تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
کد خبر : 52343

کوالکام از چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس رونمایی کرد

کوالکام از چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس رونمایی کرد

کوالکام از چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس رونمایی کردکنگره جهانی موبایل ۲۰۲۱ به‌تازگی شروع شده است و اولین معرفی بزرگ این رویداد مربوط به شرکت کوالکام می‌شود که امروز از چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس رونمایی کرد. این تراشه دارای یک هسته اصلی ۳ گیگاهرتزی و موتور هوش مصنوعی بهبودیافته (۲۰ درصد سریع‌تر) است.
مطالب مرتبط:
همکاری کوالکام و مایکروسافت برای اجرای برنامه های آرم روی ویندوز
گوشی‌های مجهز به مودم‌های کوالکام در معرض خطر شنود قرار دارند
مشخصات اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس به صورت زیر است:
هسته پردازشی: هسته Kryo 680 کوالکام، ۳ گیگاهرتز، ۶۴ بیتهسته گرافیکی: آدرنو ۶۶۰موتور هوش مصنوعی: هگزاگون ۷۸۰ با ۳۲ TOPSمودم: اسنپدراگون X60 5G با ۷.۵ گیگابیت‌برثانیه سرعت دانلود و ۳ گیگابیت‌برثانیه سرعت آپلود و پشتیبانی از سیم‌کارت‌های ۵G گلوبالاتصال وای فای: فناوری FastConnect 6900، استانداردهای وای‌فای ۶E، وای‌فای ۶، وای‌فای ۵ و وای‌فای ۸۰۲٫۱۱/a/b/g/nدوربین: Spectra 580 ISP، پشتیبانی از دوربین سه‌گانه تا ۲۸ مگاپیکسل، دوربین دوگانه تا ۶۴ مگاپیکسل، دوربین تکی تا ۲۰۰ مگاپیکسل. امکان ضبط ویدیوهای ۷۲۰p با نرخ ۹۶۰ فری..

کوالکام از چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس رونمایی کرد

کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۱ به‌تازگی شروع شده است و اولین معرفی بزرگ این رویداد مربوط به شرکت کوالکام می‌شود که امروز از چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس رونمایی کرد. این تراشه دارای یک هسته اصلی ۳ گیگاهرتزی و موتور هوش مصنوعی بهبودیافته (۲۰ درصد سریع‌تر) است.

مطالب مرتبط:

  • همکاری کوالکام و مایکروسافت برای اجرای برنامه های آرم روی ویندوز

  • گوشی‌های مجهز به مودم‌های کوالکام در معرض خطر شنود قرار دارند

مشخصات اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس به صورت زیر است:

  • هسته پردازشی: هسته Kryo 680 کوالکام، ۳ گیگاهرتز، ۶۴ بیت
  • هسته گرافیکی: آدرنو ۶۶۰
  • موتور هوش مصنوعی: هگزاگون ۷۸۰ با ۳۲ TOPS
  • مودم: اسنپدراگون X60 5G با ۷.۵ گیگابیت‌برثانیه سرعت دانلود و ۳ گیگابیت‌برثانیه سرعت آپلود و پشتیبانی از سیم‌کارت‌های ۵G گلوبال
  • اتصال وای فای: فناوری FastConnect 6900، استانداردهای وای‌فای ۶E، وای‌فای ۶، وای‌فای ۵ و وای‌فای ۸۰۲٫۱۱/a/b/g/n
  • دوربین: Spectra 580 ISP، پشتیبانی از دوربین سه‌گانه تا ۲۸ مگاپیکسل، دوربین دوگانه تا ۶۴ مگاپیکسل، دوربین تکی تا ۲۰۰ مگاپیکسل. امکان ضبط ویدیوهای ۷۲۰p با نرخ ۹۶۰ فریم‌درثانیه و ویدیوهای ۸K با نرخ ۳۰ فریم‌درثانیه
  • نمایشگر: پشتیبانی از نمایشگرهای ۴K با فرکانس ۶۰ هرتز و نمایشگرهای +QHD با فرکانس ۱۴۴ هرتز
  • فناوری پردازش: ۵ نانومتری
  • سایر مشخصات: پشتیبانی از بلوتوث ۵.۲ و اتصال USB 3.1

اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس تقریباً مشابه اسنپدراگون ۸۸۸ است که در ماه دسامبر سال گذشته معرفی شد و دارای یک هسته قدرتمند Cortex-X1 شرکت ARM است. تفاوت بزرگ این دو پردازنده مربوط به سرعت کلاک هسته‌های پردازشی آن‌ها می‌شود که در اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس تا ۳ گیگاهرتز افزایش یافته است.

پردازنده هوش مصنوعی نسل ششم هگزاگون ۷۸۰ کوالکام نیز می‌تواند تا ۳۲ ترا عملیات را در هر ثانیه (۳۲TOPS) پردازش کند که ارتقا خوبی نسبت به ۲۶TOPS اسنپدراگون ۸۸۸ محسوب می‌شود.

بقیه مشخصات چیپست جدید کوالکام تقریباً بدون تغییر باقی مانده است که از آن جمله می‌توان به هسته گرافیکی آدرنو ۶۶۰، مودم X60 5G با سرعت دانلود ۷.۵ گیگابیت‌برثانیه و اتصال وای‌فای FastConnect 6900 که از همه استانداردهای جدید وای‌فای را برای دانلود‌های سریع پشتیبانی می‌کند اشاره کرد.

شرکت‌های ایسوس، موتورولا، شیائومی و ویوو تائید کرده‌اند که از چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس در داخل گوشی‌های آینده خود استفاده خواهند کرد. انتظار می‌رود دستگاه‌های مجهز به این پردازنده در سه ماهه سوم امسال معرفی شوند.

منبع: GSMArena

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.