تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱
کد خبر : 42829

‌کمپانی FV Frangivento از خودروی جدید خود به نام Sorpasso رونمایی کرد

‌کمپانی FV Frangivento از خودروی جدید خود به نام Sorpasso رونمایی کرد

‌کمپانی FV Frangivento از خودروی جدید خود به نام Sorpasso رونمایی کردکمپانی FV Frangivento از خودروی جدید خود به نام Sorpasso رونمایی کرد. این اتوموبیل پیشرفته ادامه دهنده راه محصول قبلی آنان یعنی Asfane است که در سال ۲۰۱۹ عرضه شد. این خودرو در دو مدل عرضه خواهد شد: Stradale و GTXX. هردو مدل مجهز به یک موتور V10 با قدرت ۶۰۲ اسب بخار هستند که با دو دیفرانسیل نیرو را به چهار چرخ اتوموبیل منتقل می‌کند. مدل GTXX علاوه بر این موتور قدرتمند، به یک سوپرشارژر نیز مجهز شده است که قدرت آن را تا ۷۹۹ اسب بخار ارتقا می‌دهد. بدنه ساخته شده از هیدروکربن و وزن ۱۳۰۰ کیلوگرمی این خودرو به آن این قابلیت را می‌دهد تا در ۲٫۹ ثانیه به شتاب صفر تا صد برسد. سرعت نهایی آن چیزی در حدود ۳۴۴ کیلومتر بر ساعت تخمین زده شده است.
مدل Stardale دارای رنگی خاکستری است و مدل GTXX از دو رنگ مختلف برای نمای بیرونی خود بهره می‌برد. سازندگان هنوز تصویری از مدل GTXX منتشر نکرده‌اند، اما FV Frangivento اعلام کرده است که ظاهر این خودرو بسیار جذاب‌تر و طراحی آیرودینامیک پیچیده‌تری خواهد داشت. این خودرو از یک بالچه نیز در عقب خود..

‌کمپانی FV Frangivento از خودروی جدید خود به نام Sorpasso رونمایی کرد

کمپانی FV Frangivento از خودروی جدید خود به نام Sorpasso رونمایی کرد. این اتوموبیل پیشرفته ادامه دهنده راه محصول قبلی آنان یعنی Asfane است که در سال ۲۰۱۹ عرضه شد. این خودرو در دو مدل عرضه خواهد شد: Stradale و GTXX. هردو مدل مجهز به یک موتور V10 با قدرت ۶۰۲ اسب بخار هستند که با دو دیفرانسیل نیرو را به چهار چرخ اتوموبیل منتقل می‌کند. مدل GTXX علاوه بر این موتور قدرتمند، به یک سوپرشارژر نیز مجهز شده است که قدرت آن را تا ۷۹۹ اسب بخار ارتقا می‌دهد. بدنه ساخته شده از هیدروکربن و وزن ۱۳۰۰ کیلوگرمی این خودرو به آن این قابلیت را می‌دهد تا در ۲٫۹ ثانیه به شتاب صفر تا صد برسد. سرعت نهایی آن چیزی در حدود ۳۴۴ کیلومتر بر ساعت تخمین زده شده است.

مدل Stardale دارای رنگی خاکستری است و مدل GTXX از دو رنگ مختلف برای نمای بیرونی خود بهره می‌برد. سازندگان هنوز تصویری از مدل GTXX منتشر نکرده‌اند، اما FV Frangivento اعلام کرده است که ظاهر این خودرو بسیار جذاب‌تر و طراحی آیرودینامیک پیچیده‌تری خواهد داشت. این خودرو از یک بالچه نیز در عقب خود برخوردار خواهد بود

مطالب مرتبط:

  • به نظر می‌‌آید که کمپانی جیپ در حال تولید خودرویی به نام Commander است
  • مرسدس بنز CLS در سال ۲۰۲۲ با ظاهری دگرگون شده عرضه خواهد شد

اطلاعاتی در مورد اتاقک این خودرو منتشر نشده است، اما سازندگان ادعا کرده‌اند که بخش داخلی این خودرو طراحی اسپورت و مینیمالیستی خواهد داشت و برای ساخت روکش صندلی‌های آن از پارچه آلکانترا استفاده خواهد شد.

این کمپانی هم‌چنین ادعا می‌کند که این خودرو مجهز به یک سیستم کمک‌راننده خواهد بود که سازندگان آن را “کمک راننده باهوش” نامیده‌اند. این هوش مصنوعی قابلیت سازگار شدن با صاحب خودرو و تشخیص صدای او را دارد.

FV Frangivento هم‌چنین اعلام کرده است که آن‌ها دو برنامه برای طراحی خودرو به نام‌های Suviluppo و Ego دارند. سازندگان در این دو برنامه از نظرات و سلیقه خریداران خودرو در طراحی آن استفاده می‌کنند و این اتوموبیل را طبق سلیقه آنان و طی ۳۰ روز شخصی‌سازی می‌کنند. حتی اگر خریداران بخواهند، سازندگان می‌توانند دو X موجود در پایان نام این مدل را با اعداد دل‌خواه آنان جایگزین کنند.

FV Frangivento
FV Frangivento
FV Frangivento

جورجیو پیرلو، بنیان‌گذار و طراح هنری ارشد این کمپانی در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام کرد:

ما این خودرو را به همراه مشتریانمان طراحی می‌کنیم؛ مشتریانی که غالبا دوستدار خودرو و کلکسیونر هستند. پس بهترین کار این است که خواسته‌های آنان را در مراحل ابتدایی تولید برآورده کنیم. من همیشه تحت تأثیر خطوط کشیده و خمیده در طراحی خودروهای ایتالیایی مانند فراری Dino و لامبورگینی Miura بوده‌ام. طراحی بیرونی خودرو بر پایه آیرودینامیک آن صورت می‌گیرید. برای مثال، طراحی یک بالچه در عقب خودرو بر اساس اصول آیرودینامیک انجام می‌شود، نه صرفاً برای زیبایی آن.

یکی دیگر از بنیان‌گذاران و مدیر بخش تبلیغات این کمپانی، پائولو مانچینی نیز بیان کرد که Sorpasso به طور کامل در ایتالیا ساخته می‌شود و ۱۵ کمپانی دیگر در ساخت آن مشارکت داشته‌اند.

او هم‌چنین افزود:

ما چیزهای بسیاری در طول ساخت Asfane آموختیم و از این تجربیات در ساخت Sorpasso بهره بردیم. این تجربیات ما را قادر ساخته است تا پروسه ساخت خودرو را به چند ماه کاهش دهیم؛ در حقیقت فاصله بین سفارش و تحویل خودرو چیزی در حدود ۱۵۰ روز است.

اطلاعاتی در مورد قیمت این اتوموبیل در اختیار رسانه‌ها قرار داده نشده است، اما علاقه‌مندان از همین الان می‌توانند Sorpasso خود را سفارش دهند. کمپانی FV Frangivento اعلام کرده است که نمونه‌های اولیه این خودرو در موناکو و امارات نمایش داده خواهند شد.

منبع: Autocar

۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.