های هوشمند این کمپانی، گلکسی واچ 4 و گلکسی واچ 4 کلاسیک هستند که هر دو با استقبال بسیار خوبی از سوی علاقمندان روبرو شده‌اند. با این حال، با توجه به اینکه این ساعت‌های هوشمند در ماه آگوست 2021 معرفی شدند، اکنون حدود یک سال از عمر آن‌ها می‌گذرد.

بر همین اساس انتظار می‌رود به زودی شاهد رونمایی از خانواده گلکسی واچ 5 سامسونگ باشیم. در چند ماه اخیر اطلاعات و شایعات زیادی پیرامون این ساعت های هوشمند منتشر شده بود؛ با این حال هیچ یک از آن‌ها هنوز به تایید رسمی سامسونگ نرسیده‌اند. با این حال امروز قصد داریم به معرفی بیشتر نسل آینده ساعت های هوشمند کره‌ای‌ها بپردازیم و همه اطلاعاتی که از آن‌ها داریم را مرور کنیم.

قابلیت‌های گلکسی واچ 5 سامسونگ

نخستین شایعات پیرامون خانواده Galaxy Watch 5 زمستان سال گذشته منتشر شدند. این شایعات به تجهیز نسل بعدی ساعت های هوشمند سامسونگ به حسگرهای سنجش دمای پوست اشاره داشتند. این قابلیت که قبلا در ساعت‌های فیت بیت سنس هم استفاده شده بود، امکان پایش مواردی نظیر خواب یا چرخه قاعدگی را به گلکسی واچ 5 خواهد داد. بر اساس این اطلاعات غیررسمی، نسل بعدی ایربادهای گلکسی بادز هم قابلیت سنجش دمای سطح پوست از طریق امواج مادون قرمز را خواهند داشت.

کمی بعد، مینگ چی کو، تحلیلگر شناخته‌شده حوزه محصولات اپل اعلام کرد که استفاده از حسگرهای سنجش دمای پوست به دلیل محدودیت‌های نرم افزاری، فعلا ممکن نیست. او همچنین اعلام کرد که اپل به دلیل همین محدودیت‌ها از استفاده از این حسگرها در نسل هفتم ساعت‌های هوشمند اپل واچ گذشت و سامسونگ نیز به همین دلیل قادر به استفاده از آن در ساعت های هوشمند خود نخواهد بود.

در گجت نیوز بخوانید: نکته‌های کاربردی و ترفندهایی برای بهتر استفاده کردن از ساعت سامسونگ گلکسی واچ ۴

به عقیده کو، مشکل اصلی در تعبیه این حسگرها، نبود الگوریتمی مناسب برای تبدیل دقیق دمای سطح پوست به دمای پایه است و نه اپل و نه سامسونگ فعلا قادر به دستیابی به آن نیستند. البته این به آن معنا نیست که گلکسی واچ 5 سامسونگ به طور کامل فاقد قابلیت سنجش دمای پوست خواهد بود؛ بلکه این کار را از طریق دیگری انجام خواهد داد. برخی دیگر از شایعات نیز به تعبیه سخت افزارهای مرتبط با سنجش دمای پوست در نسل بعدی ساعت های هوشمند سامسونگ سخن گفته‌اند؛ هرچند که هنوز مشخص نیست سیستم عملکرد آن چگونه خواهد بود!

مشخصات فنی و سخت افزاری Galaxy Watch 5

ساعت هوشمند Galaxy Watch 5

بر اساس نخستین اطلاعات منتشر شده پیرامون مشخصات سخت افزاری نسل بعدی ساعت های هوشمند سامسونگ، این محصولات ترکیبی از سخت افزارهای امیدوارکننده و نه چندان جذاب خواهند بود که گرد هم آمده‌اند. برای شروع، احتمالا Galaxy Watch 5 عمر باتری بسیار خوبی خواهد داشت.

بر اساس برخی اطلاعات منتشر شده از گلکسی واچ 5، مدل 40 میلیمتری این ساعت‌های هوشمند به یک باتری 276 میلی آمپر ساعتی مجهز خواهد بود که حدودا 12 درصد بزرگتر از باتری 247 میلی آمپر ساعتی نسل قبل است. این افزایش ظرفیت همچنین در مدل 44 میلیمتری Galaxy Watch 5 هم قابل مشاهده است؛ به طوری که ظرفیت باتری این مدل با افزایش ظرفیتی 10 درصدی از 361 میلی آمپر ساعت به 397 میلی آمپر ساعت خواهد رسید.

در هنگام رونمایی از ساعت های گلکسی واچ 4، سامسونگ وعده عمر باتری 48 ساعته این محصولات را داده بود. با این حال، این ادعای غول کره‌ای در واقعیت بیش از حد خوشبینانه از آب درآمد و این گجت‌ها، خصوصا مدل کوچک‌تر، با فعال بودن صفحه نمایش همیشه روشن، عمر باتری تنها 24 ساعته را ارائه می‌دادند. در صورتی که افزایش ظرفیت باتری در نسل جدید ساعت های هوشمند گلکسی واچ اتفاق بیفتد؛ می‌توان انتظار چندین ساعت عمر بیشتر باتری را از آن‌ها داشت.

