تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۷:۲۰
کد خبر : 40064

کرونا و فرسودگی شغلی کادر درمان در جهان

کرونا و فرسودگی شغلی کادر درمان در جهان

کرونا و فرسودگی شغلی کادر درمان در جهان احساس خستگی و فرسودگی در میان کادر درمان بالاست و پیش بینی‌ها حاکی از آن است جهان تا سال ۲۰۳۰ با کمبود مراقبان سلامت و کادر درمان روبرو شود.
به گزارش ایسنا، ب..

کرونا و فرسودگی شغلی کادر درمان در جهان

کرونا و فرسودگی شغلی کادر درمان در جهان

احساس خستگی و فرسودگی در میان کادر درمان بالاست و پیش بینی‌ها حاکی از آن است جهان تا سال ۲۰۳۰ با کمبود مراقبان سلامت و کادر درمان روبرو شود.

به گزارش ایسنا، بیش از نیمی از پرستاران و کادر درمان در سراسر جهان احساس خستگی و فرسودگی شغلی را تجربه می کنند که اگر مورد توجه قرار نگیرد ممکن است موجب شود بسیاری از افراد شغل خود را تغییر دهند یا بازنشستگی پیش از موعد را انتخاب کنند که همه گیری بیماری کووید-۱۹ شرایط شغلی آنان را سخت‌تر کرده است.

محققان آمریکایی اظهار داشتند: در بررسی که به تازگی روی نزدیک به ۷۵۰۰ نفر پزشک در سراسر جهان انجام گرفته مشخص شد احساس خستگی و فرسودگی به بالاترین سطح رسیده است. در این میان تنها پزشکان نیستند که این شرایط سخت را تجربه می‌کنند چرا که بررسی‌ها حاکی از آن است احساس فرسودگی و آسیب در دوران همه گیری کووید-۱۹ در میان پرستاران نیز بالا رفته است.

محققان آمریکایی تاکید کردند: شرایط سخت ناشی از شیوع کروناویروس تمامی کادر درمان در سراسر جهان را درگیر کرده است و لازم است تمامی اعضای کادر درمان و اقدامات موثر برای کاهش احساس فرسودگی در آنان مورد توجه قرار گیرد.

در این مطالعه آمده است: کادر درمان در سراسر جهان تحت استرس و فشار روانی هستند که علائمی از تنهایی، افسردگی و اضطراب در آنان مشاهده می‌شود. بالا بودن آمار فوتی‌های کرونا و ساعت کاری طولانی فرسودگی شغلی را در میان آنان ایجاد می کند.

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال اکسپرس، محققان آمریکایی اظهار داشتند: پیش بینی‌ها حاکی از آن است تا سال ۲۰۳۰ با کمبود مراقبان سلامت و کادر درمان روبرو خواهیم بود که همه گیری بیماری کووید-۱۹ ممکن است این کمبود را تشدید کند، میلیاردها دلار هزینه ایجاد کرده و بر کیفیت خدمات تاثیر بگذارد.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.