تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶
کد خبر : 32372

کمپین جدید سامسونگ برای اعضای کتابخانه‌های گویا در دوران کرونا/ رنگی برای همدلی

کمپین جدید سامسونگ برای اعضای کتابخانه‌های گویا در دوران کرونا/ رنگی برای همدلی

کافه دانش: همه‌گیر شدن بیماری و در ادامه آن وضع شدن پروتکل‌ها و مقررات فاصله اجتماعی شرایط سختی را برای تمامی شهروندان، کسب‌وکارها و… به وجود آورده است. برای نابینایان و کم‌بینایان اما این وضعیت موجب شده تا مشکلات آنها بیشتر از قبل شود و کار برای حضور آنها در مراکز و محافل عمومی سخت‌تر …

کافه دانش: همه‌گیر شدن بیماری و در ادامه آن وضع شدن پروتکل‌ها و مقررات فاصله اجتماعی شرایط سختی را برای تمامی شهروندان، کسب‌وکارها و… به وجود آورده است. برای نابینایان و کم‌بینایان اما این وضعیت موجب شده تا مشکلات آنها بیشتر از قبل شود و کار برای حضور آنها در مراکز و محافل عمومی سخت‌تر از گذشته شود. غفلت از مشکلات این بخش از جامعه موجب انزوا آنها می‌شود و شرایط سخت‌تری را برای نابینایان و خانواده آنها رقم می‌زند. به همین دلیل نباید اجازه دهیم شرایط سخت و جدید کنونی موجبات جدایی نابینایان از جامعه را فراهم کند و آموزش و یادگیری این بخش از شهروندان جامعه متوقف شود.

به همین منظور سامسونگ در ادامه فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی خود در ایران، کمپین «رنگی برای همدلی» را برای اعضای کتابخانه‌های گویای خود راه‌اندازی کرده است.

در این کمپین  که برای ۳ گروه سنی کودک، نوجوان و بزرگسال طراحی شده است، بسته‌هایی حاوی کتاب‌های صوتی در قالب DVD و هدایایی دیگر برای تعدادی از اعضای کتابخانه‌های گویا سامسونگ ارسال می‌شود تا آنها بواسطه شرایطی که به دلیل همه‌گیری بیماری بوجود آمده، از آموزش و یادگیری بهره‌مند شوند و از این ایام سخت قدری راحت‌تر گذر کنند.

کتابخانه‌های گویا یکی از فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی سامسونگ در ایران است که سال ۹۱ پس از امضا تفاهم‌نامه‌ای با انجمن نابینایان ایران و با هدف ایجاد و تجهیز کتابخانه‌های گویا آغاز شد. در این پروژه طی ۶ سال ۱۵ کتابخانه گویا در شهرهای زنجان، ارومیه، بیرجند، گرگان، اهواز، کرمانشاه، ارسنجان (استان فارس)، کاشان، بروجرد (استان لرستان)، زاهدان، بندرعباس، سنندج، ایلام، کرمان و بوشهر برای ارائه خدمات به نابینایان و کم‌بینایان ایجاد و تجهیز شد.

در کتابخانه های گویا، سامسونگ علاوه بر ارائه تجهیزات توانبخشی اختصاصی ویژه نابینایان همچون برجسته نگار و ماشین پرکینز، دوره‌های آموزش کامپیوتر، خط بریل، جهت‌یابی، زبان انگلیسی، صنایع بومی و… برگزار می‌شد.

پس از همه‌گیری ویروس کرونا و به منظور مقابله با بیماری فعالیت این کتابخانه‌ها به حالت نیمه تعطیل درآمد و به حضور معلمان و مربیان برای رفع اشکال اعضا، محدود شد. سامسونگ با هدف حمایت از اعضای کتابخانه‌‌های گویا و متوقف نشدن روند یادگیری و آموزش آنها کمپین رنگی برای همدلی را آغاز کرده است.

در شرایطی که وسایل آموزشی قدیمی مثل کتاب‌های بریل احتمال انتقال بیماری را بالا می‌برد، ابزارهایی مثل کتاب‌های صوتی راهکاری کارآمد برای آموزش و سرگرمی نابینایان و کم‌بینایان به شمار می‌رود. سامسونگ برای تجهیز کتابخانه‌های گویا، کتاب‌های صوتی متعددی تولید کرده است که برخی از آنها با صدای گویندگان و هنرمندان مشهوری ضبط شده است.

یکی دیگر از راهکارهایی که می‌تواند در شرایط کنونی به کمک نابینایان و کم‌بینایان بیاید، بهینه‌ سازی گجت‌ها و محصولات دیجیتالی از جمله گوشی‌های هوشمند است که می‌تواند از طریق ارائه سرویس‌های آنلاین‌، چالش‌ها و مشکلات زیادی را از سر راه آنها بردارد. شرکت سامسونگ در این زمینه هم پیشرو بوده و گوشی‌های گلکسی این شرکت در راستای تعهد سامسونگ برای فراهم‌ کردن دسترسی به فناوری برای تمامی افراد جامعه استانداردهای لازم را دارد. چندی پیش گوشی‌های جدید گلکسی S20 و گلکسی Note10 این شرکت تاییدیه قابلیت استفاده برای افراد دارای معلولیت را از بنیاد غیردولتی ONCE در اسپانیا دریافت کردند. این بنیاد در حوزه مشاوره توسعه دسترسی افراد دارای معلولیت فعالیت دارد و هدف آن توسعه اطلاعات درباره قابلیت‌های گوشی‌های تجاری در زمینه دسترسی افراد دارای معلولیت است. شرکت سامسونگ اولین تولیدکننده‌‌ای است که نشان تاییدیه بنیاد ONCE را دریافت می‌کند که تایید می‌کند دستگاه‌های سامسونگ استانداردهای دسترسی جهانی را برآورده می‌کنند.

در شرایط همه‌گیری بیماری و ادامه داشتن حفظ فاصله اجتماعی استفاده از امکانات و فناوری‌های جدید موجب می‌شود تا تمامی افراد جامعه شامل نابینایان و کم‌بینایان مشکلات کمتری داشته باشند و بتوانند کارهای خود را راحت‌تر پیش ببرند. کمپین رنگی برای همدلی، تازه‌ترین فعالیت سامسونگ است که با این هدف برگزار می‌شود.

درباره شرکت سامسونگ الکترونیکس

سامسونگ الکترونیکس الهام‌بخش دنیا است و آینده را با ایده‌های نو و فناوری‌های خلاقانه و کاربردی اش شکل می‌دهد. حاصل خلاقیت و نوآوری بی‌وقفه سامسونگ، دگرگونی و ارائه تعریفی نوین در دنیای تلویزیون ها، گوشی های هوشمند، دستگاه‌های پوشیدنی، تبلت ها، دوربین‌ ها، لوازم دیجیتال، تجهیزات پزشکی، سیستم‌های شبکه و قطعات نیمه‌رسانا و نمایشگرهای حرفه‌ای است. برای اطلاعات بیشتر و دریافت آخرین اخبار، می‌توانید به وب‌سایت http://news.samsung.com  مراجعه کنید.

انتشار: صمد یوسفی

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.