تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۶:۰۹
کد خبر : 67374

کیا اسپورتیج PHEV مدل ۲۰۲۳ معرفی شد؛ مشخصات فنی، امکانات و عکس

کیا اسپورتیج PHEV مدل ۲۰۲۳ معرفی شد؛ مشخصات فنی، امکانات و عکس

کیا اسپورتیج PHEV مدل ۲۰۲۳ معرفی شد؛ مشخصات فنی، امکانات و عکسکیا اسپورتیج PHEV مدل ۲۰۲۳ با باتری و پیشرانه بهتر نسبت به نسخه هیبرید معرفی شد. در ادامه مشخصات این شاسی بلند پلاگین هیبرید را مشاهده کنی..

کیا اسپورتیج PHEV مدل ۲۰۲۳ معرفی شد؛ مشخصات فنی، امکانات و عکس

کیا اسپورتیج PHEV مدل ۲۰۲۳ با باتری و پیشرانه بهتر نسبت به نسخه هیبرید معرفی شد. در ادامه مشخصات این شاسی بلند پلاگین هیبرید را مشاهده کنید.

کیا به‌تازگی از کیا اسپورتیج PHEV مدل ۲۰۲۳ رونمایی کرده است که اولین نسخه پلاگین هیبرید از این شاسی بلند تاکنون به شمار می‌رود و قدم دیگری از این خودروساز کره‌ای جهت همگام‌شدن با استاندارهای امروزه صنعت خودرو است.

پیش‌تر کیا اسپورتیج هیبرید ۲۰۲۳ طی نمایشگاه خودرو لس آنجلس در نوامبر ۲۰۲۱ به نمایش گذاشته شد. این خودرو از یک پیشرانه درون‌سوز ۱.۶ لیتری توربوشارژ به همراه یک موتور الکتریکی ۴۴ کیلووات با باتری پک لیتیوم یونی ۱.۴۹ کیلووات ساعت برخوردار است. هرچند نسخه هیبرید اصولاً برای رانندگی در حالت تمام الکتریک طراحی نشده، کیا وعده داده است که مصرف سوخت نسخه هیبرید با سیستم دیفرانسیل جلو، ۷.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود.

مشخصات کیا اسپورتیج PHEV مدل ۲۰۲۳

مشخصات فنی

کیا اسپورتیج PHEV مدل 2023

حالا کیا اسپورتیج پلاگین هیبرید با دست پُرتر آمده است. کیا اسپورتیج PHEV مدل ۲۰۲۳ از یک پیشرانه درون‌سوز ۱.۶ لیتری با قدرت ۱۷۷ اسب بخار به علاوه یک موتور الکتریکی ۶۶.۹ کیلووات بهره می‌برد. یک باتری بزرگ‌ترِ لیتیوم پلیمر ۱۳.۸ کیلووات ساعتی نیز برای آن در نظر گرفته شده است و پیشرانه با استفاده از گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته، قدرت را به تمام چرخ‌ها منتقل می‌کند.

مزیت برجسته نسخه پلاگین هیبرید، شعاع حرکتی آن در حالت تمام الکتریکی است. با توجه به برآوردهای کیا، این خودرو با یک بار شارژ کامل در حالت تمام الکتریکی مسافت ۵۱ کیلومتر را طی می‌کند. ارقام مربوط به مصرف سوخت این شاسی بلند نیز با نزدیک‌تر شدن به زمان عرضه آن اعلام خواهد شد.

کیا اسپورتیج PHEV مدل 2023

شارژر داخلی ۷.۲ کیلووات کیا اسپورتیج PHEV مدل ۲۰۲۳ در صورت اتصال به منبع تغذیه ۲۴۰ ولت سطح ۲، طی حدود ۲ ساعت باتری را به‌صورت کامل شارژر می‌کند. با این حال، کیا همچنین ترمز احیایی (Regenerative braking) را در این خودرو به کار گرفته است که انرژی جنبشی حاصل از ترمز را به شکل انرژی الکتریکی جهت شارژ باتری بازیابی می‌کند. کیا مدعی است که این ترمز احیایی در مقایسه با نسخه‌های رقبا، بازدهی بیشتری خواهد داشت.

ویژگی‌ها و امکانات

کیا اسپورتیج PHEV مدل 2023

کیا اسپورتیج پلاگین هیبرید ۲۰۲۳ در دو تیپ X-Line و X-Line Prestige ارائه می‌شود. هر دو تیپ دارای طراحی خاص سپر جلو با تریم کروم ساتن، آینه‌های بغل مشکی‌رنگ براق، باربند، چرخ‌های آلیاژی مشکی براق ۱۹ اینچی و چراغ‌های جلو و عقب LED خواهند بود.

در فضای داخلی کیا اسپورتیج PHEV مدل ۲۰۲۳ نمایشگرهای دوگانه ۱۲.۳ اینچی، یکی برای صفحه آمپر دیجیتال و دیگری برای سیستم اطلاعات و سرگرمی به کار رفته است. سیستم اطلاعات و سرگرمی این خودرو از «اپل کارپلی» (Apple CarPlay) و «اندروید اوتو» (Android Auto) پشتیبانی می‌کند و یک دوربین ۳۶۰ درجه با دید سه‌بعدی به‌عنوان آپشن در نظر گرفته شده است.

فضای داخلی کیا اسپورتیج PHEV مدل 2023

نسخه پلاگین هیبرید تیپ X-Line Prestige مجهز به سیستم صوتی باکیفیت Harman Pardon خواهد بود. این درحالی است که هر دو تیپ از سرویس Kia Connect با قابلیت‌های کنترل از راه دور از طریق گوشی هوشمند، هات‌اسپات وای‌فای با شبکه ۴G LTE، ردیابی و توقف حرکت خودرو در صورت سرقت و نقشه‌برداری مبتنی بر هوش مصنوعی بهره‌مند هستند.

قابلیت‌های ایمنی و کمک‌راننده استاندارد کیا اسپورتیج PHEV مدل ۲۰۲۳ شامل سیستم‌های حفظ خودرو میان خطوط، جلوگیری از برخورد از جلو با قابلیت تشخیص دوچرخه‌سوار، هشدار سرنشین عقب، سنسورهای پارک عقب، جلوگیری از برخورد در نقطه کور، جلوگیری از برخورد هنگام خروج از پارک و هشدار خروج ایمن می‌شوند.

کیا اسپورتیج PHEV مدل 2023

تیپ X-Line Prestige سنسورهای هشدار پارک عقب و جلو، مانیتور نقطه کور و سیستم پشتیبان راننده در بزرگراه (Highway Driving Assist) با کروز کنترل هوشمند مبتنی بر مسیریابی را نیز به دنبال می‌آورد. قابلیت پارک هوشمند از راه دور نیز در این مدل موجود است.

تاریخ عرضه و قیمت کیا اسپورتیج PHEV مدل ۲۰۲۳

کیا اسپورتیج پلاگین هیبرید ۲۰۲۳ به همراه سایر نسخه‌ها در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۲ در نمایندگی‌های کیا در ایالات متحده آمریکا برای فروش قرار خواهد گرفت. البته قیمت آن در حال حاضر قیمت مشخص نیست، ولی پیش‌بینی می‌شود از ۳۵ هزار دلار آغاز بشود.

منبع :SlashGear

۲۰۲۳-kia-sportage-phev-is-a-plug-in-hybrid-with-32-mile-ev-mode

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.