تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۹:۵۸
کد خبر : 584627

گرفتن اسکرین شات از عکس های یک بار مصرف در واتساپ، دیگر ممکن نخواهد بود

گرفتن اسکرین شات از عکس های یک بار مصرف در واتساپ، دیگر ممکن نخواهد بود

گرفتن اسکرین شات از عکس های یک بار مصرف در واتساپ، دیگر ممکن نخواهد بود گرفتن اسکرین شات از عکس های یک بار مصرف در واتساپ غیر ممکن می‌شود. واتس اپ در آپدیت جدید خود چند ویژگی دیگر را نیز برای حفظ حریم خصوصی ارائه می‌دهد. در ماه آگوست سال گذشته، واتساپ یک ویژگی جدید

گرفتن اسکرین شات از عکس های یک بار مصرف در واتساپ، دیگر ممکن نخواهد بود

گرفتن اسکرین شات از عکس های یک بار مصرف در واتساپ غیر ممکن می‌شود. واتس اپ در آپدیت جدید خود چند ویژگی دیگر را نیز برای حفظ حریم خصوصی ارائه می‌دهد.

در ماه آگوست سال گذشته، واتساپ یک ویژگی جدید با عنوان عکس های یک بار مصرف را ارائه کرد که به کاربران اجازه می‌داد فایل‌های رسانه‌ای ناپدید شونده را در این پیام رسان اجتماعی با دوستان خود به اشتراک بگذارند. در واقع بر اساس این قابلیت، شما می‌توانید فایل‌هایی را برای دیگران ارسال کنید که آنها فقط یک بار امکان باز کردن و دیدن این تصاویر را دارند و سپس بلافاصله فایل مورد نظر حذف می‌شود.

اما در هنگام راه‌اندازی این قابلیت برای واتساپ، گرفتن اسکرین شات از آن مسدود نشده بود و کاربران می‌توانستند از عکس های یک بار مصرف ارسال شده اسکرین شات بگریند و تصویر ناپدید شونده را به راحتی در گوشی هوشمند خود ذخیره کنند. به این ترتیب این ویژگی خیلی راحت به یک قابلیت بی فایده تبدیل شد.

گرفتن اسکرین شات از عکس های یک بار مصرف ممنوع می‌شود

واتساپ سرانجام قصد دارد فکری برای این موضوع کند و روی جلوگیری از گرفتن اسکرین شات از عکس های یک بار مصرف در واتساپ کار می‌کند تا این مشکل فاحش را برطرف کند و در کنار آن می‌خواهد چند ویژگی حفظ حریم خصوصی دیگر را نیز در اختیار کاربران قرار دهد. مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا به عنوان شرکت مادر واتس اپ، اخیرا سه ویژگی جدید حریم خصوصی را برای این پلتفرم پیام رسانی محبوب معرفی کرده است. این ویژگی‌ها شامل مسدود کردن اسکرین شات برای عکس های یک بار مصرف، گزینه‌ای برای خروج بی صدا از گروه‌ها و امکان انتخاب افرادی که می‌توانند زمان آنلاین بودن شما را ببینند، می‌شوند.

ممنوع شدن گرفتن اسکرین شات از تصاویر یک بار مصرف واتساپ باعث می‌شود این ویژگی که با عنوان View Once شناخته می‌شود، به یک قابلیت مفید و کاربردی تبدیل شود. این امکان در حال حاضر در حال آزمایش است و به زودی برای همه کاربران عرضه خواهد شد. علاوه بر این مدتی است که واتساپ روی گزینه‌ای کار می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد وضعیت آنلاین بودن خود را مخفی کنند. ما چند هفته پیش این ویژگی در حال توسعه را در نسخه بتا مشاهده کردیم و مارک زاکربرگ در نهایت وجود آن در نسخه نهایی را تایید کرد. ظاهرا این ویژگی نیز در اواخر این ماه برای همه کاربران عرضه خواهد شد.

در نهایت این که کاربران واتساپ به زودی می‌توانند بدون اطلاع سایر اعضا از گروه‌ها خارج شوند. با این حال مدیران گروه همچنان هنگام خروج کاربران از گروهشان مطلع خواهند شد. این تغییر نیز احتمالا در اواخر این ماه برای کاربران ارائه می‌شود. در کنار این سه ویژگی جدید برای حریم خصوصی کاربران، واتساپ همچنین کمپین جدیدی را برای آموزش کاربران درباره ویژگی‌های جدید خود و تعهد مستمر به منظور حفاظت از مکالمات خصوصی کاربران راه‌اندازی کرده است.

نظر شما درباره این ویژگی‌های جدید حریم خصوصی در واتساپ چیست؟

مقاله اصلی

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.