تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
کد خبر : 58837

"کیلین مورفی" نقش پدر بمب اتم را در "اوپنهایمر" نولان بازی می‌کند

"کیلین مورفی" نقش پدر بمب اتم را در "اوپنهایمر" نولان بازی می‌کند

“کیلین مورفی” نقش پدر بمب اتم را در “اوپنهایمر” نولان بازی می‌کند – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم به نقل از ورایتی، “کیلین مورفی” در نقش “جی.رابرت اوپنهایمر”، فیزیکدان آمریکایی..

"کیلین مورفی" نقش پدر بمب اتم را در "اوپنهایمر" نولان بازی می‌کند – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم به نقل از ورایتی، "کیلین مورفی" در نقش "جی.رابرت اوپنهایمر"، فیزیکدان آمریکایی کسی که آزمایشگاه ملی "لس آلاموس" را راه اندازی کرد و مشارکت در پروژه منهتن باعث شد که او را "پدر بمب اتم" لقب دهند، بازی می‌کند. بازیگر نقش "پیکی بلایندرز" تأیید کرده است که این نقش را در پروژه "اوپنهایمر"، فیلم حماسی و تاریخی نولان، برعهده گرفته است. این زوج از قدیم باهم همکاری می‌کنند. مورفی و نولان در فیلم‌‌های بتمن آغاز می‌کند، تلقین و دانکرک با هم کار کرده‌اند.

یونیورسال حقوق این فیلم را بعد از یک دعوای مناقشه برانگیز در جلسه‌ای که سونی، پارامونت و برادران وارنر نیز حضور داشته‌اند خریده است و قرار است تا ۱۰۰ میلیون دلار هزینه ساخت این فیلم کند. نولان بیشتر فیلم‌های خود را با همکاری برادران وارنر ساخته است اما بخاطر انتقاد از وارنر بر سر اکران همزمان فیلم‌ها در سالن سینما و سرویس آنلاین HBO MAX با این شرکت قطع همکاری کرده است. فیلم آخر او یعنی "تنت" جزو قرار داد با HBO MAX نبود.

فیلم "اوپنهایمر" نولان مانند "شوالیه تاریکی" و "دانکرک" با دوربین "آی مکس" فیلمبرداری می‌شود. یونیورسال این فیلم را در سطح جهانی و در سالن‌های سینما پخش می‌کند و زمان پخش این فیلم در سینماهای آمریکای شمالی در ۲۱ جولای ۲۰۲۳ است.

فیلمنامه توسط نولان نوشته شده و تهیه‌کننده آن "اما توماس"، نولان و شرکت سینمایی "اطلس انترتینمنتِ چارلز روون" است. فیلمنامه این اثر بر اساس کتاب برنده جایزه پولیتزر به نام "پرومتئوس آمریکایی: پیروزی و تراژدی رابرت اوپنهایمر" نوشته "کای برد" و "مارتین شروین" است. تولید این فیلم بزودی در سال ۲۰۲۲ آغاز می‌شود. اگرچه اوپنهایمر نقش کلیدی در ایجاد سلاح‌های هسته‌ای ایفا کرد، او بعداً احساسات پیچیده‌ای در مورد قدرت مرگبار آنها پیدا کرد. او برای کنترل سلاح هسته‌ای لابی کرد و با ساخت هرگونه سلاح مخرب هیدروژنی مخالفت کرد.

نولان همینطور دوباره با همکاران قبلی‌اش مانند فیلمبردار "هویته ون هویتما" که در فیلم‌هایی چون تنت، درون ستاره‌ای و دانکرک فیلمبرداری کرده، "جنیفر لیم" تدوینگر "تنت" و آهنگساز برنده اسکار "لودویگ گورانسون" که برای "تنت" موسیقی ساخته بود، همکاری می‌کند.

«بنیاد» میراثی برای طراحی تمدن در آخرالزمان/آیزاک آسیموف چه مدلی را برای آینده جهان توصیف می‌کند؟کارگردان سندباد و سارا: فقدان رویاپردازی و قصه‌، بزرگسالان را مخاطبین سینمای کودک کرده است/فیلم کودک باید هویت ایرانی داشته باشد

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.