تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸
کد خبر : 72803

گران‌ ترین تراکتور دنیا یک عتیقه‌ی نیم میلیون دلاری است + ویدیو

گران‌ ترین تراکتور دنیا یک عتیقه‌ی نیم میلیون دلاری است + ویدیو

گران‌ ترین تراکتور دنیا یک عتیقه‌ی نیم میلیون دلاری است + ویدیوگران‌ ترین تراکتور دنیا، یک عتیقه‌ی نیم میلیون دلاری آمریکایی است که جنگ جهانی اول را هم به چشم خود دیده! در ادامه با مشخصات فنی و داستان..

گران‌ ترین تراکتور دنیا یک عتیقه‌ی نیم میلیون دلاری است + ویدیو

گران‌ ترین تراکتور دنیا، یک عتیقه‌ی نیم میلیون دلاری آمریکایی است که جنگ جهانی اول را هم به چشم خود دیده! در ادامه با مشخصات فنی و داستان عجیب آن همراه می‌شویم.

زمانی که به سراغ عددهایی مثل چند صد هزار دلار می‌رویم، احتمالا به یاد محصولات لامبورگینی یا سوپر اسپرت‌های فراری می‌افتید اما باید بدانید که یک یکی از مسن‌ترین وسایل کشاورزی جهان، دقیقا هم قیمت همین خودروها است. اما داستان زندگی این تراکتور، دقیقا از کجا شروع شده است؟

مطمئنا همه ما با برند ژاپنی پایونیر آشنا هستیم. این شرکت، در زمینه ساخت وسایل برقی فعالیت می‌کند اما بد نیست بدانید که یک پایونیر آمریکایی هم وجود داشته است که در بین سال‌های ۱۹۰۰ تا ۱۹۲۷، بهترین تجهیزات کشاورزی آمریکایی را به تولید می‌رسانده. تراکتور پایونیر ۳۰ – ۶۰ مدل ۱۹۱۰، یکی از بهترین محصولات این شرکت است که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهیم شد.

نگاهی به گران‌ ترین تراکتور دنیا

گران ‌ترین تراکتور دنیا

اجازه دهید تا در ابتدای کار، به سراع یکی از ویدیوهای مربوط به تراکتور پایونیر ۳۰ – ۶۰ برویم تا ابعاد عظیم آن را بهتر درک کنید.

برای اینکه به سراغ مشخصات فنی گران‌ ترین تراکتور دنیا برویم، باید تمام ایده‌ها و افکاری که در مورد تراکتورها دارید را دور بریزید. چرا که این غولِ زمین‌های کشاورزی، به هیچ کدام از تراکتورهای امروزی شباهتی ندارد.

در محور عقب آن، با دو چرخ عظیم رو به رو می‌شویم که ابعاد هر کدام از آن‌ها به ۲.۴ متر می‌رسد. به نظر شما، کدام یک از پیشرانه‌های امروزی قادر هستند تا چنین غول بی شاخ و دمی را حرکت دهند؟ بله هیچکدام! در زیر کاپوت این تراکتور، یک پیشرانه عظیم ۴ سیلندر با حجم شگفت انگیز ۲۰.۲ لیتر را می‌بینیم که تمام قدرت خود را به چرخ‌های عقب تراکتور می‌فرستد.

گران ‌ترین تراکتور دنیا

اما بر خلاف ظاهر و سیلندرهای پرحجم این پیشرانه، به نظر می‌رسد که بیشتر با یک طبل تو خالی روبه رو باشیم تا یک شاهکار مهندسی! طبق تست‌های صورت گرفته، حداکثر قدرت خروجی این پیشرانه به ۶۰ اسب بخار می‌رسد و اگر راننده‌ی آن برای بیست دقیقه متوالی بتواند پای خود را بر روی پدال گاز نگه دارد، می‌تواند سرعت ۱۰ کیلومتر بر ساعت را تجربه کند. اما توجه داشته باشید که گران‌ ترین تراکتور دنیا، هیچ لاستیکی ندارد پس اگر به فکر سلامتی خود هستید، سعی کنید تا از زمین‌های کشاورزی خارج نشوید و به فکر تجربه‌ی سرعت ۱۰ کیلومتر بر ساعتی ‌آن هم نباشید.

پس چرا یک لاک پشت پیر که ظاهر جذابی هم ندارد و شبیه به قطارهای عهد بوق هم هست، با چنین قیمتی ارزش گذاری شده؟ جواب این سوال، کاملا مشخص است؛ کلکسیونی و فوق العاده نایاب بودن! با اینکه تراکتور پایونیر ۳۰ – ۶۰ تقریبا حدود ۱۷ سال بر روی خط تولید باقی ماند، اما متاسفانه طبق گرازش‌های رسمی، فقط ۱۴ عدد از آن‌ها توانسته‌اند تا بر شرایط سخت دنیا غلبه کنند و زنده بمانند.

گران ‌ترین تراکتور دنیا

در بین این ۱۴ نسخه، فقط یکی از آن‌ها است که همچنان قابلیت عملیاتی بودن خود را حفظ کرده و می‌تواند مانند اوایل جوانی خود، به دل مزارع کشاورزی بزند. این نسخه که حدودا بین ۵۵۰ تا ۶۰۰ هزار دلار قیمت گذاری شده است، تا سال ۱۹۹۳ در موزه‌های کشور آمریکا به سر می‌برد و در سال ۱۹۹۷ بود که کارشناسان تصمیم گرفتند تا یک بازسازی اساسی را به آن هدیه دهند.

گران ‌ترین تراکتور دنیا

همچنین بد نیست بدانید که اگر به سال ۱۹۱۱ بازگردید، می‌توانید تا یک تراکتور پایونیر ۳۰ – ۶۰ صفر کیلومتر را با قیمت ۲۷۰۰ دلار خریداری کنید؛ یعنی تقریبا معادل ۷۸ هزار دلار در سال ۲۰۲۲! در پایان باید بگوییم که حراج گران‌ ترین تراکتور دنیا، به زودی در شهر نوکومیس در ایالت فلوریدا و با قیمت پایه‌ی ۵۰۰ هزار دلار شروع خواهد شد.

جذاب ترین مطالب دنیای خودرو:

تاریخچه پژو ۳۰۰؛ از یار قدیمی ایرانیان تا سلطه بر بازار اروپا

نگاهی به نسل‌های مختلف مرسدس بنز SL؛ مرور زیبایی خالص در ۷۰ سال

نگاهی به ماشین خاص موزه خودروهای تاریخی ایران + عکس

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.