تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
کد خبر : 72512

گرانترین گوشی های جهان؛ ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای تماس گرفتن؟

گرانترین گوشی های جهان؛ ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای تماس گرفتن؟

گرانترین گوشی های جهان؛ ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای تماس گرفتن؟در این متن به بررسی تعدادی از گرانترین گوشی های جهان خواهیم پرداخت که با طراحی سوپر لاکچری و قیمت های چند میلیون دلاری خود هوش از سرتان خواهن..

گرانترین گوشی های جهان؛ ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای تماس گرفتن؟

در این متن به بررسی تعدادی از گرانترین گوشی های جهان خواهیم پرداخت که با طراحی سوپر لاکچری و قیمت های چند میلیون دلاری خود هوش از سرتان خواهند پراند.

گوشی‌های هوشمند سال به سال در حال پیشرفت‌های چشمگیر هستند. قابلیت‌های جدید، عمر بالاتر باتری، دوربین‌های بهتر و توانایی‌های ارتباطی بیشتر از جمله مواردی هستند که باعث پیشرفته‌تر شدن و البته گران‌تر شدن گوشی‌ها در سال‌های اخیر شده‌اند. افزایش قیمت گوشی‌ها در سال‌های اخیر به حدی شدید بوده است که بسیاری افراد قادر به خرید سالانه این محصولات نیستند و برای این کار باید برنامه‌ریزی چند ساله انجام دهند.

اخیرا سامسونگ با قیمت‌گذاری نزدیک به دو هزار دلاری برای گوشی‌های تاشو و غول‌پیکر خود سطح جدیدی از قیمت‌ها برای گوشی‌های هوشمند را پایه‌ریزی کرد. با این حال، خرید این محصول یا گوشی‌های هوشمند بسیار گرانقیمت‌تر بازار بیش از اینکه جنبه کاربردی داشته باشد، به منظور فخرفروشی در خصوص همراه بودن با آخرین تکنولوژی‌های روز استفاده می‌شود!

با این حال، شاید تعجب کنید که قیمت ۲۰۰۰ دلاری نیز هزینه چندان گزافی برای خرید برخی گوشی‌های به شمار نمی‌رود! چرا که ثروتمندان اساسا نگرشی متفاوت از ما به گوشی‌های هوشمند دارند و برای برخورداری از گجت‌های مورد نظرشان از پرداخت هزینه‌های سرسام‌آور ابایی ندارند! در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به تعدادی از گرانترین گوشی های جهان.

گرانترین گوشی های جهان کدام محصولات هستند؟

Sony Ericsson Black Diamond

گرانترین گوشی های جهان

شاید امروزه نام سونی اریکسون کاملا فراموش شده باشد. اما این برند در اوایل قرن بیست و یکم به یکی از سمبل‌های موفقیت بازار گوشی های تلفن همراه تبدیل شده بود. علاقمندان به این برند حتی استفاده از تکنولوژی به شدت محبوب واکمن سونی در برخی گوشی‌های سونی اریکسون را نیز به یاد دارند.

در سال ۲۰۰۶، سونی اریکسون با عرضه گوشی Black Diamond وارد بازار محصولات لاکچری شد. طراحی این محصول حتی با استانداردهای امروز نیز بسیار خاص و جذاب به نظر می‌رسد. در قسمت بالای آن، صفحه نمایش قرار دارد و قسمت پایین، با کمی عقب‌نشینی، محل قرار گرفتن کلیدهاست. نتیجه این طراحی، یک خمیدگی چشم‌نواز در میان گوشی است که به طور همزمان، ظاهری قدیمی و آینده‌نگرانه به آن بخشیده است!

به جز این طراحی جالب، محصول گرانقیمت سونی اریکسون هیچ گونه توانایی قابل ذکر دیگری نداشت. این محصول مشخصاتی کاملا معمولی داشت و در ساخت آن از هیچ فلز یا عنصر گرانقیمتی استفاده نشده بود. البته تولید این محصول به شدت محدود بود؛ به طوری که در هر سال تنها پنج عدد از آن روانه بازار می‌شد. همین کمیاب بودن باعث قیمت‌گذاری سرسام‌آور ۳۰۰ هزار دلاری آن شد.

