تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۱۳
کد خبر : 69088

کره جنوبی می‌خواهد اولین کشور ارائه‌دهنده شبکه ۶G در جهان باشد

کره جنوبی می‌خواهد اولین کشور ارائه‌دهنده شبکه ۶G در جهان باشد

کره جنوبی می‌خواهد اولین کشور ارائه‌دهنده شبکه ۶G در جهان باشدکشور کره جنوبی قصد دارد نخستین کشوری در جهان باشد که شبکه ۶G را ارائه می‌کند و برای این منظور برنامه‌ریزی‌های دقیقی انجام داده است.

با وج..

کره جنوبی می‌خواهد اولین کشور ارائه‌دهنده شبکه ۶G در جهان باشد

کشور کره جنوبی قصد دارد نخستین کشوری در جهان باشد که شبکه ۶G را ارائه می‌کند و برای این منظور برنامه‌ریزی‌های دقیقی انجام داده است.

با وجود اینکه شبکه ۵G هنوز به بسیاری کشورها نرسیده و در کشورهای پیشرفته نظیر آمریکا نیز پوشش آن کامل نشده، کره جنوبی برای نسل بعدی فناوری ارتباطی برنامه ریزی کرده و قصد دارد نخستین ارائه دهنده شبکه ۶G در دنیا باشد.

به گفته لی هی سوک، وزیر علوم،‌ اطلاعات و فناوری ارتباطات این کشور، سئول امیدوار است تا سال ۲۰۲۸ فناوری ۶G را به صورت تجاری در دسترس عموم قرار دهد. وی در سخنرانی خود درباره شبکه ۶G در نمایشگاه MWC 2022 اعلام کرد:

ما به آماده‌سازی‌های لازم برای عصر ۶G با هدف تجاری سازی آن بین سال‌های ۲۰۲۸ تا ۲۰۳۰ ادامه می‌دهیم. این شبکه ۵۰ برابر سریع‌تر از شبکه فعلی (۵G) بوده و تا ارتفاع ۱۰ کیلومتری از سطح زمین را پوشش می‌دهد.

وی در ادامه توضیح داد که کره جنوبی از زمانی که در سال ۲۰۱۹ با تجاری‌ سازی شبکه ۵G به نخستین ارائه دهنده این فناوری تبدیل شد، در زمینه سرعت و توسعه این شبکه پیشرفت بسیاری کرده است. با این تفاسیر اگر کره جنوبی موفق شود ظرف ۶ سال آینده نخستین ارائه دهنده شبکه ۶G باشد، احتمالا دیگر نقاط دنیا حوالی سال ۲۰۳۱ به جمع سرویس دهندگان آن می‌پیوندند.

در کنگره جهانی موبایل که از ۲۸ فوریه تا ۳ مارچ در شهر بارسلون اسپانیا برپا بود، خانم لی هی سوک به گفته خودش با مقاماتی از ایالت متحده آمریکا، فنلاند و اندونزی درباره شبکه ۵G و ۶G و همچنین متاورس گفتگو داشت. وی نوید داد که کره جنوبی برنامه‌هایی برای سرمایه گذاری در زمینه فناوری‌های دیجیتال نظیر متاورس، بلاک چین، هوش مصنوعی و رایانش ابری دارد.

همچنین بخوانید:
به نظر می‌رسد سامسونگ پیشتاز توسعه شبکه ۶G خواهد بود

نظر شما چیست؟ آیا کره‌ای‌ها موفق می‌شوند نخستین ارائه دهنده شبکه ۶G باشند؟ سال پیش اخباری منتشر کردیم مبنی بر اینکه سامسونگ قصد دارد پیشتاز توسعه شبکه ۶G باشد و کار روی این فناوری را از مدت‌ها قبل آغاز کرده است. ناگفته نماند سهم سامسونگ از بازار تجهیزات و زیرساخت‌های مخابراتی در حال رشد سریعی است که به آن‌ها در دستیابی به هدفشان کمک می‌کند.

منبع :pocket-lintمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.