تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۸:۳۰
کد خبر : 71612

کرونا و قرنطینه‌ی دوباره‌ مردم چین، تمام برنامه‌های تولید آیفون ۱۴ را خراب می‌کند

کرونا و قرنطینه‌ی دوباره‌ مردم چین، تمام برنامه‌های تولید آیفون ۱۴ را خراب می‌کند

کرونا و قرنطینه‌ی دوباره‌ مردم چین، تمام برنامه‌های تولید آیفون ۱۴ را خراب می‌کندبرقراری دوباره محدودیت‌های کرونایی و قرنطینه مردم در چین ممکن است همه برنامه‌های تولید آیفون ۱۴ را به هم بریزد.
در صورت..

کرونا و قرنطینه‌ی دوباره‌ مردم چین، تمام برنامه‌های تولید آیفون ۱۴ را خراب می‌کند

برقراری دوباره محدودیت‌های کرونایی و قرنطینه مردم در چین ممکن است همه برنامه‌های تولید آیفون ۱۴ را به هم بریزد.

در صورتی که اقدامات احتیاطی دولت چین مبنی بر تعطیلی کارخانه‌های شانگهای برای هفته‌ها و یا حتی ماه‌ها ادامه پیدا کند، ممکن است اپل مشکلاتی با در تولید آیفون ۱۴ و کسری بسیاری از آیفون‌های دیگر مواجه شود.

مشکلات سر راه تولید آیفون ۱۴

در واکنش به موج جدید شیوع کووید ۱۹ در چین، دولت این کشور نسبت به برقراری مجدد محدودیت‌های کرونایی در همه مناطق تحت خطر از جمله شانگهای و کونشان اقدام کرده است. مناطقی که بنابر گزارش رویترز از اصلی‌ترین حوزه‌های تامین قطعات آیفون محسوب می‌شوند و غیرفعال شدنشان می‌تواند منجر کمبود میلیون‌ها آیفون مورد نیاز در بازار شود.

آیفون 14

در مقطع کنونی شانگهای قرنطینه سه‌هفته‌ای خود را می‌گذراند و برخی تحلیلگران گفته‌اند که اگر قرنطینه در چین بیش از دو ماه طول بکشد و اپل نتواند تولید را در جای دیگری جبران کند، تاخیرهای ناشی از محدودیت‌های کرونایی می‌تواند منجر به کمبود ۶ تا ۱۰ میلیون دستگاه آیفون شود.

این محدودیت‌ها همچنین بر یکی از مهمترین تامین‌کنندگان اپل یعنی پگاترون هم موثر است که کارخانه‌ها و امکانات مهمی در شانگهای و کونشان دارد و مسئول تولید مدل‌های مهمی از آیفون از جمله آیفون ۱۳ و آیفون SE است.

گرچه اپل می‌تواند بخشی از مسئولیت تولید را به دیگر مراکز در شهرهایی از چین که محدودیت‌های کمتری دارند منتقل کند اما مشکلات لجستیکی باعث می‌شود که بخش مهمی از حجم تولید مورد نیاز از دست برود.

البته شهر شنزن که یکی دیگر از شهرهای مهم برای تولیدات اپل است به تازگی در حال بهبودی است و اخیرا تاسیسات فاکس‌کان که تولید بخشی از آیفون‌ها و دیگر محصولات اپل را بر عهده دارد، کار را از سر گرفته‌اند.

مسئله مهم دیگر اینکه محدودیت‌های فعلی در چین صرفا بر اپل موثر نیست، بلکه می‌تواند همانطور که بر تولید و ارسال آخرین مدل‌های مک بوک پرو اثر گذاشته بود، بر تولید لپ‌تاپ‌های دل و لنوو هم موثر باشد.

منبع :cnetمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.