عمر باتری Galaxy Watch 5

در حال حاضر گلکسی واچ 5 تحت کد رمز Heart در دست توسعه است. دو مدل مختلف از این محصول تحت کدهای Heart-S ( مدل SM-R90x) و Heart-L (مدل SM-R91x) در دست توسعه هستند و مدل سوم کد رمز Heart-Pro و شماره مدل SM-R92x دارد. به گزارش SamMobile، این مدل سوم، نسخه حرفه‌ای از نسل بعدی ساعت های هوشمند سامسونگ تحت نام گلکسی واچ 5 پرو خواهد بود. البته این نامگذاری هنوز به هیچ عنوان قطعی نیست؛ اما گفته می‌شود این نسخه باتری بسیار بزرگ‌تری در اختیار خواهد داشت. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط سام موبایل، این باتری ظرفیتی 572 میلی آمپر ساعتی خواهد داشت که حدودا 60 درصد بیشتر از بزرگ‌ترین باتری مدل‌های مختلف گلکسی واچ 4 خواهد بود.

باید در نظر داشت که هر دو مدل از نسل قبلی ساعت‌های هوشمند سامسونگ اندازه‌هایی بزرگ داشتند. به طور خاص، گلکسی واچ 4 اندازه‌ای 44 میلیمتری داشت و اندازه نسخه کلاسیک آن 46 میلیمتر بود. بنابراین به نظر می‌رسد سامسونگ برای تعبیه یک باتری 572 میلی آمپر ساعتی در نسل بعدی ساعت‌های هوشمند خود کار سختی خواهد داشت!

از طرف دیگر محصولات مطرح پیشین سامسونگ، گلکسی اس 22 اولترا و گلکسی تب اس 8 اولترا نیز نسبت به فرم فاکتور خود ابعاد بیش از حد بزرگی داشتند؛ بنابراین بعید نیست که این اتفاق برای نسخه Pro از گلکسی واچ 5 سامسونگ هم رخ دهد.

SamMobile همچنین مدتی پیش گزارش داد که سامسونگ تصمیم دارد برای نسل بعدی ساعت های هوشمندش از یک شارژر بی سیم 10 واتی استفاده کند. پیش از این، ساعت‌های هوشمند سامسونگ به همراه شارژرهای پنج واتی به بازار عرضه می‌شدند؛ بنابراین ارتقای توان شارژ بی سیم به 10 وات می‌تواند پیشرفت درخور توجهی باشد.

اکنون اما نوبت به خبرهای بد در خصوص Galaxy Watch 5 می‌رسد! بر اساس برخی اطلاعات منتشر شده، سامسونگ امسال تصمیمی برای عرضه نسخه کلاسیک از ساعت های هوشمندش ندارد. این به آن معناست که احتمالا امسال هیچ یک از مدل‌های گلکسی واچ 5 به حلقه چرخان مجهز نخواهند بود. در همین راستا، اکانت معتبر Ice Universe هم کمی بعد اعلام کرد که نسخه Pro از این ساعت‌های هوشمند هم فاقد حلقه‌های چرخان خواهد بود. بنابراین احتمالا تمامی مدل‌های گلکسی واچ 5 از حلقه‌هایی لمسی مشابه نسخه معمولی Galaxy Watch 4 استفاده خواهند کرد.

ساعت هوشمند گلکسی واچ 5

البته Ice Universe همچنین اشاره کرده که یکی دیگر از تفاوت‌های نسخه پرو از ساعت هوشمند Galaxy Watch 5 با دیگر نسخه‌ها، استفاده از مواد بسیار پریموم در ساخت خواهد بود. به گزارش این منبع، گلکسی واچ 5 پرو از یک بدنه تیتانیومی با شیشه یاقوت کبود ساخته خواهد شد. سامسونگ البته پیش از این تیتانیوم را در ساخت ساعت های هوشمند خود به کار برده بود؛ اما این اولین بار است که یاقوت کبود در یکی از گجت‌های این کمپانی استفاده می‌شود.

قیمت و زمان عرضه گلکسی واچ 5 به بازار

در حال حاضر هیچ گونه اطلاعاتی در خصوص قیمت احتمالی نسل آتی از ساعت های هوشمند سامسونگ در دست نیست. شروع قیمت مدل کنونی Galaxy Watch (گلکسی واچ 4) از 250 دلار برای نسخه 40 میلیمتری است. همچنین نسخه 42 میلیمتری این گجت با قابلیت اتصال LTE هم قیمتی 330 دلاری دارد. از سوی دیگر، قیمت نسخه کلاسیک از گلکسی واچ 4 نیز حدودا صد دلار گران‌تر است.

از سوی دیگر، شروع قیمت گلکسی واچ 3 در سال 2020 از 400 دلار بود و در مدل بزرگتر، قیمت آن به 480 دلار هم می‌رسید. با این حال تمامی نسخه‌های این مدل Galaxy Watch به حاشیه‌های چرخان مجهز بودند و نمی‌توان از قیمت‌گذاری آن‌ها برای نسل جدید هم استفاده کرد.

بر اساس این اطلاعات می‌توان انتظار داشت که شروع قیمت نسل جدید از ساعت های هوشمند سامسونگ از حدود قیمت نسخه غیرکلاسیک گلکسی واچ 4 باشد؛ در حالی که نسخه پرو احتمالا قیمت بالاتری خواهد داشت.

می‌توان انتظار داشت که ساعت های Galaxy Watch 5 سامسونگ در رویداد آنپکد 10 آگوست 2022 به همراه گوشی های گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 رونمایی شوند. همچنین شروع عرضه این محصولات به بازار نیز احتمالا از روز 26 آگوست خواهد بود.

اکنون با رونمایی رسمی از گلکسی واچ 5 سامسونگ و ساعت پیکسل واچ گوگل باید دید آیا جایگاه اپل واچ در بازار گجت‌های پوشیدنی تهدید خواهد شد یا خیر.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.