تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
کد خبر : 72152

کمک بزرگ اپل به محیط زیست با حذف شارژرهای آیفون

کمک بزرگ اپل به محیط زیست با حذف شارژرهای آیفون

کمک بزرگ اپل به محیط زیست با حذف شارژرهای آیفوناپل مدعی شده که با حذف شارژرهای آیفون از داخل جعبه از زمان عرضه آیفون ۱۲ تا به حال، باعث حفظ صدها هزار تن سنگ معدنی در دل طبیعت شده است.
اپل از زمان عرضه..

کمک بزرگ اپل به محیط زیست با حذف شارژرهای آیفون

اپل مدعی شده که با حذف شارژرهای آیفون از داخل جعبه از زمان عرضه آیفون ۱۲ تا به حال، باعث حفظ صدها هزار تن سنگ معدنی در دل طبیعت شده است.

اپل از زمان عرضه آیفون ۱۲، شارژر را از داخل جعبه‌های آیفون‌های جدیدش حذف کرده است. هرچند این تصمیم اپل با واکنش‌های منفی زیادی مواجه شده، ولی اپل پا پس نکشیده است. اپل ادعا می‌کند حذف شارژرهای آیفون از داخل جعبه به محافظت از محیط زیست کمک می‌کند. اپل ادعا می‌کند با حذف آداپتورهای شارژ از داخل جعبه باعث ذخیره ۵۵۰ هزار تن سنگ‌های معدنی مس، قلع و روی شده است و بهره‌برداری کمتر از منابع زمین، ارزش آن را دارد.

حذف شارژرهای آیفون و ذخیره صدها هزار تن سنگ معدنی

اپل می گوید برای حذف منابع طبیعی زمین نه تنها بسته‌بندی گوشی‌هایش را طراحی مجدد کرده، بلکه نوار پلاستیکی را نیز از روی جعبه حذف کرده است. این تصمیمات باعث کاهش حدود ۶۰۰ تن پلاستیک مصرفی توسط اپل شده است. اما به نظر می‌رسد توضیحات اپل برای طرفدارانش خیلی منطقی نبوده است. برخی از کاربران بر این باورند که اپل سعی بر گول زدن کاربران دارد. به طور مثال یکی از کاربران نوشته است «مگر می‌شود آیفون برای شارژ به شارژر نیاز نداشته باشد؟».

هنوز هیچ دلیل منطقی و واقعی به جز توضیحاتی که اپل ارائه کرده، برای حذف شارژرهای آیفون از داخل جعبه این گوشی‌ها وجود ندارد. اما حداقل می‌توان با قاطعیت گفت که این تصمیم باعث افزایش سودآوری و درآمدهای اپل نیز شده است. اپل با حذف شارژر و هندزفری ایرپادز از داخل جعبه گوشی‌هایش، ۶.۵ میلیارد دلار سرمایه خود را ذخیره کرده است. همچنین حتی بعد از حذف این وسایل جانبی هم قیمت آیفون‌ها کاهش پیدا نکرده است. اپل با این تصمیم در فروش هر آیفون ۳۵ دلار ذخیره می‌کند که این مستقیماً داخل جیب خود اپل می‌رود.

ممنوعیت فروش آیفون بدون شارژر در برزیل

سال گذشته برزیل اپل را به دلیل نقض قوانین مصرف کننده و بی احترامی به مشتریان برزیلی با حذف شارژر از داخل جعبه گوشی‌هایش، ۲ میلیون دلار جریمه کرد. اپل می‌گوید بسیاری از مشتریان حداقل یک شارژر در خانه‌های خود دارند و حذف آن باعث کوچک کردن جعبه‌های آیفون می‌شود که این برای محیط زیست بسیار خوب است.

منبع :gizchinaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.