GoldVish Revolution

گوشی گران قیمت

گوشی Revolution از GoldVish بسیار شبیه به هر گوشی دیگری است که در اواخر دهه نود و اوایل قرن جدید میلادی روانه بازار شده بود! در عین حال، برخی قابلیت‌های خاص آن باعث می‌شد که تنها افراد بسیار ثروتمند هوس خرید آن را در سر داشته باشند! در قسمت پایین این گوشی و زیر صفحه کلید آن، یک ساعت آنالوگ فاخر و خیره‌کننده قرار داشت که با در نظر گرفتن اینکه نمایشگر این گوشی مثل هر محصول ابتدایی دیگری ساعت را نشان می‌دهد، بلااستفاده به نظر می‌رسید!

البته این ساعت آنالوگ شگفت‌انگیر تنها نکته خاص این گوشی نبود! به جز قسمت‌هایی از بدنه گوشی که از پلاستیک ساخته شده بودند، سایر قسمت‌ها از طلای ۱۸ عیار صورتی و سفید رنگ ساخته شده بود. بعلاوه، سطح تمامی کلیدهای این گوشی، اعم از اعداد و کلیدهای جهت‌یابی از الماس تشکیل شده بود؛ به طوری که مجموع الماس به کار رفته در این گوشی به ۲۹ قیراط می‌رسید. GoldVish Revolution نیز همانند گوشی سونی اریکسون در تعداد بسیار محدودی به دست علاقمندان رسید. گوشی GoldVish Revolution در تنها نه نسخه تولید شد که هریک قیمتی ۴۹۰ هزار دلاری داشتند.

Luxor Las Vegas Jackpot

گوشی لاکچری

اگر فکر می‌کنید قیمت دو گوشی بالا سرسام‌آور و مسخره هستند، صبر کنید تا سایر گوشی‌های دیگر این لیست را ببینید!

با توجه به روندی که لیست گرانترین گوشی های جهان طی کرده بود، می‌شد حدس زد که خیلی سریع به قیمت دلاری هفت رقمی برسیم. نخستین گوشی میلیون دلاری این لیست Luxor Las Vegas Jackpot است. این محصول در تنها سه نسخه تولید شده است و در کلاس محصولات سوپر لاکچری قرار می‌گیرد! قیمت آن نیز یک میلیون دلار تعیین شده است و علاقمندان در ازای پرداخت این مبلغ می‌توانند یک گوشی بسیار خاص را در اختیار داشته باشند.

این گوشی از یک چوب بسیار قدیمی ۲۰۰ ساله ساخته می‌شود و حجم سنگینی از طلا را در خود دارد. به گزارش GSMArena، این گوشی از ۱۸۰ گرم طلا ساخته می‌شود و پذیرای ۴۵.۵ قیراط الماس سیاه بسیار کمیاب است. همچنین، هریک از هفده دکمه آن از جنس یاقوت کبود هستند و شماره‌ها و نوشته‌های روی کلیدها با ظرافت فراوانی به صورت لیزری برش داده می‌شوند.

البته تولیدکننده این گوشی، برای افرادی که از پس قیمت یک میلیون دلاری آن بر نمی‌آیند، نسخه‌ای ویژه بدون سنگ‌های قیمتی را نیز عرضه کرده است که فقط ۲۰۰ هزار دلار قیمت دارد!

گوشی هوشمند Diamond Crypto

گوشی Diamond Crypto

اگر قصد خرید یک گوشی با قیمتی میلیون دلاری را داشته باشید، چندین گزینه پیش روی شماست. با این حال Diamond Crypto نه تنها بسیار فاخر و گرانقیمت است، بلکه از قابلیت‌های برتر امنیتی نیز برخوردار بوده و به خوبی از امنیت حساب شما محافظت خواهد کرد.

ساخت این گوشی توسط موسسه روسی JSC Ancort انجام شد و پیتر آلوسون که به خاطر هنرش در استفاده از الماس به شهرت رسیده است، مسئولیت طراحی آن را بر عهده داشت. بنابراین، گوشی Diamond Crypto نه تنها با استفاده از سیستم‌های رمزنگاری پیچیده و تدابیر امنیتی فوق‌العاده شما را در برابر حملات سایبری محافظت می‌کند، بلکه این اطمینان را به شما می‌دهد که با هر بار خارج کردن گوشی از جیبتان، تمام توجهات به سمتتان جلب خواهد شد!

