تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۷:۲۸
کد خبر : 54627

گزارش: طالبان احتمالاً به داده‌های بیومتریک افغانی‌ها دسترسی پیدا کرده‌اند

گزارش: طالبان احتمالاً به داده‌های بیومتریک افغانی‌ها دسترسی پیدا کرده‌اند

گزارش: طالبان احتمالاً به داده‌های بیومتریک افغانی‌ها دسترسی پیدا کرده‌اندبا قدرت گرفتن دوباره طالبان در افغانستان، نگرانی‌ها درباره استفاده احتمالی این گروه از پایگاه‌داده‌ای که نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان از مشخصات بیومتریک افغانی‌ها ایجاد کرده بودند بیشتر شده است. به گزارش رویترز و وب‌سایت اینترسپت، این پایگاه‌داده بخشی از تلاش آمریکا برای شناسایی تروریست‌ها در افغانستان بوده است و قرار بود مشخصات بیومتریک بیش از ۲۵ میلیون افغانی را ثبت کند.
مطالب مرتبط:فیسبوک، توییتر و یوتیوب در قبال چگونگی مواجهه با طالبان، سردرگم هستند
رقابت مایکروسافت و آمازون بر سر یک قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری با آژانس امنیت ملی آمریکا
اینترسپت در گزارش خود گفته است که داده‌های بیومتریک مذکور هرچند یک پروژه نظامی بوده، اما اطلاعات بسیاری از شهروندان افغانی در این دیتابیس وجود دارد که می‌تواند برای امنیت آن‌ها خطرناک باشد. این اطلاعات بیومتریک شامل داده‌هایی‌ می‌شوند که از طریق اسکن عنبیه چشم و اثر انگشت افغانی‌ها توسط دستگاه‌هایی به نام Handheld Interagency Identity Detection Equipment یا به‌اختصار HIIDE ص..

گزارش: طالبان احتمالاً به داده‌های بیومتریک افغانی‌ها دسترسی پیدا کرده‌اند

با قدرت گرفتن دوباره طالبان در افغانستان، نگرانی‌ها درباره استفاده احتمالی این گروه از پایگاه‌داده‌ای که نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان از مشخصات بیومتریک افغانی‌ها ایجاد کرده بودند بیشتر شده است. به گزارش رویترز و وب‌سایت اینترسپت، این پایگاه‌داده بخشی از تلاش آمریکا برای شناسایی تروریست‌ها در افغانستان بوده است و قرار بود مشخصات بیومتریک بیش از ۲۵ میلیون افغانی را ثبت کند.

مطالب مرتبط:

  • فیسبوک، توییتر و یوتیوب در قبال چگونگی مواجهه با طالبان، سردرگم هستند

  • رقابت مایکروسافت و آمازون بر سر یک قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری با آژانس امنیت ملی آمریکا

اینترسپت در گزارش خود گفته است که داده‌های بیومتریک مذکور هرچند یک پروژه نظامی بوده، اما اطلاعات بسیاری از شهروندان افغانی در این دیتابیس وجود دارد که می‌تواند برای امنیت آن‌ها خطرناک باشد. این اطلاعات بیومتریک شامل داده‌هایی‌ می‌شوند که از طریق اسکن عنبیه چشم و اثر انگشت افغانی‌ها توسط دستگاه‌هایی به نام Handheld Interagency Identity Detection Equipment یا به‌اختصار HIIDE صورت گرفته و حالا این دستگاه‌ها در اختیار طالبان قرار گرفته‌اند.

اخبار ضد و نقیضی درباره توانایی طالبان برای دسترسی به داده‌های این دستگاه‌ها وجود دارد. با این‌حال، یک مقام سابق امنیتی آمریکا به وب‌سایت اینترسپ گفته است که طالبان احتمالاً تجهیزات لازم برای استفاده از این داده‌ها را نخواهند داشت. اما آن‌ها ممکن است انجام این کار را به طرف‌های دیگری مانند سرویس اطلاعات پاکستان بسپارند. به گزارش رویترز، گزارش‌های محلی حاکی از آن هستند که طالبان در طول پنج سال گذشته از داده‌های بیومتریک دولتی برای هدف قرار دادن اعضای نیروهای امنیتی افغانستان استفاده کرده است.

نگرانی اصلی که در حال‌حاضر وجود دارد، احتمال سوء‌استفاده گسترده طالبان از این داده‌هاست که همانطور که گفته شد شامل اطلاعات بیومترک و هویت دیجیتالی شهروندان افغانی می‌شود. سازمان حقوق بشری Human Rights First در وب‌سایت خود راهنمایی‌هایی برای محافظت از هویت دیجیتالی افراد منتشر کرده است که می‌تواند در این شرایط برای افغانی‌ها مفید باشد.

منبع: The Verge

۰۰

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.