تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
کد خبر : 589570

گربه ها چه غذایی دوست دارند؟

گربه ها چه غذایی دوست دارند؟

گربه ها گوشتخواران اجباری هستند، یعنی حتماً باید گوشت نوش جان کنند اما این حیوانات خانگی بامزه هم‌چنین تنوع را دوست دارند بنابراین ممکن است با خوردن یک غذای همیشگی احساس راحتی نکنند. خوشبختانه، گزینه‌های متعددی از انواع غذای مخصوص گربه وجود دارند که هرکدام می‌توانند بسته به نیازهای این حیوانات متفاوت باشد. به این

گربه ها گوشتخواران اجباری هستند، یعنی حتماً باید گوشت نوش جان کنند اما این حیوانات خانگی بامزه هم‌چنین تنوع را دوست دارند بنابراین ممکن است با خوردن یک غذای همیشگی احساس راحتی نکنند. خوشبختانه، گزینه‌های متعددی از انواع غذای مخصوص گربه وجود دارند که هرکدام می‌توانند بسته به نیازهای این حیوانات متفاوت باشد. به این تربیت، گربه شما می‌تواند طعم‌ها و بافت‌های جدیدی را تجربه کند و از غذا خوردن لذت بیشتری ببرد. در این بررسی در مورد اینکه گربه ها چه غذایی دوست دارند؛ صحبت می‌کنیم.

 

گربه ها دوست دارند چه غذایی بخورند؟

نیازهای تغذیه ای بچه گربه ها نسبت به گربه های بالغ متفاوت است. در چند هفته اول زندگی، بچه گربه ها فقط با شیر مادرشان تغذیه می‌شوند. این حیوات کوچک به تدریج با غذای جامد آشنا می‌شوند و آن را جزء برنامه غذایی جدید خود می‌دانند. مانند گربه‌های بالغ، بچه گربه ها بسیار بازیگوش هستند و از خوردن غذاهای جدید لذت می‌برند، بنابراین می‌توانید با غذای مرطوب یا خشک یا ترکیبی از این دو غذا، گربه خود را تغذیه کنید. وقتی گربه‌ها بزرگتر می‌شوند؛ به پروتئین حیوانی به عنوان بخشی از رژیم غذایی اصلی خود نیاز دارند.

برخی از غذاهای غنی از پروتئین که گربه ها دوست دارند بخورند؛ عبارتند از:

  • انواع ماهی‌ها مانند: سالمون، قزل آلا، تن و ماهی سفید
  • طیور مانند: مرغ، بوقلمون و قرقاول
  • گوشت گاو

گربه ها به عنوان شکارچی تکامل یافته‌اند و طعمه‌هایی را انتخاب می‌کنند که حاوی مقادیر زیادی پروتئین، مقادیر متوسط چربی و مقدار کمی کربوهیدرات هستند. گربه ها همچنین به بیش از ده‌ها مواد مغذی دیگر از جمله ویتامین‌ها، مواد معدنی، اسیدهای چرب و اسیدهای آمینه نیاز دارند. غذای مرطوب به دلیل آب بیشتر، طعم خوشمزه‌تر و بافت مناسب، بیش از غذاهای دیگر مورد علاقه گربه ها است. غذای مرطوب به آنچه حیوان در طبیعت شکار می‌کند؛ نزدیک‌تر است. برای تهیه یک غذای خوب، ما به شما غذای گربه فیدار را معرفی می‌کنیم که محصولات تجاری باکیفیتی را برای همه گربه ها در همه سنین ارائه می‌دهد.

گربه ها چه غذایی دوست دارند؟

چه غذاهایی برای گربه ها چه مفید هستند؟

گربه ها می‌توانند طیف وسیعی از غذاهای مختلف را بخورند اما به شدت به پروتئین به عنوان منبع انرژی متکی هستند. در نتیجه، غذای گربه به طور معمول پروتئین بیشتری دارد اما این بدان معنا نیست که غذاهای دیگر را شامل نمی‌شود یا اینکه به آن غذاها نیاز ندارند. مواد غیر پروتئینی موجود در غذای گربه ها خوشمزه هستند و به راحتی هضم می‌شوند تا مواد مغذی مورد نیاز بدن این حیوانات خانگی را تامین کنند. این غذاها عبارتند از:

  • برنج
  • آرد گندم
  • ریشه کاسنی خشک
  • بلغور جو دوسر

اگرچه توصیه می‌کنیم از غذای کامل و متعادل گربه و خوراکی‌های گهگاهی استفاده کنید اما گربه ها می‌توانند برخی از غذاهای انسانی به شرح زیر را نیز بخورند:

  • بلوبری
  • تخم مرغ پخته شده
  • خربزه

برخی از گربه ها ممکن است توت و خربزه را به عنوان یک غذا دوست داشته باشند. بدین دلیل که گربه ها گیرنده‌ای روی زبان خود ندارند تا طعم شیرینی را بچشند. در عوض، این نوع غذاها طعم تلخی دارند و مانند آمینو اسیدهای موجود در پروتئین برای گربه ها خوشمزه هستند. این غذاها نباید بیش از 10 درصد کالری دریافتی روزانه گربه شما را تشکیل دهند.

