تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
کد خبر : 52899

گزارش تسنیم از جشنواره کن | واکنش سینمایی کارگردان فرانسوی به "مرگ اختیاری" در اروپا

گزارش تسنیم از جشنواره کن | واکنش سینمایی کارگردان فرانسوی به "مرگ اختیاری" در اروپا

گزارش تسنیم از جشنواره کن | واکنش سینمایی کارگردان فرانسوی به “مرگ اختیاری” در اروپا – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در روز اول برگزاری رسمی جشنواره فیلم کن دو فیلم به نمایش د..

گزارش تسنیم از جشنواره کن | واکنش سینمایی کارگردان فرانسوی به "مرگ اختیاری" در اروپا – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در روز اول برگزاری رسمی جشنواره فیلم کن دو فیلم به نمایش درآمد. فیلم اول مستند «وال» ساخته «تینگو پو» و «لئو اسکات» درباره زندگی «وال کیلمر» بازیگر مطرح هالیوودی است که سال‌ها با سرطان حنجره دست و پنجه نرم می‌کند. پسر وال کیلمر گفتار متن فیلم را بیان کرده و دیروز هم در جشنواره حضور داشت. مستند «وال» که در بخش ویژه جشنواره کن به نمایش درآمد به زندگی یک ستاره سینما و اتفاقاتی می‌پردازد که می‌تواند برای زندگی یک ستاره هالیوودی رخ دهد. این مستند به برش‌هایی از زندگی وال کیلمر و اینکه چگونه او به یک ستاره مطرح هالیوودی بدل شد و بعد هم گرفتاری‌ها و مشکلات او بعد از ابتلای به سرطان حنجره می‌پردازد.

سینما , فیلم ,

این مستند در واقع برای علاقه‌مندان دنیای بازیگری فیلم می‌تواند جذاب و مهم باشد. نکته‌ای که به نظر می‌رسد برای علاقه‌مندان ایرانی سینما و بازیگری درباره این مستند وجود دارد این است که این مستند توسط کمپانی آمازون تولید شده و احتمال دارد که بعد از جشنواره فیلم کن در سایت کمپانی رونمایی شود که از این طریق می‌توان آن را دید.

نکته جالب دیگر اینکه رئیس جشنواره فیلم کن روی صحنه آمد و ضمن معرفی فیلم از عوامل خواست که روی صحنه بیایند. به نظر می‌رسید که بعد از اکران فیلم نیز منتقدین، فیلم را تحسین و از آن استقبال کردند.

اما فیلم دیگر که باید آن را به عنوان فیلم مورد انتظار دیروز معرفی کرد، «همه چیز خوب پیش رفت» ساخته «فرانسوا اوزون» کارگردان مطرح فرانسوی بود. داستان فیلم درباره پدری است که بعد از سکته مغزی، دو دخترش وی را در شرایط می‌بینند که با قبل از آن قابل مقایسه نیست. اما پدر دنبال این است که بتواند به زندگی خودش پایان دهد.

سینما , فیلم ,

همه چیز خوب پیش رفت

موضوع فیلم در ارتباط با اتفاق مهمی در سال‌های اخیر اروپا، به نام "مرگ اختیاری" است که به تصویب برخی از کشورهای اروپا مانند سوئیس درآمده و با مخالفت‌های سرسختانه محافل دینی و اخلاقی اروپا مواجه شده است.

داستان فیلم در واقع اشاره به همین موضوع دارد و گریز‌ها و چالش‌هایی دارد که اصلی‌ترین آن مخالفت دختران با مرگ اختیاری پدرشان است.کارگردان فیلم در واقع با دست گذاشتن روی این موضوع حساس و داغ روز اروپا، تلاش کرده تا یک داستان عاطفی را روایت کند.

اوزون فیلم خوبی را از نظر کارگردانی ساخته است، البته برای اینکه بگوییم در جشنواره چه فیلمی موفق و خوب است کمی زود است چراکه فیلم‌های مهم دیگری نیز در جشنواره کن حضور خواهند داشت اما در نهایت «همه چیز خوب پیش رفت» را یکی از فیلم‌های مهم جشنواره کن باید بشمار آورد.

درباره شیوه برگزاری جشنواره هم باید بگویم که امسال جشنواره به شکل کاملاً منظمی درحال برگزاری است. تست‌های فوری کرونا در کنار جشنواره تعبیه شده و تمام منتقدین چه آنهایی که واکسن زده‌اند و چه آنهایی که واکسن نزده‌اند، باید هر ۴۸ ساعت یکبار تست بدهند تا موضوع امنیت سلامت شرکت‌کنندگان برقرار باشد. همچنین وزارت بهداشت فرانسه اپلیکیشنی را تهیه‌ کرده است که از طریق آن سلامت حضار و مدعوین جشنواره مرتب بررسی شود.

این شیوه برگزاری می‌تواند برای جشنواره فیلم فجر نیز الگوی مناسبی باشد و مورد استفاده قرار بگیرد که سلامت شرکت‌کنندگان جشنواره کاملاً تضمین شود.

بازیگر افسانه‌ای مسلمان هند درگذشت /هنرمندی که بالیوود را پایه‌گذاری کرد انتهای پیام/منبع خبر

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.