تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۹:۰۸
کد خبر : 47335

کلنگ‌زنی اولین مددسرای فرامنطقه‌ای شهر تهران در منطقه ۴

کلنگ‌زنی اولین مددسرای فرامنطقه‌ای شهر تهران در منطقه ۴

کلنگ‌زنی اولین مددسرای فرامنطقه‌ای شهر تهران در منطقه ۴ کلنگ اولین مددسرای فرامنطقه‌ای شهر تهران در منطقه ۴ امروز زده شد و به گفته عضو شورای شهر تهران در برنامه سوم توسعه پنج گرمخانه فرامنطقه‌ای برای ..

کلنگ‌زنی اولین مددسرای فرامنطقه‌ای شهر تهران در منطقه ۴

کلنگ‌زنی اولین مددسرای فرامنطقه‌ای شهر تهران در منطقه ۴

کلنگ اولین مددسرای فرامنطقه‌ای شهر تهران در منطقه ۴ امروز زده شد و به گفته عضو شورای شهر تهران در برنامه سوم توسعه پنج گرمخانه فرامنطقه‌ای برای پایتخت پیش بینی شده است.

به گزارش ایسنا همزمان با میلاد حضرت امام حسن مجتبی(ع) مراسم آیین کلنگ زنی اولین مددسرای فرا منطقه ای شهر تهران در منطقه ۴ با حضور الهام فخاری – عضو شورای اسلامی شهر تهران، محمدرضا جوادی یگانه – معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران – و محمد محمد دوست – شهردار منطقه ۴ – برگزار شد.

فخاری در این مراسم ضمن قدردانی از توجه ویژه مدیریت شهری تهران به افراد آسیب دیده و بی پناه در مددسراها و گرمخانه ها در این دوران کرونایی افزود: با احداث و بهره برداری از مددسرای فرا منطقه ای منطقه ۴ یک ظرفیت تخصصی برای بازگشت افراد آسیب دیده به زندگی سالم با توانمندی های بیشتر فراهم می شود و این مکان‌ها به عنوان یک خانه امن و امید برای بازگشت این افراد به زندگی جدید فراهم می شود.

وی افزود: در برنامه سوم توسعه ، پنج گرمخانه فرامنطقه‌ای برای پایتخت پیش بینی شده که امید است در همین ایام کلنگ آنها به زمین زده شود و با همت همکاران سازمان عمران فرآیند ساخت و تجهیز آنها خیلی زود صورت گیرد تا شاهد خانه امن و زندگی برای آسیب دیدگان تهران باشیم و با کمک یکدیگر بتوانیم بی سرپناهی را در شهر به صفر برسانیم.

به گزارش سایت شهر در ادامه این مراسم محمدرضاجوادی یگانه – معاون امور اجتماعی وفرهنگی شهرداری تهران – گفت: امکان اختصاص یک محل برای ایجاد یک گرمخانه به سرعت محقق نمی شود اما روند ساخت بسیار سخت و متفاوت است.

وی با تاکید بر اینکه نخستین گرمخانه فرامنطقه ای که امروز کلنگ ساخت آن زده شد بر اساس نقشه های استاندارد و جدید ساخته می شود، اظهارکرد: این گرمخانه در محیطی مسطح و یک طبقه ساخته می شود تا امکان نظارت و استفاده بیشتر از این فضا مهیا باشد.

جوادی یگانه در تشریح روند ساخت گرمخانه های کلان شهر تهران در سال های گذشته گفت: در پاییز سال ۱۳۸۳ همزمان با فوت تعدادی از شهروندان بی خانمان تهران نخستین گرمخانه های موقت پایتخت ایجاد شدند و از سال ۱۳۸۵ گرمخانه هایی که درحال حاضر استفاده می شوند، ساخته شدند. پس از آن نیز به مرور به سمت احداث گرمخانه های فرامنطقه ای و و گرمخانه های ویژه بانوان رفته ایم و در نهایت در سال ۱۳۹۸ شبانه روزی شدن گرمخانه ها محقق شد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران افزود: یکی از مشکلات بهره برداری از گرمخانه ها در گذشته این بوده است که کاربری این اماکن تنها مختص اسکان و ساماندهی افراد بی پناه نبوده است و در دسته بندی فضاهای شهری قرار می گرفته اند. ضمن آنکه این مراکز به دلیل نحوه طراحی قابل استفاده برای افراد دارای معلولیت و سالمندان نبوده است. از همین رو مدیریت شهری اقدام به طراحی و ساخت گرمخانه های جنرال و فرامنطقه ای استاندارد کرده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه ایده ساخت این گرمخانه ها با رایزنی کمیته اجتماعی و کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران و پیگیری های ویژه شخص خانم الهام فخاری به اجرا در آمده است، اظهارکرد: امیدواریم با همت دست اندرکاران سازنده و معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران نخستین گرمخانه فرامنطقه ای پایتخت تا پیش از آغاز فصل زمستان در اختیار بی پناهان قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۴ ، محمد محمد دوست – شهردار منطقه ۴ – با اشاره به اینکه مددسرای فرامنطقه ای قراراست به کل شهر تهران خدمات ارایه دهد، گفت: در راستای انجام وظایف شهرداری و خدمت رسانی به تمام اقشار جامعه اولین مددسرای فرا منطقه ای شهرتهران باشعار "تهران شهری برای همه " در محله حکیمیه منطقه ۴ احداث می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به نیاز شهر تهران به احداث و توسعه این فضاهای امن برای افراد آسیب دیده، تلاش می شود تا با سرعت این فضا در اختیار افراد آسیب دیده قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.