نکته: خوردن شیر به مقدار بسیار زیاد می‌تواند باعث ناراحتی گوارشی در گربه ها شود. به همین دلیل کلاً توصیه نمی‌شود.

بهترین رژیم غذایی گربه چیست؟

اساس رژیم غذایی گربه شما باید یک غذای تجاری با کیفیت بالا و متعادل مخصوص گربه باشد. این غذا باید کلیه مواد مغذی مورد نیاز گربه را فراهم کند پس بهتر است بین غذای مرطوب و خشک تعادل ایجاد کنید. هرگز غذای سگ را به گربه خود ندهید زیرا کمبود تائورین به وجود می‌آید. تائورین پروتئین ضروری است که گربه ها فقط از طریق غذا می‌توانند آن را دریافت کنند.

 

گربه ها چه غذایی دوست دارند؟

برخی از غذاهای مرطوب مانند غذاهای کنسرو شده را به طور منظم در رژیم غذایی گربه خود قرار دهید زیرا آب کافی دارند و می‌توانند به حفظ سلامت دستگاه ادراری حیوان کمک کنند. مقدار غذای مورد نیاز به اندازه، سن و سطح فعالیت گربه شما بستگی دارد اما باید مراقب باشید که به حیوان خانگی خود را بیش از حد یا خیلی کم غذا ندهید.

گربه های بالغ ترجیح می‌دهند؛ چندین وعده غذایی کوچک‌تر در طول روز بخورند. به طور ایده آل باید حداقل 4 تا 5 بار در روز به گربه خود غذا دهید زیرا خوردن وعده‌های غذایی کوچکتر با الگوی تغذیه طبیعی این حیوانات سازگارتر است. تلاش گربه جهت جستجوی غذایشان با استفاده از فیدرهای پازل و تغییر مکان تغذیه باعث می‌شود زمان تغذیه طولانی‌تر، جالب‌تر و سرگرم‌کننده‌تر شود. این موضوع همچنین ممکن است باعث افزایش فعالیت و جلوگیری از چاقی در حیوان شود.

ماهی‌های کنسرو شده مانند: ساردین، ماهی تن و ماهی سالمون را می‌توان به غذای تشویق گربه استفاده کرد اما لطفاً از تغذیه مداوم با ماهی خودداری کنید زیرا این یک رژیم غذایی کامل نیست. گوشت پخته شده مانند مرغ آب پز نیز ممکن است گهگاه ارائه شود اما مطمئن شوید که استخوان پخته، پیاز یا سایر مواد سمی در آن وجود ندارد. گوشت خام و استخوان حامل باکتری‌هایی هستند که می‌توانند حیوانات و انسان‌ها را بیمار کنند، بنابراین توصیه نمی‌شوند.

اگر تصمیم دارید به گربه خود، گوشت خام یا استخوان خام دهید؛ توصیه می‌شود فقط گوشت و استخوان خام درجه انسانی را انتخاب کنید. شما باید از محصولات گوشتی خام که به عنوان غذای انسان به بازار عرضه می‌شوند؛ استفاده کنید. از دادن سوسیس، کالباس و گوشت‌های پخته شده به گربه خودداری کنید زیرا می‌توانند حاوی مواد نگهدارنده سولفیت باشند که برای گربه عوارض دارند.

نتیجه گیری

گربه‌ها غذاهایی با طعم‌ها و بافت‌های مختلف را دوست دارند. این حیوانات در غذا خوردن کنجکاو هستند؛ بنابراین ممکن است چیزهایی را بخورند که نباید بخورند. گوشت خام یا نیم پز، ماهی و تخم مرغ برای گربه ها وسوسه انگیز هستند اما خطر بیماری‌های ناشی از غذا یا انگل‌ها را به همراه دارند و باید از مصرف آنها اجتناب شود.

گوشت و ماهی که استخوان دارند را به حیون خود ندهید. استخوان‌ها می‌توانند آسیب جدی به دهان، گلو یا روده گربه وارد کنند. بهترین کار این است که از یک پت شاپ معتبر چند نوع غذای خشک و مرطوب مخصوص گربه خریداری کنید. ترکیب این دو نوع غذا می‌توانند همان چیزی باشند که گربه شما دوست دارد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.