تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
کد خبر : 72843

گلکسی واچ ۵ سامسونگ؛ هرآنچه از گجت پوشیدنی جدید کره‌ای‌ها می‌دانیم

گلکسی واچ ۵ سامسونگ؛ هرآنچه از گجت پوشیدنی جدید کره‌ای‌ها می‌دانیم

گلکسی واچ ۵ سامسونگ؛ هرآنچه از گجت پوشیدنی جدید کره‌ای‌ها می‌دانیمدر این مقاله سعی داریم چند ماه پیش از رونمایی از گلکسی واچ ۵ به بررسی مشخصات فنی، قابلیت‌ها، طراحی ظاهری و قیمت احتمالی آن بپردازیم.
G..

گلکسی واچ ۵ سامسونگ؛ هرآنچه از گجت پوشیدنی جدید کره‌ای‌ها می‌دانیم

در این مقاله سعی داریم چند ماه پیش از رونمایی از گلکسی واچ ۵ به بررسی مشخصات فنی، قابلیت‌ها، طراحی ظاهری و قیمت احتمالی آن بپردازیم.

Galaxy Watch 4 و Galaxy Watch 4 Classic دو نمونه از بهترین ساعت‌های هوشمند بازار در حال حاضر به شمار می‌روند. با این حال حدود هشت ماه از عرضه آن‌ها به بازار می‌گذرد و به تدریج در حال نزدیک شدن به زمان رونمایی از نسل جدید این محصولات هستیم. تا به امروز شایعات فراوانی پیرامون نسل پنجم ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ منتشر شده و برخی اطلاعات را در مورد آن در اختیارمان قرار داده‌اند.

اگر مایلید بدانید سامسونگ برای گلکسی واچ ۵ خود چه برنامه‌ای دارد، تا پایان این متن با گجت نیوز همراه باشید.

قابلیت‌های گلکسی واچ ۵

گلکسی واچ 5

نخستین اخبار پیرامون نسل پنجم از ساعت‌های هوشمند Galaxy Watch، زمستان قبل منتشر شدند. در ماه مارس سال ۲۰۲۲ شایعه شد که نسل بعدی ساعت‌های هوشمند سامسونگ قرار است با الهام از Fitbit Sense به حسگر اندازه‌گیری دمای سطح پوست مجهز باشد. این قابلیت می‌تواند در کنار داده‌های سنسورهای دیگر نظیر پایش خواب یا چرخه ماهیانه قاعدگی، گزارش بهتری از وضعیت سلامت را ارائه دهد. در همین حین البته شایعات به امکان سنجش دمای سطح پوست به کمک هدست‌های گلکسی بادز از طریق تابش اشعه مادون قرمز هم اشاره داشتند.

البته تعبیه حسگرهای سنجش دمای بدن در گلکسی واچ ۵ ابهامات زیادی را متوجه این محصولات کرد. به عنوان مثال، مینگ چی کو، تحلیلگر شناخته شده محصولات اپل معتقد است که استفاده از این حسگرها در ساعت‌های هوشمند مشکلاتی تکنولوژیک دارد که هنوز رفع نشده‌اند. به عقیده وی، این دسته مشکلات مانع از تعبیه حسگرهای سنجش دما در نسل هفتم اپل واچ شد. همچنین علاوه بر اپل، سامسونگ نیز با این مشکل دست به گریبان است و تا زمانی که به طور کامل به رفع آن نپرداخته، قادر به استفاده از این حسگرها در محصولاتش نخواهد بود.

در گجت نیوز بخوانید: نکته‌های کاربردی و ترفندهایی برای بهتر استفاده کردن از ساعت سامسونگ گلکسی واچ ۴

ظاهرا اساس این مشکل در طراحی الگوریتم‌هایی برای سنجش دمای پوست نهفته است و تا به امروز نه اپل و نه سامسونگ قادر به حل آن نبوده‌اند. به همین جهت تعبیه حسگرهای سنجش دمای پوست در ساعت‌های هوشمند نسل بعدی سامسونگ هنوز در حد شایعه است و نمی‌توان با قاطعیت از آن سخن گفت.

مشخصات سخت افزاری Galaxy Watch 5

گلکسی واچ 5

بر اساس اطلاعات اولیه موجود از نسل بعدی ساعت‌های هوشمند سامسونگ، این محصول از حیث سخت افزاری، نکات مثبت و منفی مختلفی دارد. در ابتدا نکات مثبت آن را بررسی خواهیم کرد.

ظرفیت باتری Galaxy Watch 5

اخباری که ماه گذشته از Galaxy Watch 5 منتشر شدند، جزئیاتی را در خصوص ظرفیت باتری نسخه‌های مختلف این ساعت هوشمند افشا کردند. بر اساس این اطلاعات، نسخه ۴۰ میلیمتری واچ ۵ به یک باتری ۲۷۶ میلی آمپر ساعتی مجهز خواهد بود که ۱۲ درصد بیشتر از ظرفیت ۲۴۷ میلیمتری نسل گذشته است. همچنین، نسخه ۴۴ میلیمتری نیز با پیشرفت مشابهی در بخش باتری روبرو شده؛ به طوری که حجم باتری آن با رشدی ۱۰ درصدی، از ۳۶۱ میلی آمپر ساعت در نسل پیش به ۳۹۵ میلی آمپر ساعت خواهد رسید.

