تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰
کد خبر : 595976

کشف عامل چاقی و بدخوابی در کارمندان

کشف عامل چاقی و بدخوابی در کارمندان

کشف عامل چاقی و بدخوابی در کارمندان به گزارش منیبان؛ متخصصان دانشگاه استکهلم در رابطه با این مطالعه خاطرنشان کردند: رفت‌وآمد طولانی به محل کار با کاهش فعالیت بدنی و افزایش اضافه‌وزن و مشکلات خواب مرتبط است. بر اساس گزارشی در روزنامه «نیویورک‌پست»، متخصصان می‌گویند: در این مطالعه دریافتیم که رفت‌وآمدهای اندکی بیش از سه

کشف عامل چاقی و بدخوابی در کارمندان

به گزارش منیبان؛ متخصصان دانشگاه استکهلم در رابطه با این مطالعه خاطرنشان کردند: رفت‌وآمد طولانی به محل کار با کاهش فعالیت بدنی و افزایش اضافه‌وزن و مشکلات خواب مرتبط است.

بر اساس گزارشی در روزنامه «نیویورک‌پست»، متخصصان می‌گویند: در این مطالعه دریافتیم که رفت‌وآمدهای اندکی بیش از سه کیلومتر، احتمال تحرک نداشتن بدن و اضافه‌وزن و بدخوابی را افزایش می‌دهد.

آنها متذکر شدند: افرادی که بیش از ۴۰ ساعت در هفته کار می‌کردند و بیش از پنج ساعت در هفته رفت‌وآمد به محل کار داشتند در مقایسه با زمانی که فقط یک تا پنج ساعت در هفته رفت‌وآمد داشتند، بیشتر از نظر جسمی غیرفعال بودند و دچار مشکلات خواب می‌شدند.

دلیل این موضوع ممکن است این باشد که اگر فاصله خانه تا محل کار کوتاه‌تر باشد، رفت‌وآمد با دوچرخه یا پیاده به محل کار را آسان‌تر می‌کند یا به شرکت‌کنندگان زمان می‌دهد که قبل و بعد از کار، ورزش کنند.

این مطالعه در چهار نظرسنجی که در سال‌های ۲۰۱۸، ۲۰۱۶، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۲ میلادی انجام شد، پاسخ‌های حدود ۱۳ هزار سوئدی بین سنین ۱۶ تا ۶۴ را بررسی و ارزیابی کرد.

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.