تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۶:۴۳
کد خبر : 53798

گزارش: کسب درآمد ۸۱ میلیارد دلاری اپل در سه ماهه دوم ۲۰۲۱

گزارش: کسب درآمد ۸۱ میلیارد دلاری اپل در سه ماهه دوم ۲۰۲۱

گزارش: کسب درآمد ۸۱ میلیارد دلاری اپل در سه ماهه دوم ۲۰۲۱اپل گزارش سه ماهه سوم مالی (آوریل تا ژوئن) خود را منتشر کرده است. طبق این گزارش، اپل توانسته در طول این مدت درآمدی بالغ بر ۸۱.۴۳ میلیارد دلار کسب کند که عملکرد واقعاً فوق‌العاده‌ای برای این شرکت محسوب می‌شود. درآمد اپل در این سه ماهه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد رشد داشته است که رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است. ضمن اینکه اپل توانسته فراتر از پیش‌بینی تحلیلگران مبنی بر درآمد ۷۳ میلیارد دلاری این شرکت در سه ماهه سوم مالی عمل کند و همچنین سود خاص خود را در طول این مدت به ۲۱.۷ میلیارد دلار برساند.
بد نیست بدانید که سه ماهه سوم مالی معمولاً یکی از کم‌فروش‌ترین بازه‌های زمانی برای اپل است، چراکه مشتریان اغلب تمایل دارند که منتظر سری بعدی دستگاه‌های این شرکت که در ماه سپتامبر معرفی می‌شوند بمانند. با وجود چنین شرایط، میزان فروش‌های اپل در این سه ماهه نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۰ درصدی را تجربه کرده است که در نوع خود بسیار جالب‌توجه است. البته اپراتورهای موبایل هم با ارائه تخفیف‌های متنوع برای گوشی‌های سری آیفون ۱۲، تا اندا..

گزارش: کسب درآمد ۸۱ میلیارد دلاری اپل در سه ماهه دوم ۲۰۲۱

اپل گزارش سه ماهه سوم مالی (آوریل تا ژوئن) خود را منتشر کرده است. طبق این گزارش، اپل توانسته در طول این مدت درآمدی بالغ بر ۸۱.۴۳ میلیارد دلار کسب کند که عملکرد واقعاً فوق‌العاده‌ای برای این شرکت محسوب می‌شود. درآمد اپل در این سه ماهه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد رشد داشته است که رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است. ضمن اینکه اپل توانسته فراتر از پیش‌بینی تحلیلگران مبنی بر درآمد ۷۳ میلیارد دلاری این شرکت در سه ماهه سوم مالی عمل کند و همچنین سود خاص خود را در طول این مدت به ۲۱.۷ میلیارد دلار برساند.

بد نیست بدانید که سه ماهه سوم مالی معمولاً یکی از کم‌فروش‌ترین بازه‌های زمانی برای اپل است، چراکه مشتریان اغلب تمایل دارند که منتظر سری بعدی دستگاه‌های این شرکت که در ماه سپتامبر معرفی می‌شوند بمانند. با وجود چنین شرایط، میزان فروش‌های اپل در این سه ماهه نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۰ درصدی را تجربه کرده است که در نوع خود بسیار جالب‌توجه است. البته اپراتورهای موبایل هم با ارائه تخفیف‌های متنوع برای گوشی‌های سری آیفون ۱۲، تا اندازه بسیار زیادی به فروش این هندست‌ها کمک کرده‌اند.

براساس شایعات، مدل‌های امسال آیفون ۱۳، آیفون ۱۳ مینی، آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس دارای ارتقاهای خوبی نسبت به مدل‌های سال گذشته خواهد بود؛ بطوریکه مدل‌های پرو از نمایشگرهای ۱۲۰ هرتزی و بقیه مدل‌های این سری از دوربین‌های بزرگتر و بهبودیافته‌تر استفاده خواهند کرد. همچنین انتظار می‌رود اپل امسال از ناچ کوچکتری روی آیفون‌های خود استفاده کند.

