تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۵:۱۷
کد خبر : 584679

کیم جونگ اون: کره شمالی فقط با 74 کشته، کرونا را نابود کرد

کیم جونگ اون: کره شمالی فقط با 74 کشته، کرونا را نابود کرد

کیم جونگ اون: کره شمالی فقط با 74 کشته، کرونا را نابود کرد کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی مدعی شد که تنها با ثبت 74 مورد مرگ و میر ناشی از کرونا، کره شمالی توانسته این ویروس را به طور کامل شکست دهد! بر اساس گزارش جدید رسانه دولتی کره شمالی، این کشور طی

کیم جونگ اون: کره شمالی فقط با 74 کشته، کرونا را نابود کرد

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی مدعی شد که تنها با ثبت 74 مورد مرگ و میر ناشی از کرونا، کره شمالی توانسته این ویروس را به طور کامل شکست دهد!

بر اساس گزارش جدید رسانه دولتی کره شمالی، این کشور طی هفته جاری توانسته ویروس کرونا را شکست دهد و آن را ریشه کن کند! در این خبر تاکید شده که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به این بیماری مبتلا و سپس علی‌رغم تب شدید، بهبود یافته است. به گزارش NK News، خواهر کیم جونگ اون، کیم یو جونگ نیز در اظهارنظری مدعی شده که کره جنوبی عمدا باعث انتشار ویروس کووید-19 در این کشور شده است.

بر اساس ترجمه انگلیسی رسانه دولتی کره شمالی، کیم جونگ اون روز چهارشنبه در پیونگ یانگ گفت:

جنگ قرنطینه طولانی مدت بالاخره به پایان رسیده و امروز، می‌توانیم به طور رسمی پیروزی خود علیه این ویروس را اعلام کنیم.

این کشور اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا را در 12 می سال جاری گزارش کرد و به سرعت میلیون‌ها مورد را تا ماه ژوئن به ثبت رساند. به طور رسمی، کره شمالی بیش از 4.7 میلیون مورد ابتلا و تنها 74 مرگ و میر ناشی از این بیماری را به ثبت رسانده، اما بدیهی است که آمار اعلامی بسیار کم‌تر از آنچه رخ داده، اعلام شده است.

به گزارش NKNews، کیم گفت:

آمار مرگ و میر تنها 74 نفر در طی این مدت، بسیار کم بوده و می‌توان آن را به عنوان بزرگ‌ترین معجزه در جامعه بهداشت جهانی دانست!

کره شمالی اکثر پیشنهادات بین‌المللی برای دریافت واکسن کرونا را رد کرده و احتمالا فاقد برنامه ملی واکسیناسیون علیه این بیماری است. اگرچه برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که این کشور در ماه‌های اخیر اقدام به عرضه دوزهایی محدود در میان برخی افراد کرده است. مشخص نیست که کیم در زمان ابتلا به کرونا، واکسینه بوده یا خیر.

در بیانیه رسانه دولتی کره شمالی آمده:

رهبر کره شمالی، با تلاش‌های خستگی‌ناپذیر و فداکارانه و عشق والای خود به آینده، علی‌رغم وظیفه سنگین خود برای مراقب از سرنوشت کشور و مردم جنگید.

در حالی‌که صحت آمار اعلامی مبتلایان و مرگ ناشی از کرونا در کره شمالی در هاله‌ای از ابهام است، اما این احتمال وجود دارد که آنها واقعا کووید-19 را ریشه‌کن کرده باشند. بر اساس الگوی محافظه‌کارانه چین و محدودیت‌های شدید، کاهش تعداد موارد ابتلا کاملا ممکن است. کره شمالی حتی در فضای بسته‌تری از چین به سر می‌برد و این احتمال وجود دارد که مردم در این کشور، برای چند ماه در قرنطینه‌های خانگی به سر برده باشند و از این طریق امکان مهار ویروس فراهم شود.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.