تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
کد خبر : 72789

کراس اوور برقی جدید جیلی معرفی شد؛ ۴۰۱ کیلومتر با یک بار شارژ

کراس اوور برقی جدید جیلی معرفی شد؛ ۴۰۱ کیلومتر با یک بار شارژ

کراس اوور برقی جدید جیلی معرفی شد؛ ۴۰۱ کیلومتر با یک بار شارژکراس اوور برقی جدید جیلی، یک SUV جمع و جور است که با همکاری برند “Geometry” به بازار می‌آید و با تکنولوژی فوق هوشمند خود، می‌تواند شعاع حرک..

کراس اوور برقی جدید جیلی معرفی شد؛ ۴۰۱ کیلومتر با یک بار شارژ

کراس اوور برقی جدید جیلی، یک SUV جمع و جور است که با همکاری برند “Geometry” به بازار می‌آید و با تکنولوژی فوق هوشمند خود، می‌تواند شعاع حرکتی ۴۰۱ کیلومتر را هدیه دهد.

به نظر می‌رسد که اکثر خودروسازان چینی، تمایل دارند تا خودروهای برقی خود را طی همکاری با یک برند دیگر به بازار بفرستند. شرکت جیلی هم از همین روش پیروی کرده است و می‌بینیم که شاسی بلند برقی جدید جیلی، با همکاری شرکت نوپای “Geometry Auto” به روی صحنه آمده است. در ادامه با مشخصات فنی، طراحی، قیمت و زمان ورود این کراس اوور الکتریکی جمع و جور به بازار، آشنا خواهیم شد.

فهرست مطالب:

  • طراحی ظاهری کاملا جدید
  • کابین به روز با چهره‌ای ساده
  • مشخصات فنی کراس اوور برقی جدید جیلی
  • قیمت کراس اوور برقی جدید جیلی

نگاهی به کراس اوور برقی جدید جیلی

طراحی ظاهری کاملا جدید

کراس اوور برقی جدید جیلی

شرکت جیلی ترجیح داده است تا برای این خودرو، از یک زبان طراحی کاملا جدید استفاده کند. در همین راستا، جلو پنجره این کراس اوور جمع و جور به صورت یکپارچه طراحی شده که در کنار چراغ‌هایِ کشیده و باریک و مه شکن‌های زیبا با قاب فسفری، یک نمای جذاب را خلق کرده‌ است. همچنین خط لبه‌ی جلویی کاپوت هم به نوعی چراغ‌های جلو را به یکدیگر وصل کرده است. همچنین در این قسمت هم می‌توانید علامت جدید جیلی که لوگو اختصاصی خودروهای برقی این برند محسوب می‌شود را هم مشاهده کنید.

کراس اوور برقی جدید جیلی

در ادامه به نمای کناری خودرو می‌رسیم که همراه با رینگ‌های مشکی ۵ پره‌ی ۱۸ اینچی و ستون‌های مشکی پیانویی، یک چهره‌ی جذاب را به وجود آورده است. نهایتا به بخش عقبی کراس اوور برقی جدید جیلی می‌رسیم که با چراغ‌های L شکل و نام برند Geometry در کنار اسم برند جیلی، چینی بودن آن را به رخ همه می‌کشد.

کراس اوور برقی جدید جیلی

البته بد نیست بدانید که این خودرو، در کلاسِ کراس اوورهای جمع و جور دسته بندی می‌شود پس بیایید و به سراغ ابعاد آن هم برویم. این کراس اوور کوچک برقی با طول ۴۰۰۶ میلی متر، عرض ۱۷۶۵ میلی متر، و ارتفاع ۱۵۵۰ میلی متر، دقیقا بهترین گزینه برای کسانی است که قصد دارند تا یک کراس اوور ۵ نفره‌ی کوچک را به پارکینگ منزل خود بیاورند. همچنین وقتی به فاصله محوریِ ۲۴۸۵ میلی متری آن نگاه می‌کنید، متوجه فضای مناسب کابین خواهید شد.

کابین به روز با چهره‌ای ساده

کراس اوور برقی جدید جیلی

بر روی داشبورد می‌توانید دو صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی دوال اسکرین را مشاهده کنید که جزو آخرین ترندهای کابین خودروهای برقی محسوب می‌شوند. همچنین تریم داشبورد از پارچه و چرم سفید تشکیل شده است که در کنار تریم مشکی صندلی‌ها، یک تضاد زیبا را خلق می‌کند. در ادامه به کنسول وسط می‌رسیم که با طرح مشکی پیانویی و دو جالیوانی هوشمند، تمام امکانات مورد نیاز سرنشینان را فراهم می‌کند.