اپل آیفون ۱۲

اما درباره عملکرد سایر محصولات اپل نیز باید بگوییم که میزان فروش دستگاه‌های مک و آیپد این شرکت به‌ترتیب ۱۶.۳ و ۱۱.۹ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است. تیم کوک ، مدیرعامل اپل، دیروز گفت که دستگاه‌های مک این شرکت بهترین سه ماهه مالی خود و آیپدها بهترین عملکرد را در طول ده سال اخیر داشته‌اند. اپل در ماه‌های اخیر یک آی‌مک بازطراحی‌شده ۲۴ اینچی و یک آیپد پرو ارتقایافته عرضه کرده است. این دستگاه‌ها، جدیدترین مدل‌هایی هستند که از تراشه M1 اپل استفاده می‌کنند و جزو قدرتمندترین دستگاه‌هایی هستند که اپل تابه‌حال معرفی کرده است. آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی مجهز به یک نمایشگر Mini LED است که طبق شایعات بر روی مک‌بوک پرو بعدی اپل هم استفاده خواهد شد. البته لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی، مک پرو و آی‌مک اپل هنوز از تراشه خود این شرکت استفاده نمی‌کنند.

مطالب مرتبط:

  • اپل تولید گوشی‌های سری آیفون ۱۳ را به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهد

  • گزارش:‌ آیفون ۱۳ اپل از نرخ شارژ ۲۵ وات پشتیبانی خواهد کرد

اپل در بخش سرویس‌ها نیز عملکرد خوبی داشته است؛ بطوریکه این بخش توانسته بالاترین درآمد خود در طول همه سه ماهه‌های سوم را کسب کند. اپل به‌تازگی یک قابلیت جدید پخش موزیک بدون نقص و همچنین قابلیت صدای فضایی دالبی اتموس را برای سرویس پخش موزیک خود معرفی کرده و همچنین ماه گذشته قابلیت اشتراک پادکست‌ها و کانال‌ها را برای کاربران فراهم کرده است.

اپل در پاییز امسال موج بعدی آپدیت‌های نرم‌افزاری خود که شامل آی‌اواس ۱۵، آیپداواس ۱۵، تی‌وی‌او‌اس ۱۵، مک‌اواس مانتری و واچ‌اواس ۸ می‌شوند را عرضه خواهد کرد که می‌تواند امتحان بزرگی برای این شرکت باشد.

از طرف دیگر، همزمان با رشد سریع اپل در بخش‌های مختلف، این شرکت با شکایت‌های مختلفی در رابطه با نقض قوانین آنتی‌تراست روبه‌روست که مشکلاتی برای این شرکت ایجاد کرده‌اند. از جمله‌ی این شکایت‌ها می‌توان به شکایت اپیک گیمز و سازمان FTC علیه اپل اشاره کرد. البته مطرح شدن چنین شکایت‌هایی باعث شده تا تیم کوک از نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بخواهد که جلوی سیاست‌های تخریب‌گرایانه سازمان‌ها و کمپانی‌های دیگر علیه این شرکت را بگیرد.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، هم دیروز فرصت را غنیمت شمرده و اپل را به‌خاطر سوء‌استفاده از فروشگاه اپل استور خود مورد انتقاد قرار داد و گفت: من فکر می‌کنم ما باید روی اهداف خود برای پشتیبانی از انرژی‌های پایدار و تجدیدپذیر تاکید کنیم و نباید مثل بعضی شرکت‌ها دچار انحصارطلبی شویم و بخواهیم از این طریق رقبای خود را از میدان به در کنیم.

ایلان ماسک در کنار سایر پروژه‌های خود، مثل عینک‌های واقعیت افزوده، همچنان مشغول کار روی خودروی الکتریکی‌اش است و احتمالاً به‌زودی آن را معرفی خواهد کرد.

منبع: The Verge

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.