تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
کد خبر : 62319

کراس اوور برقی مولن فایو (Mullen Five) برای رقابت با تسلا در آمریکا متولد شد

کراس اوور برقی مولن فایو (Mullen Five) برای رقابت با تسلا در آمریکا متولد شد

کراس اوور برقی مولن فایو (Mullen Five) برای رقابت با تسلا در آمریکا متولد شدمولن فایو (Mullen Five) معرفی شد. این کراس اوور الکتریکی برای رقابت با تسلا در آمریکا طراحی شده است. در ادامه با مشخصات و ام..

کراس اوور برقی مولن فایو (Mullen Five) برای رقابت با تسلا در آمریکا متولد شد

مولن فایو (Mullen Five) معرفی شد. این کراس اوور الکتریکی برای رقابت با تسلا در آمریکا طراحی شده است. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا خواهیم شد.

تسلا به عنوان یک شرکت پیشرو در حوزه خودروهای الکتریکی محسوب می‌شود که طی سال‌های گذشته توانست در بازارهای مختلف از جمله آمریکا به فروش چشمگیری دست پیدا کند، اما استقبال مشتریان از خودروهای الکتریکی باعث شده تا بسیاری از خودروسازان به شکل جدی به این حوزه ورود پیدا کنند و به رقیب جدی تسلا تبدیل شوند. در همین راستا شرکت مولن که یک خودروساز آمریکایی محسوب می‌شود به تازگی از یک کراس اوور الکتریکی جذاب با نام فایو پرده برداشت که توانست نگاه بسیاری را به خود جلب کند.

مشخصات کراس اوور برقی مولن فایو

مولن فایو

کراس اوور الکتریکی مولن فایو از طراحی منحصربه‌فردی بهره می‌برد و این خودروساز با در نظر گرفتن اتاقی با فرمی همانند کوپه توانست نمای جذابی را در آن به وجود آورد. از سایر ویژگی‌های ظاهری این خودرو می‌توان به رینگ‌های ۲۳ اینچی، دستگیره‌های کشویی مخفی‌شونده و چراغ‌های اصلی باریک اشاره کرد.

مولن فایو

کابین مولن فایر نیز از فضایی ساده بهره می‌برد. یک نمایشگر نصب شده در بخش میانی داشبورد نیز به عنوان اصلی‌ترین ویژگی کابین این خودرو محسوب می‌شود. علاوه بر این، یک نمایشگر دیجیتال نیز در پشت فرمان به چشم می‌خورد که نسبت به نمونه‌های استفاده شده در سایر خودروها دارای ابعاد بسیار کوچکی است.

مولن فایو

طراحان برای جذاب‌تر شدن کابین به میزان زیادی از تزئینات چوبی استفاده کردند. مولن قصد دارد کراس اوور الکتریکی فایو خود را در سه تریم به بازار عرضه کند. تریم میانی این خودرو به جای صندلی نیمکتی ۳ نفره عقب از دو صندلی جداگانه بهره می‌برد. این صندلی‌ها راحتی زیادی را به همراه داشته و یک کنسول سرتاسری نیز بین آنها قرار دارد.

مولن فایو

مولن فایو در بخش امکانات و تجهیزات نیز در سطح بالایی قرار دارد. برای این خودرو فناوری‌هایی چون جلوگیری از نفوذ صداهای مزاحم و تشخیص چهره در نظر گرفته شده است. این خودروساز آمریکایی اعلام کرد فناوری تشخیص چهره امکانی را فراهم می‌کند تا خودرو بتواند راننده را هنگام نزدیک شدن به خودرو تشخیص دهد و درها را به شکل اتوماتیک باز کند. این خودرو همانند خودروهای تسلا از دو حالت Sentry و Dog نیز بهره می‌برد.

مولن فایو

در حال حاضر لیست کامل مشخصات فنی این خودرو الکتریکی منتشر نشده، اما شنیده‌ها حاکی از آن است این خودرو از یک قوای محرکه ۲ موتوره و پکیج باتری ۹۵ کیلووات ساعتی بهره می‌برد. همچنین مولن فایو با هر بار شارژ می‌تواند ۵۲۳ کیلومتر را بپیماید و ظرف ۳.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت برسد.

مولن فایو

برای این کراس اوور قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ پرسرعت نیز در نظر گرفته شده که مالکان به کمک آن می‌توانند ۸۱ درصد ظرفیت باتری را ظرف مدت ۲۱ دقیقه شارژ کنند. مشتریان با سفارش نسخه RS این خودرو می‌توانند به قدرت و شتاب بهتری دسترسی پیدا کنند؛ در واقع این نسخه قادر است ظرف مدت ۱.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

مولن فایو

این خودروساز برای مدل پایه فایو قیمتی حدود ۵۵ هزار دلار را در نظر گرفت، اما مشتریان باید برای تریم میانی آن حدود ۷۵ هزار دلار هزینه کنند. گفتنی است با مشوق‌های مالیاتی این قیمت‌ها نیز کاهش پیدا خواهد کرد. مشتریان می‌توانند با پرداخت مبلغ ۱۰۰ دلار به عنوان پیش‌پرداخت این خودرو را سفارش دهند. مولن فایو احتمالا در ماهای پایانی سال ۲۰۲۳ میلادی تولید خواهد شد و در ابتدای سال ۲۰۲۴ میلادی نیز به دست مشتریان خواهد رسید.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.