همچنین بد نیست بدانید که نورپردازی اختصاصی کابین خودرو، دقیقا با حس و حال موقعیت آن تناسب دارد. یعنی زمانی که خودرو در حال شارژ شدن باشد یا وقتی که راننده، حالت اسپرت را انتخاب کند، شاهد نورپردازی کاملا متفاوتی خواهد بود. این ویژگی با نام “Light of Inspiration” معرفی شده و کاملا می‌تواند فضای ساده‌ی کابین را از بین ببرد. در هر حال باید قبول کنیم که داشبورد این خودرو، کاملا ساده و خلوت است و هیچ خبری از دکمه‌های فیزیکی نیست.

مشخصات فنی کراس اوور برقی جدید جیلی

کراس اوور برقی جدید جیلی

اینجا دقیقا قسمتی است که فلسفه‌‎ی تولید این خودرو، به روی صحنه می‌آید. شرکت جیلی توانسته است تا بالاترین سطح از موتورهای الکتریکی با کد “TZ160XS601” را به این خودرو پیشرفته بیاورد. این موتورها از فناوری “GLB” بهره می‌برند که پیشرفته ترین حالت از مصرف انرژی را در اختیار خریداران قرار می‌دهد. در کراس اوور برقی جدید جیلی، یکی از این موتورها را می‌بینیم که با قدرت ۸۰ اسب بخار و ۱۳۰ نیوتن متر گشتاور، در محور جلو قرار گرفته است. شاید این اعداد در دنیایی که خودروهای برقی آن را با قدرت‌‌های ۱۰۰۰ اسب بخار می‌بینیم، کمی عجیب باشد اما باز هم تاکید می‌کنیم که هدف جیلی از ساخت این کراس اوور جمع و جور الکتریکی، یک خودرو اقتصادی و شهری بوده است. قول می‌دهیم که وقتی به قیمت آن برسیم، ناگهان همه چیز منطقی جلوه کند.

کراس اوور برقی جدید جیلی

شرکت جیلی برای این که بتواند تمامی سلیقه‌ها را پوشش بدهد، دو پکیج باتری مختلف با ظرفیت‌های ۳۳.۵ و ۳۹.۴ کیلو وات ساعتی را برای این محصول معرفی کرده است که به ترتیب می‌توانند شعاع پیمایش خودرو را به ۳۲۰ و ۴۰۱ کیلومتر برسانند. همچنین بد نیست بدانید که این کراس اور زیبا، به دستیار رانندگی سطح L2 هم مجهز شده است. سیستم دستیار رانندگی سطح ۲، شامل امکانات زیر می‌شود:

  • ترمز اضطراری برای چرخ‌های جلو و عقب
  • سیستم هشدار برخورد از جلو
  • سیستم هشدار خروج از بین خطوط و دستیار هوشمند باقی ماندن بین خطوط
  • کروز کنترل تطبیقی

قیمت کراس اوور برقی جدید جیلی

کراس اوور برقی جدید جیلی

طبق گزارش‌های رسمی شرکت جیلی، قیمت این خودرو در نسخه پایه، حدود ۶۰ هزار یوان (معادل ۸ هزار یورو) اعلام شده است. همچنین گفته می‌شود که کشورهای آسیایی مثل مالزی و کشورهای آفریقایی و نهایتا کشور روسیه، از مقاصد خارجی این خودرو باشند. به علاوه شرکت جیلی وعده داده است تا در اوایل نیمه‌ی دوم سال میلادی جاری، این کراس اوور زیبا را به خیابان‌ها بفرستد.

جذاب ترین مطالب دنیای خودرو:

چانگان C385؛ سدان الکتریکی جدید چینی ها برای رقابت با تسلا مدل ۳ با احتمال ورود به ایران + ویدیو

دنزا D9؛ مینی ون چینی با امکانات بی ام و سری ۷ جدید + ویدیو

سدان برقی M7؛ شاهکار WM Motor با شعاع حرکتی ۷۰۰ کیلومتر از دیار چین

تهیه شده در وبسایت گجت نیوزمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.