تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
کد خبر : 56094

گزارش: تیک تاک یوتیوب را از نظر متوسط بازدیدها پشت‌سر گذاشت

گزارش: تیک تاک یوتیوب را از نظر متوسط بازدیدها پشت‌سر گذاشت

گزارش: تیک تاک یوتیوب را از نظر متوسط بازدیدها پشت‌سر گذاشتمحبوبیت تیک تاک در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است و حالا بی‌بی‌سی گزارش داده است که متوسط تعداد بازدیدهای این پلتفرم در کشورهای انگلیس و آمریکا از متوسط تعداد بازدیدهای یوتیوب در این کشورها فراتر رفته است.
به نظر می‌رسد در مقایسه با یوتیوب، کاربران وقت بیشتری در تیک تاک سپری می‌کنندبی‌بی‌سی در گزارش خود به نتیجه تحقیقی اشاره کرده است که موسسه‌ای به نام App Annie آن را انجام داده است. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که کاربران اینترنت برای تماشای ویدیو، بیشتر به سمت تیک تاک تمایل داشته‌اند و یوتیوب مثل سابق نفوذ زیادی در بین آن‌ها نداشته است.
البته طبق این گزارش، یوتیوب همچنان به‌لحاظ «مجموع زمان سپری‌شده» در صدر قرار دارد که این موضوع با توجه به تعداد کاربران زیاد این پلتفرم قابل‌توجیه است، اما از نظر «زمان سپری‌شده به ازای هر کاربر» و همچنین «متوسط زمان سپری‌شده» جایگاه نخست را در اختیار ندارد. طبق آمار خود یوتیوب، این پلتفرم دارای دو میلیارد کاربر ماهانه است؛ در حالیکه تیک تاک در اواسط سال گذشته حدود ۷۰۰ میلیون کاربر فعال ماه..

گزارش: تیک تاک یوتیوب را از نظر متوسط بازدیدها پشت‌سر گذاشت

محبوبیت تیک تاک در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است و حالا بی‌بی‌سی گزارش داده است که متوسط تعداد بازدیدهای این پلتفرم در کشورهای انگلیس و آمریکا از متوسط تعداد بازدیدهای یوتیوب در این کشورها فراتر رفته است.

به نظر می‌رسد در مقایسه با یوتیوب، کاربران وقت بیشتری در تیک تاک سپری می‌کنند

بی‌بی‌سی در گزارش خود به نتیجه تحقیقی اشاره کرده است که موسسه‌ای به نام App Annie آن را انجام داده است. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که کاربران اینترنت برای تماشای ویدیو، بیشتر به سمت تیک تاک تمایل داشته‌اند و یوتیوب مثل سابق نفوذ زیادی در بین آن‌ها نداشته است.

البته طبق این گزارش، یوتیوب همچنان به‌لحاظ «مجموع زمان سپری‌شده» در صدر قرار دارد که این موضوع با توجه به تعداد کاربران زیاد این پلتفرم قابل‌توجیه است، اما از نظر «زمان سپری‌شده به ازای هر کاربر» و همچنین «متوسط زمان سپری‌شده» جایگاه نخست را در اختیار ندارد. طبق آمار خود یوتیوب، این پلتفرم دارای دو میلیارد کاربر ماهانه است؛ در حالیکه تیک تاک در اواسط سال گذشته حدود ۷۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه داشته است.

مطالب مرتبط:

  • تیک تاک ابزار جدیدی برای تولید افکت واقعیت افزوده ارائه می‌کند

  • خریداری شرکت پیکو توسط شریک تجاری تیک تاک

البته باید ذکر کنیم که در گزارش فوق، پارامتر «زمان سپری‌شده» فقط در گوشی‌های اندرویدی اندازه‌گیری شده و کاربران کشور چین نیز در این بررسی وارد نشده‌اند. بد نیست بدانید که تیک تاک در کشور چین جزو مهم‌ترین اپلیکیشن‌هاست. جمی مک‌ایوان (Jamie MacEwan) تحلیلگر موسسه Enders Analysis گفته است که علیرغم بیشتر بودن مجموع بازدیدکنندگان یوتیوب نسبت به تیک تاک، اما از نظر متوسط زمان سپری شده، تیک تاک توانسته به موفقیت بزرگی دست یابد.