حاشیه گوشی و اطراف کلیدهای ناوبری آن با بیش از ۴۰ تکه الماس سفید و ده الماس آبی تزیین شده است که بخش عمده‌ای از قیمت هنگفت ۱.۳ میلیون دلاری این محصول به خاطر حضور همین الماس‌هاست. شاید پرداخت این رقم باورنکردنی برای محصولی که در واقع یک گوشی بلک بری با سیستم عامل ویندوز است مسخره به نظر برسد. با این حال، همان‌گونه که در ابتدای متن هم اشاره کردیم، نگرش ثروتمندان به خرید گوشی‌های هوشمند با ما تفاوت دارد!

iPhone 3G King’s Button

گرانترین گوشی های جهان

آیا تا به حال تصمیم تصور کرده‌اید که برای خرید یک گوشی هوشمند که تنها برای چک کردن پیام‌ها و گشت و گذار در اینترنت استفاده دارد، ۲.۵ میلیون دلار پرداخت کنید؟ اگر در سال ۲۰۰۹ پاسخ شما به این سئوال مثبت بوده، یک گزینه مناسب در اختیارتان قرار داشت!

بار دیگر پیتر آلوسون در محوریت طراحی این محصول گرانقیمت قرار داشت. در سال ۲۰۰۹ آیفون توانسته بود به موفقیت فوق‌العاده‌ای در میان کاربران برسد و صنعت گوشی‌های هوشمند را دگرگون سازد. با این حال، آیفون ۳GS هیچگونه دکمه‌ای نداشت که بتوان در آن‌ها الماس کار گذاشت! بنابراین، آلوسون مجبور شد برای طراحی این محصول لاکچری از خلاقیت خود کمک بیشتری بگیرد.

بدنه و قاب iPhone 3G King’s Button متشکل از ۱۸ قیراط الماس زرد، سفید و صورتی (رزگلد) بود و در حاشیه بدنه آن ۱۳۸ عدد الماس استفاده می‌شد. در عین حال، مهم‌ترین المان طراحی این گوشی، یک الماس ۶.۶ قیراطی بود که در جای کلید هوم جای داشت.

البته این هزینه ۲.۵ میلیون دلاری تنها یک قاب بسیار فاخر را به علاقمندان هدیه می‌داد؛ چراکه در زیر قاب لاکچری نسخه King’s Button، همان آیفون ۳G آشنا بدون هیچ گونه تغییر و با تمامی نواقصش در آن زمان حضور داشت! با استانداردهای امروز، این گوشی تنها به یک تکه جواهر می‌ماند و به عنوان یک گوشی هوشمند، کاربری چندانی ندارد.

Goldstriker iPhone 3GS Supreme

آیفون 3GS سوپریم

اگر نام استوارت هیوز به گوشتان نخورده است، باید بدانید که او برای مدتی به طراحی، ساخت و فروش گوشی‌های بسیار گرانقیمت و ساخته شده از طلا و جواهرات بسیار کمیاب مشغول بود.

نخستین محصول هیوز، نمونه‌ای از آیفون ۳G تحت نام Supreme بود که قیمتی بیش از ۲.۵ میلیون دلار داشت. این گوشی شباهت‌های بسیاری به محصول قبلی معرفی شده در لیست، یعنی iPhone 3G King’s Button داشت؛ با این حال برخی تفاوت‌ها، آن را به محصولی با قیمت سرسام‌آورتر تبدیل می‌کرد.

بدنه گوشی از ۲۲ قیراط طلا و ۱۳۶ قطعه الماس در حاشیه تشکیل می‌شد. همچنین، مثل iPhone 3G King’s Button، کلید هوم این گوشی نیز با یک تکه الماس بسیار بزرگ با وزن ۷.۱ قیراط تشکیل شده بود.

