تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸
کد خبر : 63296

کیا کارنز ۲۰۲۲ معرفی شد؛ یک SUV بزرگ و جادار برای خانواده

کیا کارنز ۲۰۲۲ معرفی شد؛ یک SUV بزرگ و جادار برای خانواده

کیا کارنز ۲۰۲۲ معرفی شد؛ یک SUV بزرگ و جادار برای خانواده کیا کارنز ۲۰۲۲ معرفی شد. شرکت کره‌ای کیا این مینی ون را اکنون به یک شاسی بلند بزرگ و جادار برای خانواده‌ها تبدیل کرده است. در ادامه..

کیا کارنز ۲۰۲۲ معرفی شد؛ یک SUV بزرگ و جادار برای خانواده

کیا کارنز ۲۰۲۲ معرفی شد. شرکت کره‌ای کیا این مینی ون را اکنون به یک شاسی بلند بزرگ و جادار برای خانواده‌ها تبدیل کرده است. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

شرکت کیا از نسل جدید کارنز در هند پرده برداشت. این خودروساز کره‌ای برای نسل جدید این مینی ون تغییرات زیادی را در نظر گرفت و توانست آن را به یک شاسی بلند بزرگ تبدیل کند. در واقع نسل چهارم کارنز نسبت به نخستین نسل خود که در سال ۱۹۹۹ میلادی تولید شد کاملا تغییر پیدا کرده است. در ادامه شما را با مشخصات کیا کارنز ۲۰۲۲ آشنا خواهیم کرد.

مشخصات کیا کارنز ۲۰۲۲

کیا کارنز 2022

کیا نسل جدید کارنز را روی همان پلتفرم سلتوس توسعه داده است و چراغ‌های آن نیز به جدیدترین مدل اسپورتیج شباهت زیادی دارند. طراحی صاف خط سقف باعث شد تا برای پیکربندی سه ردیف با ۶ یا ۷ صندلی فضای مناسبی فراهم شود.

کیا کارنز 2022

کیا کارنز ۲۰۲۲ دارای ۴۵۴۰ میلی‌متر طول، ۱۸۰۰ میلی‌متر عرض و ۱۷۰۰ میلی‌متر ارتفاع است. همچین فاصله بین دو محور آن نیز ۲۷۸۰ میلی‌متر می‌رسد. چنین ابعادی این خودرو را به کشیده‌ترین خودروی این کلاس تبدیل کرده است که نسبت به مدل قبلی و سایر رقبا بزرگ‌تر بوده و فضای داخلی بیشتری را ارائه می‌دهد.

کیا کارنز 2022

علاوه بر این که کیا نمای ظاهری این خودرو را کاملا تغییر داده برای کابین نیز تغییرات زیادی را در نظر گرفته است. کابین جدید این خودرو نسبت به قبلا کاملا متفاوت به نظر می‌رسد و اکنون مدرن‌تر شده است. نمایشگر دیجیتالی جلوی راننده و نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی اطلاعات و سرگرمی از سایر ویژگی‌های برجسته کابین این خودرو محسوب می‌شوند که باعث شدند راننده به اجزای مختلف خودرو دسترسی سریع و آسانی داشته باشد.

کیا کارنز 2022

از سایر ویژگی‌های کیا کارنز ۲۰۲۲ می‌توان به بروزرسانی از راه دور، حالت‌های رانندگی مختلف، سانروف، سیستم صوتی Boss با هشت بلندگو، صندلی‌های جلوی تهویه شونده، تصفیه‌کننده هوا و نورپردازی داخلی LED با ۶۴ رنگ مختلف اشاره کرد. این خودرو در بخش ایمنی نیز از برف‌پاک‌کن اتوماتیک، سنسورهای پارک در جلو و عقب، ترمز در سراشیبی، سیستم کمکی ترمز و کنترل کمکی در سربالایی بهره می‌برد.

کیا کارنز 2022

کیا کارنز ۲۰۲۲ در بخش فنی از همان پیشرانه کیا سلتوس موجود در بازار هند بهره خواهد برد. مشتریان برای این خودرو علاوه بر پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۱۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر به همراه پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوشارژر با قدرت ۱۴۰ اسب بخار و ۲۴۲ نیوتن‌متر می‌توانند یک پیشرانه دیزلی ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۱۵ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر را نیز سفارش دهند.

کیا کارنز 2022

پیشرانه پایه این خودرو به گیربکس ۶ سرعت دستی مجهز خواهد بود، اما امکان سفارش گیربکس ۷ سرعت اتوماتیک نیز برای نسخه توربو وجود خواهد داشت. ضمن این که نسخه دیزلی با یک گیربکس ۶ سرعت اتوماتیک همکاری دارد. کیا کارنز ۲۰۲۲ در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ میلادی در نسخه سه ردیفه در بازار هند و پس از آن در سایر بازارها عرضه خواهد شد.

منبعmotor1منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.