تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
کد خبر : 12671

کسی از ترس بن سلمان مستند خاشقجی را نمی‌خرد!

کسی از ترس بن سلمان مستند خاشقجی را نمی‌خرد!

کسی از ترس بن سلمان مستند خاشقجی را نمی‌خرد! کارگردان مستند خاشقجی با عنوان «دگراندیش» می‌گوید ناشران از این فیلم می‌ترسند. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیمبه نقل از هالیوود ریپورتر، شان پن و الک بالدوین در مراسم اکران مستند «دگراندیش» ساخته «برایان فوگل» که پرونده‌ای با موضوع قتل جمال خاشقجی را علیه عربستان سعودی می‌گشاید، حضور یافتند.
برایان فوگل در اکران و معرفی فیلم جدیدش با عنوان «دگراندیش» در «یو‌تی‌اِی» (آژانس استعداد متحده» گفت: به نتیجه قطعی رسیده‌ام که ناشران جهانی از این فیلم می‌ترسند.
فوگل که در سال ۲۰۱۷ اسکار بهترین مستند را برای فیلم «ایکاروس» محصول نت‌فلیکس دریافت کرد، در این اثر به زندگی، فعالیت‌های سیاسی و قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار سعودی می‌پردازد.
«دگراندیش» نگاهی مستقل و واقعگرا به قتل جمال خاشقچی، کارمند روزنامه واشنگتن پست در سال گذشته میلادی دارد؛ کارگردان برای این منظور به مکان‌های مختلف سر زده و با افراد مختلفی دیدار و گفت‌وگو کرده است؛ این فیلم تعجب و شگفتی منتقدان را به همراه داشته است؛ طبیعی است که این مستند مورد توجه فراوان قرار گ..

کسی از ترس بن سلمان مستند خاشقجی را نمی‌خرد!

کارگردان مستند خاشقجی با عنوان «دگراندیش» می‌گوید ناشران از این فیلم می‌ترسند.

کسی از ترس بن سلمان مستند خاشقجی را نمی‌خرد! – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیمبه نقل از هالیوود ریپورتر، شان پن و الک بالدوین در مراسم اکران مستند «دگراندیش» ساخته «برایان فوگل» که پرونده‌ای با موضوع قتل جمال خاشقجی را علیه عربستان سعودی می‌گشاید، حضور یافتند.

برایان فوگل در اکران و معرفی فیلم جدیدش با عنوان «دگراندیش» در «یو‌تی‌اِی» (آژانس استعداد متحده» گفت: به نتیجه قطعی رسیده‌ام که ناشران جهانی از این فیلم می‌ترسند.

فوگل که در سال ۲۰۱۷ اسکار بهترین مستند را برای فیلم «ایکاروس» محصول نت‌فلیکس دریافت کرد، در این اثر به زندگی، فعالیت‌های سیاسی و قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار سعودی می‌پردازد.

«دگراندیش» نگاهی مستقل و واقعگرا به قتل جمال خاشقچی، کارمند روزنامه واشنگتن پست در سال گذشته میلادی دارد؛ کارگردان برای این منظور به مکان‌های مختلف سر زده و با افراد مختلفی دیدار و گفت‌وگو کرده است؛ این فیلم تعجب و شگفتی منتقدان را به همراه داشته است؛ طبیعی است که این مستند مورد توجه فراوان قرار گیرد؛ مُثله کردن خاشقچی در داخل سفارت عربستان در کشور ترکیه، بیشتر شبیه داستان فیلمنامه فیلم اکشن ترسناک و دلهره‌آور‌ هالیوودی است که تماشاگرانش را در شوک و بهت فرو می‌برد، اما این بار داستان واقعی است و قتل با اره در عالم واقعیت رخ می‌دهد!

برایان فوگل کارگردان «دگراندیش» که در این نشست بین الک بالدوین و شان پن نشسته بود ضمن ارائه گزارشی از روند تولید این فیلم به بحث مشکلات اکران و توزیع این فیلم پرداخت؛ ضمن اینکه این مراسم بدون هیچ خریدار و ناشری به پایان رسید.

برخی کارشناسان اعتقاد دارند که ناشران و توزیع‌کنندگان هالیوودی تنها بخش کوچکی از مجموعه‌ای‌اند که از اکران و توزیع این مستند سرباز می‌زنند چراکه این کار معاملات تجاری با خانواده سلطنتی سعودی را به خطر می‌اندازد؛ به ویژه اینکه در این مستند بی‌پرده از دستور «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی برای قتل خاشقجی در دوم اکتبر سال ۲۰۱۸ در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه سخن می‌گوید.

سعودی‌ها بعدا به قتل خاشقجی در کنسولگری اذعان اما بر عدم دخالت بن سلمان تأکید کردند؛ این در حالی است که سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا معتقدند که خاشقجی قطعاً به دستور ولیعهد سعودی به قتل رسیده است.

خاشقجی گیت | رسوایی قتل جمال خاشقجی , مستند , محمد بن سلمان ,

در این مستند برخی ارتباطات هالیوود به تصویر کشیده شده است؛ فوگل نشان می‌دهد که «جف بِزوس» رئیس سایت آمازون و بن سلمان در واتس‌اَپ در حال مکالمه با همند و این ارتباط تا زمان ناپدید شدن خاشقجی ادامه می‌یابد و پس از آن، جف بزوس فورا به این ارتباط پایان می‌دهد؛ در آن زمان جمال خاشقجی ستون‌نویس روزنامه انگلیسی‌زبان واشنگتن پُست بود که متعلق به سایت آمازون است.

این فیلم همچنین نشان می‌دهد که سعودی‌ها با استفاده از یک پیام در واتس‌اَپ که مستقیما از سوی بن سلمان برای بِزوس ارسال می‌شود، تلفن او را هک می‌کنند؛ بزوس نیز یک سال پس از قتل خاشقجی در مراسمی که برای این روزنامه‌نگار برگزار شده شرکت می‌کند.

مستند «مخالف» همچنین چهره‌های معروف را نشان می‌دهد که حتی پس از افشای دستور بن سلمان در قتل خاشقجی به فعالیت تجاری با عربستان سعودی ادامه داده‌اند که در آن میان «باب سایمونز» رئیس کمپانی بزرگ فیلم «اس‌تی‌اکس» دیده می‌شود.

اعلام آمادگی روایت فتح برای ساخت مستند حماسه جامعه پزشکی در مبارزه با کرونا#مستند_ببینیم|روایتی از پیروز "والفجر" که پیکرش جاودانه شد

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.