تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۹:۴۲
کد خبر : 71078

گرانی بسته های اینترنت همراه اول و ایرانسل استارت خورد؛ بسته های پرمصرف حذف شد

گرانی بسته های اینترنت همراه اول و ایرانسل استارت خورد؛ بسته های پرمصرف حذف شد

گرانی بسته های اینترنت همراه اول و ایرانسل استارت خورد؛ بسته های پرمصرف حذف شدگرانی بسته های اینترنت همراه اول و ایرانسل آغاز شد. اپراتورهای تلفن همراه بسته های پرمصرف و حجم بالای خود را حذف کردند. در..

گرانی بسته های اینترنت همراه اول و ایرانسل استارت خورد؛ بسته های پرمصرف حذف شد

گرانی بسته های اینترنت همراه اول و ایرانسل آغاز شد. اپراتورهای تلفن همراه بسته های پرمصرف و حجم بالای خود را حذف کردند. در ادامه دلیل افزایش قیمت بسته های اینترنت موبایل را بررسی خواهیم کرد.

سازمان تنظیم مقررات اخیرا با انتشار بخشنامه جدیدی از حذف برخی از بسته های اینترنتی پرمصرف اپراتورهای ایرانسل و همراه اول خبر داد. انتشار این بخشنامه نشان می‌دهد طرح افزایش قیمت بسته های اینترنتی پس از اپراتور شاتل اکنون در دستور کار اپراتوهای همراه اول و ایرانسل قرار گرفته است، اما چرا اپراتورها قیمت بسته های اینترنت خود را افزایش می‌دهند؟

دلیل گرانی بسته های اینترنت همراه اول و ایرانسل

اپراتورهای تلفن همراه طی سال قبل به وزارت ارتباطات و رگولاتوری اعلام کرده بودند با تعرفه‌های فعلی نمی‌توان سطح کیفیت خدمات را ارتقا داد؛ زیرا تعرفه‌های فعلی برای اپراتورها صرفه اقتصادی به همراه ندارد. در واقع اپراتورهای ثابت و همراه ارتقا اینترنت را مشروط به افزایش قیمت دانستند تا بتوانند با درآمد حاصل از آن زیرساخت‌های ارتباطی را توسعه دهند.

همچنین اخیرا نیز وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طی مصاحبه‌ای اعلام کرد اگر قیمت اینترنت افزایش پیدا نکند، سطح خدمات با افت شدید مواجه خواهد شد. در همین راستا سازمان تنظیم مقررات اخیرا با انتشار بخشنامه جدیدی از حذف برخی از بسته های اینترنتی پرمصرف اپراتورهای ایرانسل و همراه اول خبر داد تا طرح گرانی اینترنت استارت بخورد.

گرانی بسته های اینترنت

در بخشنامه جدید سازمان تنظیم مقررات آمده است:

«با توجه به دستور سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور و ایمیل اپراتورهای ایرانسل و همراه اول بسته های اینترنتی از روز یکشنبه تاریخ ۱۴۰۱/۱/۲۱ حذف می‌گردد و تا زمان ارائه بسته‌های جدید از سمت اپراتورها بسته‌های ارائه شده در پنل در دسترس قرار داده خواهد شد.»

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد اپراتور ایرانسل از امروز ۲۲ فرودین ۱۴۰۱ گرانی بسته های اینترنت خود را آغاز کرده است؛ در واقع اکنون مشتریان برای خرید یک بسته ۷ گیگابایتی ۳۰ روزه باید مبلغ ۲۸ هزار تومان پرداخت کنند؛ این در حالی است که پیش از این یک بسته ۱۰ گیگابایتی ۳۰ روز با قیمت ۲۹ هزار تومان به فروش می‌رسید.

گرانی بسته های اینترنت

همچنین اپراتور ایرانسل یک بسته اینترنت ۲۰۰ مگابایت ۷ روزه را نیز با مبلغ ۴۴۰۰ تومان و بسته یک گیگابایت ماهانه را با مبلغ ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت‌گذاری کرده است.

گرانی بسته های اینترنت

گفتنی است برخی از کارشناسان حذف بسته های پرمصرف اینترنت اپراتورها و افزایش قیمت اینترنت را اجرای چراغ خاموش طرح صیانت می‌دانند؛ چراکه با گران شدن اینترنت میزان استفاده مردم از شبکه های اجتماعی نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.