تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷
کد خبر : 59499

کیفیت گوشی های پرچمدار سامسونگ در آمریکا بالاتر از سایر کشورها است+مدرک

کیفیت گوشی های پرچمدار سامسونگ در آمریکا بالاتر از سایر کشورها است+مدرک

کیفیت گوشی های پرچمدار سامسونگ در آمریکا بالاتر از سایر کشورها است+مدرکگوشی های پرچمدار سامسونگ معمولا به عنوان بهترین گوشی‌های دنیای اندروید شناخته می‌شوند؛ اما متاسفانه کیفیت پرچمداران گلکسی فروخته ..

گوشی های پرچمدار سامسونگکیفیت گوشی های پرچمدار سامسونگ در آمریکا بالاتر از سایر کشورها است+مدرک

گوشی های پرچمدار سامسونگ معمولا به عنوان بهترین گوشی‌های دنیای اندروید شناخته می‌شوند؛ اما متاسفانه کیفیت پرچمداران گلکسی فروخته شده در آمریکا بالاتر از سایر کشور‌ها است.

سامسونگ سری گوشی های پرچمدار خود را در بازار آمریکا با پردارنده‌های کوالکام اسنپدراگون به فروش می‌رساند؛ اما همین مدل‌ها را در سایر کشور‌ها با تراشه‌های ساخت خودش یعنی اگزینوس عرضه می‌کند.

اختلاف کیفیت گوشی های پرچمدار سامسونگ در بازار آمریکا با کشور‌های مختلف

گوشی های پرچمدار سامسونگ

وقتی صحبت از مقایسه تراشه‌های اسنپدراگون با اگزینوس می‌شود، می‌توان به طور کلی گفت تراشه‌های اسنپدراگون نسبت به رقیب کره‌ای خود:

  • قدرتمند‌تر هستند.
  • بهینه‌تر هستند.
  • احتمال گرم شدن آنها کمتر است.
  • در زمینه پردازش تصویر نتیجه بهتری را ارائه می‌کنند.
  • در زمینه عمر باتری عملکرد بهتری دارند.

سامسونگ چند سالی است که این روند را در پیش گرفته است. البته اگر این تفاوت پردازنده تاثیر چندانی روی عملکرد، عمر باتری و توانایی تصویر برداری گوشی نداشت، خیلی مهم نبود؛ اما متاسفانه اینگونه نیست.

تفاوت بین این دو نسخه از گوشی های پرچمدار سامسونگ در سال‌های قبل بیشتر بوده است، ولی امسال نیز نسخه مجهز به اگزینوس سری گلکسی اس ۲۱ نیز مخصوصا در بخش فیلم برداری عملکرد ناامید کننده‌ای در مقایسه با نسخه مجهز به اسنپدراگون دارد. خودتان می‌توانید نگاهی به نمونه تصاویر زیر بیندازید تا متوجه تفاوت آنها شوید.

نمونه تصاویر مدل مجهز به اسنپدراگون گلکسی اس ۲۱ در سمت چپ قرار دارد و مدل مجهز به اگزینوس نیز در سمت راست است.

گوشی های پرچمدار سامسونگ

همانطور که مشاهده می‌کنید اگرچه باید گوشی هوشمندی که به نام گلسی S21 اولترا خریداری می‌کنید در سرتاسر دنیا یکسان باشد؛ اما اینگونه نیست. فیلم‌های گرفته شده توسط مدل مجهز به اسنپدراگون با نویز همراه است، ولی در عوض جزئیات بافت سطوح مختلف را می‌توان در آن مشاهده کرد.

نتیجه هنوز فاصله زیادی با گوشی برتر این قسمت یعنی آیفون ۱۳ پرو دارد؛ اما با این وجود ویدیو‌های ضبط شده قابل استفاده هستند.

گوشی های پرچمدار سامسونگ

وقتی به سراغ مدل مجهز به اگزینوس می‌رویم، شرایط برای سامسونگ نگران کننده می‌شود. ویدیو‌های گرفته شده کارتونی و بد هستند و جزئیات لازم در آنها مشاهده نمی‌شود. این را هم در نظر بگیرید که ما با گوشی‌ هوشمندی طرف هستیم که قیمت زیادی دارد و قرار بود بهترین دوربین ۲۰۲۱ را در اختیار کاربران قرار دهد.

