تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
کد خبر : 64232

گام جدید چین برای تولید انرژی پاک نامحدود؛ رکورد خورشید مصنوعی در همجوشی ۱۰۰۰ ثانیه‌ای!

گام جدید چین برای تولید انرژی پاک نامحدود؛ رکورد خورشید مصنوعی در همجوشی ۱۰۰۰ ثانیه‌ای!

گام جدید چین برای تولید انرژی پاک نامحدود؛ رکورد خورشید مصنوعی در همجوشی ۱۰۰۰ ثانیه‌ای! – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ “خورشید مصنوعی” چین روز پنجشنبه به مدت ۱۰۶۵ ثانیه در تأس..

گام جدید چین برای تولید انرژی پاک نامحدود؛ رکورد خورشید مصنوعی در همجوشی ۱۰۰۰ ثانیه‌ای! – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ "خورشید مصنوعی" چین روز پنجشنبه به مدت ۱۰۶۵ ثانیه در تأسیساتی در شرق شهر "هفی" و در دمای بالای پلاسما، رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کرده است که طولانی‌ترین مدت برای یک راکتور انرژی همجوشی ابررسانای پیشرفته آزمایشی توکاماک (EAST) است.

برای اینکه بتوان همجوشی هسته‌ای، مشابه آنچه در خورشید رخ می‌دهد را روی زمین شبیه‌سازی کرد، ایزوتوپ‌های هیدروژن درون دستگاه "توکامک" یا "خورشید مصنوعی" قرار می‌گیرند تا در شرایط پلاسما، یون‌ها و الکترون‌ها از هم جدا شوند و یون‌ها در دمای بالا نگهداری شوند. در جریان همجوشی، هیچ گاز گلخانه‌ای منتشر نمی‌شود و بدون آلوده‌سازی محیط زیست می‌توان به انرژی پاک و قابل دسترس دست یافت.

ساخت و توسعه این خورشیدهای مصنوعی بخشی از تلاش چین برای رسیدن به راکتورهای همجوشی است که امید به انرژی پاک و نامحدود را زنده می‌کند. وقتی دو اتم به نقطه همجوشی می‌رسند، مقدار زیادی انرژی آزاد می‌کنند. برای انجام این کار در زمین، دانشمندان باید قادر به حفظ درجه حرارت بالا به مدت طولانی باشند.

این راکتور در ماه می، رکوردی را ثبت کرده بود که این رکورد به مدت ۱۰۱ ثانیه در دمای ۱۲۰ میلیون درجه سانتیگراد بوده است؛ به گفته شرکت ملی هسته‌ای چین، EAST که برای تقلید یک واکنش همجوشی مانند خورشید با استفاده از گازهای "هیدروژن و دوتریوم" به عنوان سوخت طراحی شده است، بینش‌هایی را در مورد فیزیک پلاسما ارائه می‌دهد که برای ایجاد راکتورهایی در اندازه صنعتی برای تولید انرژی پاک بسیار مهم است.

انرژی همجوشی به عنوان "انرژی نهایی" ایده‌آل برای آینده انرژی بدون کربن در نظر گرفته می‌شود زیرا گازهای "هیدروژن و دوتریوم" در دریا فراوان هستند. EAST به هر سه هدف جداگانه رسیده است که شامل جریان ۱ میلیون آمپر، مدت زمان ۱۰۰۰ ثانیه و دمای ۱۰۰ میلیون درجه سانتیگراد است.

چین چگونه با "هوش مصنوعی" کره ماه را فتح کرد؟چین ماهواره جدیدی با وضوح ۵ متر را به فضا پرتاب کرد

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.