تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
کد خبر : 37435

کلاینت غیر رسمی دستیار گوگل برای ویندوز، مک او اس و لینوکس عرضه شد

کلاینت غیر رسمی دستیار گوگل برای ویندوز، مک او اس و لینوکس عرضه شد

کلاینت غیر رسمی دستیار گوگل برای ویندوز، مک او اس و لینوکس عرضه شدشاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید از قابلیت‌های دستیار گوگل (Google Assistant) روی کامپیوتر خود استفاده کنید و در انجام این کار ناکام باشید؛ چراکه گوگل این برنامه را تنها برای کاربران سیستم‌عامل Chrome OS فراهم کرده است. با این حال اکنون یک توسعه‌دهنده مستقل توانسته با ترفندی جدید، از خدمات این برنامه روی سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک‌اواس و لینوکس بهره ببرد.
این کلاینت غیررسمی دستیار گوگل توسط ملوین ال. آبراهام (Melvin L. Abraham) ساخته شده است و از GitHub قابل دریافت است. برای دریافت این کلاینت روی لینک روبرو کلیک کنید: دانلود
این برنامه طراحی مرتب و زیبایی دارد که با طراحی اصلی دستیار گوگل روی باقی پلتفرم‌های رسمی آن، شباهت زیادی دارد. رابط کاربری این برنامه ترکیبی از صفحه نمایش و رابط کاربری دستیار گوگل در سیستم‌عامل Chrome OS است. این کلاینت هم‌چنین برای جلب رضایت بیشتر کاربران، دو حالت تاریک و روشن دارد تا هر کاربر بسته به ترجیحاتش، آن را انتخاب کند. علاوه بر این، منوی تنظیمات این برنامه نیز قابلیت‌های auto-lau..

کلاینت غیر رسمی دستیار گوگل برای ویندوز، مک او اس و لینوکس عرضه شد

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید از قابلیت‌های دستیار گوگل (Google Assistant) روی کامپیوتر خود استفاده کنید و در انجام این کار ناکام باشید؛ چراکه گوگل این برنامه را تنها برای کاربران سیستم‌عامل Chrome OS فراهم کرده است. با این حال اکنون یک توسعه‌دهنده مستقل توانسته با ترفندی جدید، از خدمات این برنامه روی سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک‌اواس و لینوکس بهره ببرد.

این کلاینت غیررسمی دستیار گوگل توسط ملوین ال. آبراهام (Melvin L. Abraham) ساخته شده است و از GitHub قابل دریافت است. برای دریافت این کلاینت روی لینک روبرو کلیک کنید: دانلود

این برنامه طراحی مرتب و زیبایی دارد که با طراحی اصلی دستیار گوگل روی باقی پلتفرم‌های رسمی آن، شباهت زیادی دارد. رابط کاربری این برنامه ترکیبی از صفحه نمایش و رابط کاربری دستیار گوگل در سیستم‌عامل Chrome OS است. این کلاینت هم‌چنین برای جلب رضایت بیشتر کاربران، دو حالت تاریک و روشن دارد تا هر کاربر بسته به ترجیحاتش، آن را انتخاب کند. علاوه بر این، منوی تنظیمات این برنامه نیز قابلیت‌های auto-launch و دیگر گزینه‌های جزئی زیادی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. لازم است ذکر شود هم‌چنین یک هات‌کی (میان‌بر کیبورد) برای باز شدن برنامه و فعال‌سازی میکروفون تعبیه شده. در سیستم‌عامل ویندوز، این کلید میان‌بر گرفتن هم‌زمان دکمه‌های شیفت + لوگو ویندوز + A می‌باشد.

دستیار گوگل روی ویندوز از لحاظ کاربردی، این برنامه به‌نسبت خیلی خوب و روان کار می‌کند، اما کامل نیست. دستورهای عادی این برنامه هم‌چون پرسش وضعیت آب و هوا یا سوالات کلی، به‌طور عادی کار می‌کنند. برخی دیگر از قابلیت‌های پیشرفتهٔ دستیار گوگل (مثل کنترل دستورات امنیت هوشمند خانه یا ارسال پیام به مخاطبین) نیز در این کلاینت کار می‌کنند؛ با این حال ممکن است متوجه برخی نقص‌های احتمالی روی آن شوید. حتی ممکن است برخی دیگر از این قابلیت‌ها با سرعت کندی بارگزاری شوند.

گروه اعظمی از دیگر فرمان‌های این برنامه نیز کار نمی‌کنند؛ مثلاً نمی‌توانید با استفاده از این کلاینت دستور آغاز پخش موسیقی یا Assistant Routines را فعال کنید. علاوه بر آن، کلاینت دیگری هست که ادعا می‌کند از اسپاتیفای و دیگر سرویس‌های پخش موسیقی پشتیبانی می‌کند.

از آنجایی که این کلاینت غیررسمی است، کارهای زیادی در راستای «کامل» شدن آن باید صورت بگیرد. اگر پورت غیررسمی دستیار گوگل روی ساعت‌های هوشمند سامسونگ در سال ۲۰۱۹ را دیده باشید، خواهید دید که این کلاینت نیز روندی نسبتاً مشابه را طی می‌کند.

سازندگان این پروژه، آموزش کاملی از برنامهٔ خود را روی پلتفرم GitHub برای آشنایی کاربران قرار داده اند. این برنامه ضمن استفاده از API دستیار گوگل، از گوگل کلود (Google Cloud) برای فعالیتش استفاده می‌کند.

از این جهت هرگاه گوگل تصمیم بگیرد بخاطر غیررسمی بودنش از آن پشتیبانی نکند، فعالیت کلاینت به پایان می‌رسد. اگر نگران امنیت حساب کاربری خود حین استفاده از این کلاینت غیررسمی هستید، می‌توانید با ساخت یک حساب کاربری جدید (جعلی و موقت) وارد این برنامه شوید تا از اطلاعات شما در مقابل سوءاستفاده‌های احتمالی جلوگیری شود. به هر حال از آنجایی که این برنامه از API رسمی گوگل استفاده می‌کند، جای نگرانی زیادی وجود ندارد.

اگر همه چیز درست پیش برود، پروسهٔ دریافت فایل و ثبت‌نام با حساب کاربریتان نباید بیشتر از ۱۰–۲۰ دقیقه طول بکشد. احتمال کمی وجود دارد حین ثبت‌نام با پیام خطای unexpected exception occured مواجه شوید که در این صورت جای نگرانی نیست؛ چراکه با حذف داده‌های برنامه در ویندوز می‌توانید از شر آن خلاص شوید.

وجود این کلاینت برای کاربران فعال دستیار گوگل می‌تواند بسیار مفید و کاربردی باشد. خیلی از این کاربران سال‌هاست در انتظار کلاینتی رسمی از سوی گوگل برای دستیارش هستند. تا پیش از انتشار این نسخهٔ غیررسمی از سوی توسعه‌دهنده‌ای مستقل، هیچ برنامهٔ مشابهی برای ارائهٔ خدمات دستیار گوگل ارائه نشده بود. بسیاری از کاربران این برنامه امیدوارند کلاینت غیررسمی منتشرشده از سوی ملوین آبراهام، توجه گوگل را جلب کرده و آن‌ها را ترغیب کند تا بالاخره نسخهٔ رسمی Google Assistant را برای سایر سیستم‌عامل‌ها منتشر سازد.

۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.