تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴
کد خبر : 72731

کمک حیرت انگیز ایلان ماسک به مردم اوکراین با اینترنت ماهواره ای استارلینک

کمک حیرت انگیز ایلان ماسک به مردم اوکراین با اینترنت ماهواره ای استارلینک

کمک حیرت انگیز ایلان ماسک به مردم اوکراین با اینترنت ماهواره ای استارلینککمک ایلان ماسک به مردم اوکراین با اینترنت ماهواره ای استارلینک اخیرا با واکنش معاون نخست وزیر این کشور همراه شده است.
سرویس این..

کمک حیرت انگیز ایلان ماسک به مردم اوکراین با اینترنت ماهواره ای استارلینک

کمک ایلان ماسک به مردم اوکراین با اینترنت ماهواره ای استارلینک اخیرا با واکنش معاون نخست وزیر این کشور همراه شده است.

سرویس اینترنت ماهواره ای استارلینک متعلق به ایلان ماسک کمک شایان توجهی به مردم اوکراین در شرایط جنگی حال حاضر این کشور بوده و سبب شده تا مردم همواره در ارتباط باشند.

یک مقام ارشد دولت اوکراین اخیرا در توییتی گفته که اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس با نام استارلینک برای مردم اوکراین در طول تهاجم روسیه به این کشور اروپای شرقی نقشی بسیار حیاتی داشته است. به گفته میخائیل فدوروف معاون نخست وزیر اوکراین، این سرویس در اوکراین به طور متوسط روزانه بیش از ۱۵۰ هزار کاربر فعال دارد.

کمک مهم اینترنت ماهواره ای استارلینک برای مردم اوکراین

فدوروف که در عین حال به عنوان وزیر تحول دیجیتال اوکراین نیز خدمت می‌کند در توییت خود نوشته:

داده های تقریبی در مورد استفاده از استارلینک: حدود ۱۵۰ هزار کاربر فعال در روز. این حمایتی بنیادین برای زیرساخت‌های اوکراین و بازسازی مناطق ویران شده است. اوکراین بدون توجه به هر اتفاقی در ارتباط باقی خواهد ماند.

توییت میخائیل فدوروف

استارلینک شبکه‌ای از ماهواره‌های خصوصی مداری اسپیس ایکس با هدف ارائه اتصال اینترنتی برای همه افراد در سراسر کره زمین است که اولین پرتاب ماهواره آن در سال ۲۰۱۸ انجام شد. از آن زمان تا امروز اسپیس ایکس ۲۰۰۰ ماهواره دیگر را طی ده‌ها پرتاب در مدار زمین مستقر کرده است.

چندی پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین در اواخر ماه فوریه، پایانه‌های استارلینک در پاسخ به درخواست فدوروف در اوکراین مستقر شدند. همان زمان و با تایید ایلان ماسک سرویس استارلینک در اوکراین در دسترس قرار گرفت و ماسک قول داد که پایانه‌های بیشتری به این کشور ارسال شود.

او همچنین به افرادی که از پایانه‌ها استفاده می‌کنند هشدار داد که به علت احتمال هدف قرار گرفتن آن‌ها توسط نیروهای روسی که برای ایجاد اختلال در ارتباطات تلاش می‌کنند بهتر است محتاط باشند.

به علاوه بنابر گزارش واشنگتن پست در ماه آپریل؛ دولت ایالات متحده ممکن است در عملیات ارسال پایانه‌ها و خدمات استارلینک به اوکراین کمک مالی شایان توجهی کرده باشد.

منبع :cnetمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.