پیش از این سامسونگ عمر باتری ۴۸ ساعته را برای نسل چهارم ساعت‌های خود اعلام کرده بود. اما این تخمین، بسیار خوش‌بینانه بود و در عمل، نسل قبلی گلکسی واچ، مخصوصا نسخه کوچکتر آن، نتوانستند عمر باتری حتی نزدیک به این عدد را داشته باشند. بررسی‌های انجام شده بر روی نسخه کوچکتر گلکسی واچ ۴ حاکی از این بود که این محصول با روشن بودن دائمی صفحه نمایش قادر به ارائه عمر باتری کمی بیش از ۲۴ ساعت بود. در صورتی که اطلاعات موجود در خصوص حجیم‌تر شدن باتری نسل پنجم صحت داشته باشد، می‌توانید انتظار چندین ساعت عمر بیشتر را از آن داشته باشید.

احتمال عرضه نسخه پرو

همچنین اخباری نیز پیرامون ارائه نسخه سومی از گلکسی واچ ۵ در سال جاری به گوش می‌رسد. Sammobile گزارش می‌دهد که این نسخه احتمالا نسخه پرو نام خواهد داشت؛ هرچند که گزینه‌های دیگر نظیر Galaxy Watch5 Ultra نیز برای نامگذاری احتمالی آن پیشنهاد شده‌اند. جزئیات این محصول به هیچ عنوان مشخص نیست؛ با این حال تنها اطلاعات مهم پیرامون آن، ظرفیت بسیار بالای باتری است. بر اساس برخی از اطلاعات موجود، نسخه پرو یا اولترا از Galaxy Watch 5 به یک باتری غول‌پیکر ۵۷۲ میلی آمپر ساعتی مجهز خواهد بود که ظرفیت آن ۶۰ درصد بیشتر از هریک از نسخه‌های واچ ۴ است.

گلکسی واچ 5

با در نظر گرفتن اندازه کاملا بزرگ ساعت‌های گلکسی واچ ۴ ( ۴۴ میلیمتر برای نسخه معمولی و ۴۶ میلیمتر برای نسخه کلاسیک) ظاهرا سامسونگ توانسته طراحی نسل پنجم را به گونه‌ای انجام دهد که این باتری بسیار حجیم درون بدنه‌ای نه چندان بزرگ قرار گیرد. البته سامسونگ نشان داده که از طراحی بسیار بزرگ محصولاتش ابایی ندارد. پیش از این، گلکسی اس ۲۲ اولترا و گلکسی تب اس ۸ اولترا نیز نسبت به محصولات مشابه خود ابعاد بسیار بزرگ‌تری داشتند. به همین جهت کاملا ممکن است که ساعت‌های هوشمند این کمپانی، مخصوصا نسخه Pro نیز اندازه کاملا بزرگی داشته باشند.

حذف نسخه کلاسیک Galaxy Watch 5

در گام بعدی نوبت به بررسی نقاط ضعف احتمالی گلکسی واچ ۵ می‌رسد. شایعات موجود حاکی از این هستند که احتمالا امسال خبری از نسخه کلاسیک ساعت‌های هوشمند سامسونگ نخواهد بود. بنابراین کاربران این ساعت هوشمند باید با صدای تق تق دلنشین حلقه مکانیکی و چرخان دور این ساعت هوشمند وداع کنند! پیش‌بینی می‌شود که سامسونگ امسال از نسخه Galaxy Watch 5 رونمایی کند. بر این اساس، نمی‌توان انتظار نسخه‌ای تحت نام Samsung Galaxy Watch 5 Ultra Classic را داشت؛ چراکه این نام بیش از حد بزرگ و گیج‌کننده به نظر می‌رسد! البته حذف این حلقه مکانیکی تغییری در عملکرد محصول نخواهد داشت و همان قابلیت‌ها به صورت لمسی در اختیارمان قرار خواهند داشت. با این حال، حس و حال دریافتی از چرخاندن یک حلقه مکانیکی قطعا با یک حلقه لمسی قابل قیاس نیست!

قیمت احتمالی

قیمت نسل بعدی ساعت‌های هوشمند سامسونگ در حال حاضر مبهم‌ترین بخش آن‌هاست. حداقل قیمت نسل کنونی از این محصولات برابر با ۲۵۰ دلار برای نسخه ۴۰ میلیمتری است. این در حالی است که برای تهیه نسخه ۴۲ میلیمتری این ساعت هوشمند با قابلیت اتصال LTE باید ۳۳۰ دلار پرداخت کرد. البته نسخه کلاسیک از Galaxy Watch 4 حدود ۱۰۰ دلار گران‌تر قیمت‌گذاری شده است؛ اما با توجه به عدم عرضه احتمالی این نسخه در نسل جدید، قیمت آن اهمیت چندانی ندارد.

از طرف دیگر، قیمت نسل سوم این گجت‌ها از ۴۰۰ دلار آغاز می‌شد و در نسخه بزرگ‌تر با قابلیت اتصال LTE به ۴۸۰ دلار می‌رسید. البته حضور حلقه چرخان در تمام نسخه‌های نسل سوم به عنوان مهم‌ترین دلیل برای این قیمت بالاتر برشمرده می‌شود.

گلکسی واچ 5

بر اساس این اطلاعات می‌توان انتظار داشت که نسل پنجم Galaxy Watch قیمتی نزدیک به نسخه‌های غیرکلاسیک نسل قبل داشته باشد. البته اندازه بزرگ‌تر این گجت طبیعتا قیمت بالاتری را نیز برای آن به همراه خواهد داشت.

بعلاوه، هیچ اطلاعاتی پیرامون زمان رونمایی از گلکسی واچ ۵ در اختیارمان نیست. در عین حال، با در نظر گرفتن بازه استاندارد عرضه این محصولات می‌توان انتظار داشت که نسل پنجم در تابستان ۲۰۲۲ روانه بازار شوند. با رخ دادن این اتفاق و با حضور محصولات امیدوارکننده دیگری نظیر پیکسل واچ گوگل، احتمالا امسال شاهد رقابت سختی در بازار ساعت‌های هوشمند خواهیم بود.

منبع :androidpoliceمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.