تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶
کد خبر : 70014

گردهمایی بهترین خودروهای فیلم‌های سینمایی در لس آنجلس؛ از بتموبیل تا شکارچیان روح

گردهمایی بهترین خودروهای فیلم‌های سینمایی در لس آنجلس؛ از بتموبیل تا شکارچیان روح

گردهمایی بهترین خودروهای فیلم‌های سینمایی در لس آنجلس؛ از بتموبیل تا شکارچیان روحبهترین خودروهای فیلم‌های سینمایی در نمایشگاه لس آنجلس یکجا به نمایش گذاشته‌ شده‌اند تا طرفداران فیلم‌هایی مثل بتمن یا م..

گردهمایی بهترین خودروهای فیلم‌های سینمایی در لس آنجلس؛ از بتموبیل تا شکارچیان روح

بهترین خودروهای فیلم‌های سینمایی در نمایشگاه لس آنجلس یکجا به نمایش گذاشته‌ شده‌اند تا طرفداران فیلم‌هایی مثل بتمن یا مردان سیاه پوش را به وجد بیاورند.

از فیلم‌های اکشن پرهزینه تا علمی‌ تخیلی‌های دیوانه کننده و نوستالژی‌های فراموش نشدنی، همه و همه در یک چیز اشتراک داشتند؛ آن‌ هم چیزی نیست جز خودروهای عجیب و غریبی که برای این فیلم‌ها به طور انحصاری ساخته می‌شدند. در ادامه، بهترین خودروهای فیلم‌های سینمایی نمایشگاه لس آنجلس را معرفی خواهیم کرد. این خودروها و موتور سیکلت‌ها، نسخه‌های اصلی هستند که در این فیلم‌ها همراه با سایر بازیگران و عوامل، جذابیت فیلم‌ها را چند برابر کرده‌اند.

دلورین دی ام سی ۱۲ مدل ۱۹۸۱ در فیلم بازگشت به آینده

بهترین خودروهای فیلم‌های سینمایی

اگر از طرفداران فیلم‌های علمی تخیلی باشید، پس می‌توان حدس زد که سه گانه‌ی بازگشت به آینده (Back to the Future) اثر رابرت زمکیس (Robert Zemeckis) را دیده باشید. خودرو اصلی دانشمند دیوانه این فیلم یعنی کریستوفر لوید (Christopher Lloyd)، یک دلورین DMC 12 مدل ۱۹۸۱ مجهز به پیشرانه ۶ سیلندر خورجینی بود که با تغییرات عجیب خود، یک ماشین زمان را به بینندگان هدیه می‌داد. هرچند که با درخشش این خودرو در فیلم «بازگشت به آینده»، تمامی بینندگان آینده خوبی را برای یکی از بهترین خودروهای فیلم‌های سینمایی پیشبینی می‌کردند اما پس از مدتی، شرکت سازنده این خودرو و مدیر عامل آن یعنی جان دلورین، در کمال تعجب اعلام ورشکستگی کردند و داستان ماشین زمان هالیوود، به پایان خود رسید.

استیشن واگن کادیلاک میلر مترو فیوچر داپلکس مدل ۱۹۵۹ در فیلم شکارچیان روح

بهترین خودروهای فیلم‌های سینمایی

اندازه این خودرو دقیقا همانند نام آن است. در زیر کاپوت این استیشن واگن ۷ نفره، می‌توانید یک پیشرانه ۸ سیلندر خورجینی ۶.۳ لیتری را پیدا کنید که ۳۲۰ اسب بخار خود را به چرخ‌های عقب می‌فرستاد. نسخه اورجینال شکارچیان روح در سال ۱۹۸۴ و به کارگردانی ایوان ریتمن (Ivan Reitman) به روی صحنه رفت و پس از آن، شاهد سه ریبوت دیگر از این شاهکار بودیم. نسخه سال ۲۰۲۱ شاید بهترین این چهارگانه نباشد اما با حال و هوای تابستانی خود، توانست جوانان را سرگرم کند. استیشن واگن کادیلاک miller meteor futura duplex specs مدل ۱۹۵۹، خودرو اصلی فیلم شکارچیان روح ۲۰۲۱ است که با تغییرات اعمال شده، یک ماشین روح گیری را به پرده سینما فرستاد.

موتور سیکلت مامور جی در فیلم مردان سیاه پوش ۳

بهترین خودروهای فیلم‌های سینمایی

مامور جی و کت و شلوارهای سیاه در کنار موجودات عجیب و غریب فضایی ساکن کره زمین و بازی فوق‌ العاده ویل اسمیت، بدون شک فقط یک چیز را به ذهن شما می‌آورد و آن هم چیزی نیست جز «مردان سیاه پوش». این موتور سیکلت در آخرین نقش آفرینی ویل اسمیت در نقش مامور جی، به کار گرفته شده بود. هرچند که اکثر بینندگان فکر می‌کردند که با جلوه‌های ویژه طرف هستند، اما این موتور سیکلت در حقیقت واقعا می‌توانست حرکت کند.

موتور سیکلت ترمیناتور در فیلم رستگاری نابودگر سال ۲۰۰۹ (Terminator Salvation)

بهترین خودروهای فیلم‌های سینمایی

در این مورد شاید به جای بهترین خودروهای فیلم‌های سینمایی، باید از عنوان بهترین موتور سیکلت‌های فیلم‌های سینمایی استفاده می‌کردیم. به هرحال اکثر ما کریستین بیل را انتقامجوی شب‌های سیاه گاتهام می‌دانیم. اما او توانست که علاوه بر نقش آفرینی بی‌نظیر در نقش بروس وین، جان کانرِ نجات بخش بشریت هم باشد. موتور سیکلت ترمیناتور در اصل یکی از محصولات شرکت دوکاتی بود که با جدا کردن فرمان اصلی و اضافه کردن چند مسلسل و تعویض لاستیک‌ها، به یک وسیله آخرالزمانی تبدیل شده بود.