به همراه این گوشی فوق‌العاده گرانقیمت، یک جعبه ساخته شده از ۱۵ پوند گرانیت با لایه‌های چرم نیز در اختیار کاربران قرار می‌گرفت تا شاید قیمت بیش از ۲.۵ میلیون دلاری آن توجیه شود!

iPhone 4 Diamond Rose Edition

گرانترین گوشی های جهان

با عرضه هریک از نسخه‌های مختلف آیفون، لیست گرانترین گوشی های جهان نیز دستخوش تغییر می‌شد و طراحان خلاق محصولات سوپر لاکچری نیز می‌بایست با این روند همراه می‌شدند و جادوی خود را بر روی نسل جدید گوشی‌های هوشمند اپل پیاده می‌کردند. استوارت هیوز با نسخه Diamond Rose از گوشی آیفون ۴ توانست یک محصول شگفت‌انگیز را روانه بازار کند که قیمت آن هوش از سر هر انسان عاقلی می‌پراند. هیوز بار دیگر کلید محبوب هوم را با یک تکه الماس بزرگ جایگزین کرد و در حاشیه گوشی نیز از تعداد بسیار زیادی الماس استفاده کرد.

به گفته وبسایت رسمی استوارت هیوز، میزان الماس به کار رفته در این گوشی حدود سه برابر نسخه پیشین بود و به حدود ۵۰۰ عدد می‌رسید. همچنین، قاب پشتی گوشی نیز از طلای صورتی رنگ ساخته شده بود تا نام Diamond Rose معنای عینی پیدا کند. بعلاوه، لوگوی اپل نیز به لطف تزیین الماسی که داشت، درخشان‌تر از همیشه جلب توجه می‌کرد.

همان گونه که اشاره شد، یک الماس بسیار بزرگ صورتی رنگ جایگزین کلید Home آیفون ۴ شده بود. این الماس وزنی ۷.۴ قیراطی داشت. با این وجود، علاقمندان می‌توانستند آن را با یک نمونه هشت قیراطی نیز جایگزین کنند. همچنین، مانند آیفون ۳G سوپریم که پیش از این معرفی شد، نسخه رز صورتی از آیفون ۴ نیز درون جعبه‌ای ساخته شده از گرانیت تراش‌خورده به دست مشتریان می‌رسید. نسخه Diamond Rose آیفون ۴ همچنین ظرفیتی ۳۲ گیگابایتی ارائه می‌داد که هرچند امروز مسخره به نظر می‌رسد، اما بالاترین میزان حافظه برای iPhone 4 به شمار می‌رفت.

تنها دو عدد از این گوشی فوق‌العاده زیبا تولید شد که هریک قیمتی ۶.۵ میلیون دلاری داشتند!

iPhone 4S Elite Gold

iPhone 4S Elite Gold

نسخه Elite Gold آیفون ۴S دیگر محصول حاضر در لیست گرانترین گوشی های جهان است. این محصول نیز توسط استوارت هیوز ساخته شده است و تا حدی نیز به گوشی‌های پیشین او شبیه است. از حیث عملکرد، این گوشی همان آیفون ۴S با حافظه ۶۴ گیگابایتی بود که بالاترین نسخه آن به شمار می‌رفت. با این حال، بدنه آن از طلای ۲۴ عیار ساخته شده بود و لوگوی طلایی اپل در این گوشی ۷.۸ میلیون دلاری از ۵۳ عدد الماس تشکیل می‌شد.

در ساخت این گوشی که تنها دو نمونه از آن تولید شد، بیش از ۵۰۰ عدد طلا به کار رفته بود. با این حال، حتی بدون در نظر گرفتن کلید Home نیز حجم طلا و جواهر به کار رفته در این گوشی به طرز باورنکردنی‌ای بالا بود. علاوه بر این، کلید هوم از یک الماس ۸.۶ قیراطی تشکیل می‌شد. دو خریدار خوشبخت و متمول آیفون ۴S الیت گلد همچنین می‌توانستند به جای این الماس، از یک عدد الماس ۷.۴ قیراطی صورتی رنگ استفاده کنند.

مهم‌ترین تفاوت نسخه Elite Gold آیفون ۴S با محصولات پیشین استوارت هیوز را باید در جعبه محصول دانست. به جای گرانیت، ۴S Elite Gold از یک جعبه فوق‌العاده لاکچری بهره می‌برد که از سنگ‌های کمیاب و تکه‌ای از استخوان یک دایناسور تی رکس تشکیل می‌شد! به این ترتیب با خرید این گوشی می‌توانستید محصولی با قدمت حدود ۶۶ میلیون سال را در اختیار داشته باشید!