به گفته وی، هرچند تیک تاک در سال‌های اخیر پول زیادی برای جذب مخاطبان خرج کرده است، اما نباید انتظار داشت که این کاربران برای مدت طولانی در این پلتفرم باقی بمانند.

تیک تاک

گزارش فوق همچنین نشان می‌دهد که تیک تاک در کشور انگلیس و از ماه ژوئن سال گذشته توانسته یوتیوب را از نظر «زمان سپری‌شده» پشت سر بگذارد و در این زمینه پیشتاز باشد. اما در آمریکا، این دو پلتفرم در سال گذشته بارها جای خودشان را با یکدیگر عوض کرده‌اند و درنهایت تیک تاک در آوریل امسال در جایگاه نخست قرار گرفته است. اما موضوع مهمتر اینکه، موسسه App Annie با بررسی سایر پارامترها گفته است که تیک تاک همچنان به رشد خود به‌عنوان یک پلتفرم ویدیو ادامه خواهد داد.

پلتفرم‌های پخش زنده درآمد زیادی برای خالقان محتوا در پی داشته است

جنبه مهم دیگری که در گزارش موسسه App Annie ارائه شده این است که اپلیکیشن‌های با قابلیت پخش زنده ویدیوها، مثل تیک تاک، باعث شده تا کاربران پول بیشتری برای تماشای ویدیوهای خالقان محتوا خرج کنند. این گزارش نشان می‌دهد که این اپلیکیشن‌ها در نیمه نخست امسال حدود سه چهارم از پول‌های خرج شده در ۲۵ اپلیکیشن برتر شبکه اجتماعی دنیا را جذب خود کرده‌اند.

یوتیوب

برای مثال، پلتفرم محبوب توییچ (Twitch) به کاربران اجازه خرید نوعی پول مجازی به نام “Bits” را می‌دهد که آن‌ها را قادر به «هورا کشیدن» برای پخش‌کنندگان در طول پخش زنده ویدیوها می‌کند. به‌علاوه، بازدیدکنندگان می‌توانند با خرید اشتراک کانال خالقان محتوا، از مزایا و محتواهای آن کانال برخوردار بشوند. تیک تاک نیز به کاربران خود اجازه می‌دهد تا به خالقان محتوا پول پرداخت کنند و یوتیوب هم روش مشابهی برای کسب درآمد از پخش‌های زنده ویدیوها دارد.

قابلیت پخش زنده ویدیوها باعث می‌شود تا کاربران اپلیکیشن‌هایی مانند تیک تاک تعامل بیشتری با آن‌ها داشته باشند و همین موضوع باعث رشد بیشتر این اپلیکیشن‌ها و بنابراین خرج پول بیشتر در آن‌ها می‌شود. گزارش موسسه App Annie همچنین به یک برنده دیگر یعنی اسنپ چت در سال گذشته اشاره کرده است که تعداد دانلودهای آن در خارج از آمریکا نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد و نسبت به دو سال گذشته حدود ۴۵ درصد رشد داشته است.

محبوبیت تیک تاک در حال افزایش است

تیک تاک اخیراً پلتفرم خود را با قابلیت‌های بسیاری ارتقا بخشیده است و احتمالاً به‌زودی محدودیت زمانی ویدیوهای آپلودشده را بر خواهد داشت. همچنین به گفته مت ناوار (Matt Navara)، از مشاوران شبکه‌های اجتماعی، تیک تاک در حال کار روی اضافه کردن مدت زمان ۵ دقیقه‌ای برای ویدیوها است و به نظر می‌رسد ویدیوهای ۱۰ دقیقه‌ ای نیز به زودی امکان‌پذیر خواهد شد.

همه مطالب فوق ما را به این نتیجه می‌رساند که تیک تاک سخت در تلاش است تا رقیب خود یعنی یوتیوب را پشت سر بگذارد و همانطور که می‌دانید این پلتفرم اخیراً تبدیل به پردانلودترین اپلیکیشن دنیا شده بود.

منبع: PhoneArena

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.