تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۹:۴۵
کد خبر : 42126

گسترش نگران‌کننده کرونا از نیمه غربی کشور به سمت نیمه شرقی

گسترش نگران‌کننده کرونا از نیمه غربی کشور به سمت نیمه شرقی

وزارت بهداشت هشدار داد گسترش نگران‌کننده کرونا از نیمه غربی کشور به سمت نیمه شرقی سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه وضعیت شیوع بیماری کووید-۱۹ در کشور بسیار گسترده و نگران کننده است، گفت: استفاده از و..

وزارت بهداشت هشدار داد

گسترش نگران‌کننده کرونا از نیمه غربی کشور به سمت نیمه شرقی

گسترش نگران‌کننده کرونا از نیمه غربی کشور به سمت نیمه شرقی

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه وضعیت شیوع بیماری کووید-۱۹ در کشور بسیار گسترده و نگران کننده است، گفت: استفاده از وسایل نقلیه عمومی پر ازدحام، خوردن غذا در رستوران و حضور در اماکن پر جمعیت، از عوامل اصلی انتقال کرونا در کشور هستند.

به گزارش ایسنا، دکتر سیما سادات لاری گفت: وضعیت شیوع بیماری کووید-۱۹ در کشور بسیار گسترده و نگران کننده بوده و موج چهارم بیماری با سرعت در حال پیشرفت از نیمه غربی کشور به سمت نیمه شرقی است.

وی افزود: بر این اساس استفاده مداوم و صحیح از ماسک و خودداری از برگزاری هرگونه دورهمی، مراسم های عروسی و عزا در شرایط فعلی بسیار ضروری بوده و فراموش نکنیم که استفاده از وسایل نقلیه عمومی پر ازدحام، خوردن غذا در رستوران و حضور در اماکن پر جمعیت، از عوامل اصلی انتقال کرونا در کشور هستند.

لاری تاکید کرد: ضروری است که مردم به محض مشاهده علائم بیماری مانند تب، سرفه، سردرد و بدن درد هرچند به صورت خفیف، خود را قرنطینه کرده و تماس خود با اعضای خانواده و دوستان را محدود کنند و با پرهیز جدی از حضور در محل کار، نسبت به تماس با سامانه تلفنی ۴۰۳۰ جهت کسب مشاوره و دریافت راهنمایی های لازم برای طی مراحل درمان بیماری اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.