گوشی های پرچمدار سامسونگ

نسخه اگزینوس گلکسی اس ۲۱ اولترا در هنگام فیلم برداری از بخش‌هایی همچون علف‌ها که جزئیات زیادی دارند آنقدر عملکرد ضعیفی دارد که نتیجه بیشتر شما را به یاد گیم پلی بازی GTA وایس سیتی می‌اندازد. البته این کیفیت بد تصویر در تمامی لنز‌ها مشهود است؛ اما در دوربین فوق عریض و دوربین اصلی بیشتر به چشم می‌آید.

دلیل اختلاف بین فیلم برداری نسخه مجهز به اگزینوس گلکسی S21 اولترا با نسخه مجهز به اسنپدراگون

اگزینوس احتمالا سعی می‌کند ضعف خود در فیلم برداری در شرایط نوری کم را با صاف جلوه دادن سطوح و از بین بردن نویز جبران کند و به همین خاطر است که نتیجه نهایی شبیه یک نقاشی از آن در می‌آید؛ اما مدل مجهز به اسنپدراگون ترجیح می‌دهد که ویدیو‌ها طبیعی به نظر بیایند و با نویز موجود در آنها کاری ندارد.

گوشی های پرچمدار سامسونگ

البته استراتژی اسنپدراگون نیز به هیچ وجه ایده‌آل نیست،‌ ولی در این بخش گزینه بهتری است.

اما در نهایت هیچکدام از این مسائل فنی مهم نیستند. مهم این است که سامسونگ سال‌ها است که دو نسخه از سری گوشی های پرچمدار خود را با پردازنده‌های مختلف عرضه می‌کند که علاوه بر اختلاف در عمر باتری و عملکرد، حالا مشخص شد در فیلم برداری در شرایط نوری کم نیز اختلاف فوق‌العاده زیادی با هم دارند.

این موضوع از شرکت بزرگی همچون سامسونگ واقعا پذیرفته شده نیست و معلوم نیست چطور این کمپانی توانسته با این وجود در سال‌های اخیر همچنان موفق باشد.

گوشی های پرچمدار سامسونگ

اگر فکر می‌کنید که کاربران آمریکایی نسخه بهتر گلکسی اس ۲۱ را دارند و ناراحت هستید، باید بگویم که در همه موارد اینگونه نیست. به عنوان مثال نسخه مجهز به اگزینوس در هنگام گرفتن عکس‌های پرتره با بزرگنمایی ۳ برابری عملکرد بهتری دارد. همچنین هر دو نسخه در هنگام پردازش تصویر از پروفایل رنگ متفاوتی استفاده می‌کنند.

اما غمگین‌ترین بخش ماجرا اینجاست که گلکسی اس ۲۱ اولترا مورد استفاده در تست بالا به جدیدترین آپدیت سامسونگ مجهز شده بود که یعنی قرار نیست شرایط بهتر شود. اگر سامسونگ می‌توانست و می‌خواست که مشکل دوربین گلکسی اس ۲۱ را برطرف کند، یا باید اینکار را قبل از عرضه انجام می‌داد و یا اینکه مدتی کوتاهی پس از عرضه مشکل را برطرف می‌کرد.

دانلود ویدیو

سامسونگ قصد دارد سری گوشی های پرچمدار گلکسی اس ۲۲ را هم در دو نسخه مختلف روانه بازار کند. یک نسخه به تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ مجهز خواهد شد و نسخه دیگر با تراشه اسنپدراگون ۸۹۸ عرضه می‌شود.

البته توجه کنید که مشکل دوربین لزوما به دلیل ضعیف‌تر بودن تراشه اگزینوس نیست بلکه بیشتر به تفاوت نحوه پردازش تصاویر و ویدیو‌ها توسط آن باز می‌گردد. بنابراین ممکن است در گلکسی اس ۲۲ دوربین مدل اگزینوس بهتر و یا بدتر از مدل اسنپدراگون باشد.

متاسفانه سامسونگ هیچکدام از موارد فوق را قبول ندارد و بر این باور است که هر دو نسخه یکسان هستند. در هر حال از سامسونگ انتظار می‌رود که یا گوشی‌ های پرچمدار خود را با یک تراشه یکسان در همه بازار‌ها عرضه کند و یا اینکه برای کاربران حق انتخاب قائل شود و هر دو نسخه را در تمامی بازار‌ها عرضه کند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.