Black Diamond iPhone

گرانترین گوشی های جهان

تا زمان عرضه آیفون ۵، استوارت هیوز به شهرت فراوانی رسیده و استفاده از سنگ‌های بسیار گرانقیمت در گوشی‌های هوشمند را به حد اعتلای خود رسانده بود. با این وجود، نسخه سفارشی از آیفون ۵ Black Diamond که برای یک فرد ناشناس چینی ساخته شد، توانست سطح کار او را یک پله ارتقا دهد.

مشتری هیوز از او تنها یک درخواست داشت! او می‌خواست که از یک الماس سیاه ۲۶ قیراطی در این گوشی استفاده شود. هیوز نیز طبیعتا مطمئن‌ترین نقطه آیفون ۵، یعنی کلید هوم آن را برای تعبیه این الماس غول‌پیکر انتخاب کرد و سایر الماس‌های به کار رفته را به طور معمولی بر روی قاب و بدنه آن جا داد.

حاشیه این نسخه بسیار گرانقیمت از آیفون متشکل از ۶۰۰ عدد الماس سفید بود و ۵۳ عدد الماس اضافی هم لوگوی اپل در قسمت پشت را تشکیل می‌دادند. این گوشی قیمتی ۱۵ میلیون دلاری داشت که ۱۴.۵ میلیون آن متعلق به الماس سیاه درشتی بود که جایگزین کلید هوم شده بود.

به دلیل اینکه نسخه Black Diamond از آیفون ۵ به صورت سفارشی ساخته شده بود، امکان تولید چندین نمونه از آن وجود نداشت. در عین حال، هیوز نسخه ساده‌تری از این گوشی که فاقد الما‌س بود را با قیمت ۴۰۰۰ دلار در اختیار علاقمندان قرار داد.

پیش از بررسی گرانترین گوشی ساخته شده در تاریخ، با هم نگاهی مختصر خواهیم داشت به تعدادی از گوشی‌های لاکچری و به شدت گرانقیمت عرضه شده به بازار که نتوانستند در این لیست حاضر شوند.

Caviar iPhone 13 Pro Victory Pure Gold

آیفون گرانقیمت

با وجود نام دهان‌پرکنی که این نسخه بسیار خاص از آیفون ۱۳ پرو دارد، در مقایسه با دیگر حاضران در لیست امروز، با محصولی نسبتا ارزان‌قیمت‌تر طرف هستیم. در تقابل گوشی‌های لاکچری، اساسا رقابت محصولات مختلف بر اساس استفاده از سنگ‌های قیمتی و مواد کمیاب بیشتر شکل می‌گیرد. با این حال Caviar Victory Pure Gold نشان داد که راه دیگری هم برای القای حس فاخر بودن یک گوشی وجود دارد.

بدنه این گوشی در نسخه پرو از ۱۷۰ گرم و در نسخه پرو پلاس از ۲۰۵ گرم طلای ۱۸ عیار ساخته شده است و به جای تزیین آن به الماس، سازندگان، تراش دادن نقش و نگارهای خاص روی طلا را انتخاب کرده‌اند. البته Victory Pure Gold محصول کاملا فاقد الماس نیست. با این حال، هشت عدد الماس به کار رفته در آن، در مقایسه با بسیاری محصولات دیگر لیست کنونی، چندان درخور توجه نیستند! در حقیقت طراحی هنری طلای کارشده بر روی قاب نقش اصلی را در تبدیل کردن این گوشی به یک محصول لاکچری دارد و الماس‌ها صرفا تزیینات جانبی به شمار می‌روند.

نود و نه دستگاه از این گوشی‌ها تولید شده است و شماره هریک از آن‌ها بر روی قاب کناری، حک شده است. قیمت آن هم از ۴۴۷۲۰ دلار شروع شده و بسته به ظرفیت حافظه داخلی انتخابی شما افزایش می‌یابد. گرانترین نمونه از محصولات Victory Pure Gold نسخه یک ترابایتی از آیفون پرو مکس است که ۴۹۱۹۰ دلار قیمت دارد.

