تاریخ انتشار : جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۴:۳۱
کد خبر : 35646

گزارش: کاهش چشمگیر شکاف دوربین سلفی سری آیفون ۱۳

گزارش: کاهش چشمگیر شکاف دوربین سلفی سری آیفون ۱۳

گزارش: کاهش چشمگیر شکاف دوربین سلفی سری آیفون ۱۳یکی از تغییرات بزرگی که بیشتر گزارش‌های منتشر شده پیرامون سری آیفون ۱۳ به آن اشاره کرده‌اند، ارتقاء قابل توجه دوربین‌های این گوشی های هوشمند است. پیش از این شایعه شده بود که هر چهار مدل این سری که تا اواخر امسال عرضه می‌شوند، به فناوری تثبیت‌کننده دوربین Sensor-Shift مجهز خواهند بود؛ مشابه چیزی که در آیفون ۱۲ پرو مکس نیز شاهد بودیم.
بر اساس گزارش‌هایی که به تازگی منتشر شده است، آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس، تنها آیفون‌های ۲۰۲۱ خواهند بود که از سنسور دوربین بزرگتری برخوردار هستند. البته این مورد باعث نمی‌شود که مدل‌های ارزان‌تر این سری، دوربین ضعیف‌تری نسبت به این دو دستگاه داشته باشند.
دوربین الترا واید آیفون ۱۳ ارتقاء قابل توجهی خواهد داشتپیش از این به ارتقاء دوربین الترا واید یا فوق عریض این سری اشاره شده بود، اما اطلاعات جدیدی که توسط دیجی‌تایمز منتشر شده است نشان می‌دهد که لنزهای ۵P در سنسور الترا واید آیفون ۱۲ به ۶P ارتقاء خواهد یافت. تاکنون در خصوص کاهش اندازه ناچ یا شکاف دوربین سلفی زیاد صحبت شده است و همچنین احتمالاً همه مدل‌ها..

گزارش: کاهش چشمگیر شکاف دوربین سلفی سری آیفون ۱۳

یکی از تغییرات بزرگی که بیشتر گزارش‌های منتشر شده پیرامون سری آیفون ۱۳ به آن اشاره کرده‌اند، ارتقاء قابل توجه دوربین‌های این گوشی های هوشمند است. پیش از این شایعه شده بود که هر چهار مدل این سری که تا اواخر امسال عرضه می‌شوند، به فناوری تثبیت‌کننده دوربین Sensor-Shift مجهز خواهند بود؛ مشابه چیزی که در آیفون ۱۲ پرو مکس نیز شاهد بودیم.

بر اساس گزارش‌هایی که به تازگی منتشر شده است، آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس، تنها آیفون‌های ۲۰۲۱ خواهند بود که از سنسور دوربین بزرگتری برخوردار هستند. البته این مورد باعث نمی‌شود که مدل‌های ارزان‌تر این سری، دوربین ضعیف‌تری نسبت به این دو دستگاه داشته باشند.

دوربین الترا واید آیفون ۱۳ ارتقاء قابل توجهی خواهد داشت

پیش از این به ارتقاء دوربین الترا واید یا فوق عریض این سری اشاره شده بود، اما اطلاعات جدیدی که توسط دیجی‌تایمز منتشر شده است نشان می‌دهد که لنزهای ۵P در سنسور الترا واید آیفون ۱۲ به ۶P ارتقاء خواهد یافت. تاکنون در خصوص کاهش اندازه ناچ یا شکاف دوربین سلفی زیاد صحبت شده است و همچنین احتمالاً همه مدل‌های این سری نیز از شاسی ضخیم‌تری برخوردار هستند. با این حال، گزارش دیجی‌تامیز می‌گوید که در طراحی جدید، Rx، Tx و Flood illuminator (منبع نوری که برای روشن شدن چهره در شرایط نور کم کاربرد دارد) همگی در دوربین جلو ادغام شده‌اند.

این موضوع باعث کاهش قابل توجه اندازه شکاف (ناچ) دوربین سلفی می‌شود و در نتیجه، فضای بیشتری برای صفحه نمایش شکل می‌گیرد. ماژول دوربین فیس آیدی (Face ID) احتمالاً توسط فاکسکان و ال جی اینوتک ارائه می‌شود، در حالی که سنسور دوربین جلو توسط O-Film تأمین می‌شود. در خصوص دوربین‌های اصلی نیز می‌توان انتظار داشت که آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس از سنسور تصویر بزرگ CMOS برخوردار باشند که به بهبود وضوح تصویر کمک می‌کند. بر اساس گفته‌‌های تأمین‌کنندگان اپل، تأمین‌کننده اصلی این سنسورها شرکت سونی خواهد بود.

فارغ از پیشرفت دوربین نسل بعدی نسخه پرو سری آیفون، یکی دیگر از ارتقاء‌های این دو مدل مربوط به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی OLED از نوع LTPO است که شرکت سامسونگ وظیفه تولید آن را بر عهده دارد. البته این موضوع نباید باعث شود که فکر کنید آیفون ۱۳ یا آیفون ۱۳ مینی به اندازه دو مدل پرو چشمگیر نخواهند بود. از آنجایی که احتمالاً هر چهار مدل آیفون ۱۳ به دوربین LiDAR ارتقاء خواهند یافت، می‌توان شاهد راهیابی امکانات جدید به این گوشی ها از جمله پشتیبانی بیشتر از واقعیت افزوده بود.

البته باید به این نکته اشاره کرد که رسانه دیجی‌تایمز قابل‌اطمینان‌ترین منبع اطلاعاتی نیست، بنابراین باید منتظر گزارش‌های دیگر رسانه‌های معتبر نیز بود و فعلاً همه این جزئیات را یک حدس و گمان در نظر گرفت.

۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.