لکسوس LC 500 مدل ۲۰۱۸ در فیلم پلنگ سیاه

بهترین خودروهای فیلم‌های سینمایی

مارول و آئودی با یکدیگر رابطه بسیار خوبی دارند اما به نظر می‌رسد که ایرانی‌ها و واکاندایی‌ها، سلیقه خودرویی مشترکی داشته باشند. خودرو اصلی چادویک بوزمن در نقش شاهزاده تچالا و جنگجوی پلنگ سیاه، یک لکسوس LC500 هشت سیلندر ۴۷۱ اسب بخاری مدل ۲۰۱۸ بود. هرچند که این لکسوس، یک ژاپنی معمولی است و هیچ قابلیت یا ظاهر عجیبی ندارد، اما در فیلم، قابلیت‌های رانندگی از راه دور، ضد گلوله بودن و نامرئی شدن، به آن اضافه شده بود. البته تمامی این قابلیت‌ها به لطف جلوه‌‌های ویژه محقق شده بودند.

خودرو زرهی سازمان IOI در فیلم «آماده باش بازیکن شماره یک» (Ready Player One)

بهترین خودروهای فیلم‌های سینمایی

شاید ایده متاورس برای بسیاری از افراد چیز جدیدی باشد اما دنیای سینما، سال‌هاست که متاورس را با ژانر علمی تخیلی ترکیب کرده است. فیلم Ready Player One، دنیایی را به تصویر می‌کشد که انسان‌ها در آن از فعالیت‌های معمولی خسته شده‌اند. آن‌ها ترجیح می‌دهند به جای معاشرت‌ و رفت‌ و آمدهای حقیقی، وقت خود را در دنیای OASIS بگذرانند. شرکت IOI هم گرچه که در ظاهر، یک شرکت گیمینگ است اما در واقعیت، به نوعی یک سیستم برده داری را پیاده سازی کرده. این شرکت، بازیکنانی که بدهی سنگینی دارند را به اسارت گرفته و آن‌ها را مجبور می‌کند که برای آن‌ها در دنیای OASIS کار کنند. خودرو زرهی این سازمان، جایی است که هیجان انگیزترین سکانس‌های پایانی فیلم، در آن اتفاق می‌افتد.

شورولت ایمپالا مدل ۱۹۶۷ سریال سوپرنچرال در نمایشگاه بهترین خودروهای فیلم‌های سینمایی

بهترین خودروهای فیلم‌های سینمایی

سریال سوپرنچرال، یکی از طولانی‌ترین سریال‌های آمریکایی است که تا اینجای کار، ۱۵ فصل را به طرفداران خود هدیه داده. اریک کریپک، کارگردانی این مجموعه را به عهده داشته و بازیگرانی مثل جنسن اکلس و سم وینچستر، شکارچیان اصلی موجودات ماورالطبیعه سریال سوپرنچرال هستند. اگر از طرفداران این مجموعه باشید، حتما شورولت ایمپالا آن‌ها را در که در بسیاری از ماموریت‌های هیجان انگیز حضور داشته، همراه مامورین این مجموعه دیده‌اید. همچنین به نظر می‌رسد که در آینده، یک اپیزود افتخاری سوپرنچرال به طور انحصاری و فقط حول محور این خودرو آمریکایی ساخته شود.

بتموبیل بتمن

بهترین خودروهای فیلم‌های سینمایی

شوالیه شهر گاتهام شاید هیچ کدام از نیروهای ابرقهرمانان دیگر دنیای سینمایی DC را نداشته باشد اما مطمئنا، پولدارترین آن‌ها خواهد بود. بت موبیل، خودرو اختصاصی بتمن است که در تمامی ماموریت‌های شبانه‌ی او، همراه بتمن دیده می‌شود. این نسخه از بت موبیل، یک شورولت ایمپالا هشت سیلندر است که بدنه آن به صورت کامل، تغییر پیدا کرده. همچنین یکی از موتورهای جت ساخت رولز رویس هم بر روی آن دیده می‌شود. اگر از طرفداران قدیمی بتمن باشید، این خودرو را در فیلم‌های Batman 1989 و بازگشت بتمن (Batman Returns 1992) دیده‌اید.

همچنین نسخه بتموبیل انیمیشن سریالی بتمن که در بین سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵ پخش می‌شد هم از روی همین خودرو، الهام گرفته شده بود. طراحی کشیده و بال‌های خفاش را تا بتموبیل فیلم‌ «بتمن برای همیشه» (Batman forever 1995) هم شاهد بودیم. اما خودرو اختصاصی انتقامجوی گاتهام در سه گانه نولان، کاملا تغییر کرد. همچنین طبق تریلرهای فیلم «بتمن ۲۰۲۲»، باز هم شاهد یک بت موبیل جدید و ترسناک خواهیم بود. این وسیله نقلیه عجیب و غریب به عنوان گل سر سبد نمایشگاه بهترین خودروهای فیلم‌های سینمایی در لس آنجلس معرفی شد.

منبع :topgearمنبع گجت نیوز

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.