Savelli Black Insane

Savelli phone

کمپانی ساولی بر روی تولید محصولات فاخر و پرزرق و برق برای بانوان فعالیت دارد. به همین جهت محصولات تولیدی این برند عموما رنگ‌هایی نرم و ملیح داشته و طراحی خمیده مورد پسند بانوان را با استفاده از جنس‌های خاص و بسیار کمیاب ترکیب می‌کند.

مجموعه گوشی‌های تولیدی ساولی، در یازده نمونه تولید شده و محدوده قیمتی بین ۹۰۰۰ تا ۱۰۰ هزار دلار دارد. گرانترین نسخه از این مجموعه، Black Insane است که ممکن است در نگاه اول بیش از حد گرانقیمت به نظر برسد؛ ولی در مقایسه با تعدادی دیگر از محصولات معرفی شده امروز شبیه به یک شوخی است!

قیمت این نسخه ۱۱۵ هزار دلار است و بدنه آن از فولاد ضد خش و سرامیک سیاه ساخته شده است. همچنین، ۷۵ عدد الماس نیز در ساخت بدنه آن به کار رفته و کل بدنه درون محفظه‌ای از جنس پوست تمساح قرار دارد. این محصول همچنین به سختی در بازار پیدا می‌شد و علاقمندان به آن می‌بایست برای تهیه کردن این محصول حتما به یکی از چندین جواهرفروشی مطرح در لندن یا پاریس مراجعه می‌کردند.

iPhone Princess Plus

گوشی Princess Plus

بار دیگر نوبت به پیتر آلوسون، طراح خلاق دو گوشی Crypto و King’s Button می‌رسد تا با محصولی دیگر، علاقمندان به گوشی‌های لاکچری را شگفت‌زده کند. پیش‌فروش نسخه Princess Plus از این محصول در سال ۲۰۰۷ آغاز شد.

پیتر آلوسون برای ساخت این گوشی از ۳۱۸ عدد الماس به وزن کلی ۱۷.۷۵ قیراط استفاده کرد و بدنه را از طلای ۱۸ عیار ساخت. بر خلاف دیگر آیفون‌های حاضر در این لیست، این بار شاهد قرار گرفتن یک الماس درشت به جای کلید Home نیستیم. به همین دلیل است که قیمت آیفون Princess Plus بسیار ارزان‌تر از سایر آیفون‌های این لیست و تنها ۱۷۶ هزار دلار است!

علاوه بر این، کسانی که توانایی پرداخت هزینه ۱۷۶ هزار دلاری را نداشتند، می‌توانستند نسخه‌ای ۶۶ هزار دلاری از آن را با الماس‌های کم‌تر نیز سفارش دهند تا با حداقل قیمت ممکن وارد کلاس گوشی‌های لاکچری شوند.

Falcon Supernova iPhone 6 Pink Diamond

گرانترین گوشی های جهان

صدرنشین لیست گرانترین گوشی های جهان یک آیفون دیگر است که در سال ۲۰۱۴ و با قیمت باورنکردنی ۴۸.۵ میلیون دلار رونمایی شد! این گوشی صرفا برای فخرفروشی طراحی شده بود و به همین جهت، رویکردی متفاوت از تعبیه تکه‌های ریز الماس بر روی قاب یا بدنه را برای جلب توجه به کار بست!

در حقیقت، گوشی Falcon Supernova در نمای جلو یک آیفون معمولی بود که قابی از طلا داشت. با این حال، زمانی متوجه ارزش آن می‌شدید که گوشی را بچرخانید. بر روی قاب پشتی این گوشی یک عدد الماس بسیار بزرگ قرار داشت که امکان نداشت از تماشای آن سیر شوید. در واقع با پرداخت هزینه ۴۸.۵ میلیون دلار، شما صاحب یکی از سنگ‌های ابدیت می‌شدید و برای بسیاری ثروتمندان، این هزینه، رقمی منطقی به شمار می‌رود!

تصور اینکه یک گوشی بتواند در آینده چیزی بیشتر از Falcon Supernova ارائه دهد و قیمتی بالاتر داشته باشد، بسیار سخت است. با این حال، با توجه به مسیری که طراحان محصولات لاکچری پیش گرفته‌اند، مطمئنا روزی آستانه ۵۰ میلیون دلاری برای گوشی‌ها نیز شکسته خواهد شد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.