تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲
کد خبر : 52544

گسترش همکاری‌های علمی و پژوهشی دانشگاه بین‌المللی اهل بیت و پاکستان در ۴ محور

گسترش همکاری‌های علمی و پژوهشی دانشگاه بین‌المللی اهل بیت و پاکستان در ۴ محور

گسترش همکاری‌های علمی و پژوهشی دانشگاه بین‌المللی اهل بیت و پاکستان در ۴ محور – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ دکتر سعید جازاری معمویی رئیس دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) در ..

گسترش همکاری‌های علمی و پژوهشی دانشگاه بین‌المللی اهل بیت و پاکستان در ۴ محور – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ دکتر سعید جازاری معمویی رئیس دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) در دیدار با رحیم حیات قریشی، سفیر پاکستان در ایران با تأکید بر تناسبات فرهنگی و تاریخی ایران و پاکستان گفت: پاکستان فقط یک همسایه ساده برای ایران نیست و ایران با پاکستان یک خانواده است. پاکستان مهد درخشش مؤلفین و نویسندگان بزرگی در عرصه دین بوده‌است.

وی در ادامه درباره دانشگاه اهل بیت (ع) توضیح داد: اینجا یک دانشگاه نیمه دولتی است و دانشجویان خارجی در دانشکده حقوق و علوم سیاسی ، دانشکده علوم اجتماعی ، رفتاری، دانشکده مهندسی علوم و فنون ، دانشکده مطالعات اسلامی ، دپارتمان زبان مشغول تحصیل هستند. البته دپارتمان مطالعات و تحقیقات زنان هم در دانشگاه فعالیت های تخصصی در حوزه زنان را دارد ، همچنین دانشکده پزشکی هم در آینده تاسیس و میزبان دانشجویان خواهد بود.

دکتر جازاری با اشاره به استفاده از زبان اردو در برخی دروس دانشگاهی، خاطر نشان کرد: محدوده همکاری‌های دانشگاه اهل بیت (ع) با نهاد‌های دانشگاهی و علمی پاکستان به چهار بخش تقسیم‌بندی می‌شود و امیدواریم سفیر محترم این کشور، مقدمات توسعه همکاری در این چهار بخش را فراهم کنند.

وی افزود: بخش اول همکاری‌ها به تبادل اساتید باز می‌گردد، امیدوارم سفارت پاکستان در ایران امکان این تبادل را فراهم کند تا هم ما از امکان حضور اساتید پاکستانی بهره ببریم و هم اساتید ما امکان تدریس در دانشگاه‌های پاکستان را داشته باشند.

رئیس دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) گفت: در بخش دیگر این همکاری‌ها به‌دنبال برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های علمی و دانشگاهی مشترک با کشور پاکستان هستیم، کمااینکه تفاهم‌نامه مشترکی هم با دانشگاه سوربن فرانسه و برخی دانشگاه‌های سوریه امضا کرده‌ایم و امیدواریم همین تفاهم‌نامه‌ها را با دانشگاه‌های پاکستانی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در ادامه این کارهای مشترک می‌توان به تولید مقالات و آثار علمی مشترک رسید و ما آمادگی داریم آثار ارزشمند علمی را در مجلات با رتبه‌بندی علمی به چاپ برسانیم.

دکتر جازاری درباره بخش چهارم همکاری‌ها توضیح داد: این دانشگاه امکان بورس ۳۰ دانشجوی پاکستانی را برای شما فراهم می‌کند تا به انتخاب خودتان آنها را به دانشگاه معرفی کنید تا آنها تحصیلات خود را از ماه سپتامبر آغاز کنند.

در ادامه نشست، «رحیم حیات قریشی» سفیر پاکستان در ایران با معرفی هیأت همراه و با تشکر از استقبال مسئولان دانشگاه، گفت: برای حرف زدن درباره ایران باید به حدیث پیامبر اکرم (ص) که فرمودند «اگر علم در ثریا هم باشد مردانی از سرزمین پارس به آن دست پیدا خواهند کرد» اشاره داشت.

وی افزود: پاکستان و ایران یک روح در دو بدن هستند و این دو کشور مشترکات زیادی دارند که یکی از اصلی‌ترین این مشترکات عشق به اهل بیت (ع) است. پاکستانی‌ها برای مردم ایران ارزش زیادی قائل هستند، به‌خصوص بعد از انقلاب که توانستند از دست استعمار رهایی پیدا کنند.

سفیر پاکستان در مورد حضور دانشجویان پاکستانی در دانشگاه اهل بیت‌ (ع) گفت: تعداد زیادی از دانشجویان پاکستانی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند و مطلع هستیم که وضعیت بسیار خوبی دارند. آنها ما را از وضعیت تحصیلی خود مطلع می‌کنند و من وظیفه داشتم به خاطر همه این مسئولیت‌پذیری‌ها در این دانشگاه حضور پیدا کنم.

وی ادامه داد: بابت تدریس زبان اردو در این دانشگاه تشکر می‌کنم و در این حوزه اگر نیاز به کمک سفارت پاکستان داشتید ما تمام تلاش خود را برای ارائه هر گونه کمکی خواهیم کرد.

قریشی با اشاره به ایده‌های مطرح شده از جانب رئیس دانشگاه اهل بیت (ع)، تصریح کرد: ایده‌هایی که ارائه شد بسیار عملی و قابل پیگیری هستند و برای تحقق بخشی از آنها باید شما هم سفری به پاکستان داشته‌باشید تا امکان برآورده سازی هر چهار محور مطرح شده را فراهم کنیم.

برگزاری رزمایش مشترک نظامی بین ترکیه، جمهوری آذربایجان و پاکستانتاکید کمیته قضایی سنای آمریکا بر هماهنگی بیشتر با پاکستان درباره افغانستان

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.