تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
کد خبر : 58322

کراس اوور الکتریکی جیلی ژئومتری EX3 با قیمت ارزان‌تر از رقبا معرفی شد

کراس اوور الکتریکی جیلی ژئومتری EX3 با قیمت ارزان‌تر از رقبا معرفی شد

کراس اوور الکتریکی جیلی ژئومتری EX3 با قیمت ارزان‌تر از رقبا معرفی شدجیلی ژئومتری EX3 معرفی شد. این کراس اوور الکتریکی کوچک چینی نسبت به رقبای خود بسیار ارزان‌قیمت محسوب می‌شود. در ادامه با مشخصات و ا..

جیلی ژئومتری EX3کراس اوور الکتریکی جیلی ژئومتری EX3 با قیمت ارزان‌تر از رقبا معرفی شد

جیلی ژئومتری EX3 معرفی شد. این کراس اوور الکتریکی کوچک چینی نسبت به رقبای خود بسیار ارزان‌قیمت محسوب می‌شود. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا خواهیم شد.

شرکت خودروسازی جیلی چین در سال ۲۰۱۹ زیربرند ژئومتری را تاسیس کرد و این برند به تازگی از کراس اوور کاملا جدیدی با نام EX3 پرده برداشت که توانسته نگاه‌ها را به خود جلب کند. این کراس اوور تمام الکتریکی کوچک فقط ۹ هزار و ۲۰۰ دلار قیمت دارد که با چنین قیمتی به عنوان اقتصادی‌ترین خودرو الکتریکی ۵ نفره در بازار محسوب می‌شود.

مشخصات جیلی ژئومتری EX3

جیلی ژئومتری EX3

جیلی ژئومتری EX3 از طراحی شیکی بهره می‌برد. در نمای جلو آن چراغ‌هایی مشابه پژو ۳۰۸ به چشم می‌خورد. طراحان برای این خودرو جلوپنجره‌ای با خطوط عمودی را در نظر گرفتند که به دلیل الکتریکی بودن بیشتر بخش‌های آن بسته است. همچنین طراحان با استفاده از تزئیناتی به رنگ سبز در بالای جلوپنجره و روف‌بار سقف توانستند نمای جذابی را به وجود آورند. جیلی ژئومتری EX3 حدود ۴ متر طول، ۱.۷۶ متر عرض و ۱.۵۷ متر ارتفاع دارد. همچنین فاصله بین دو محور آن نیز ۲.۴۸ متر اعلام شده که چنین ابعادی آن را در ردیف کراس اوورهای کامپکت قرار می‌دهد.

جیلی ژئومتری EX3

هرچند جیلی ژئومتری EX3 دارای ابعاد جمع‌وجوری است، اما با مشکل کمبود فضا مواجه نیست. این خودرو می‌تواند ۵ سرنشین را در خود جای داده و فضای کافی و راحتی را برای آنها فراهم سازد. همچنین در کابین این خودرو برای قرار دادن اشیای مختلف حدود ۲۶ محفظه در نظر گرفته شده است. ضمن این که فضای بار این خودرو ۵۰۰ لیتر است که با خواباندن صندلی‌های عقب می‌توان این میزان را به ۱۰۵۰ لیتر افزایش داد.

جیلی ژئومتری EX3

با وجود این که این خودرو بسیار ارزان‌قیمت محسوب می‌شود، اما ژئومتری برای آن داشبورد نسبتا مدرنی را در نظر گرفته است. در کابین این خودرو یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی دیجیتال برای راننده و یک نمایشگر لمسی ۷ اینچی برای سیستم اطلاعات سرگرمی به چشم می‌خورد. طراحان با استفاده از روکش‌های مشکی و آبی رنگ با تزئینات فلورسنت و مواد جیر مانند توانستند فضای دلنشینی را به وجود آورند.

جیلی ژئومتری EX3

جیلی ژئومتری EX3 از یک پیشرانه الکتریکی با قدرت ۹۵ اسب بخار و گشتاور ۱۸۰ نیوتن‌متر بهره می‌برد که این میزان قدرت و گشتاور در ردیف سایر خودروهای هم‌کلاس بنزینی قرار دارد. برای این خودرو یک باتری ۳۷.۲۳ کیلووات ساعتی نیز در نظر گرفته شده که از خنک‌کننده مایع عمل بهره می‌برد و بر اساس استاندارد NDEC چین می‌تواند برد حدود ۳۲۲ کیلومتر را به همراه داشته باشد.

جیلی ژئومتری EX3

مالکان این کراس اوور کوچک اقتصادی با استفاده از شارژرهای پرسرعت DC می‌توانند باتری‌ها را از حالت خالی تا ۸۰ درصد ظرف مدت کمتر از ۳۰ دقیقه شارژ کنند که با این میزان شارژ امکان پیمایش ۲۵۰ کیلومتر فراهم خواهد شد. جیلی ژئومتری EX3 ابتدا در نمایندگی‌های ۲۰ شهر چین عرضه خواهد شد. البته جیلی قصد دارد در آینده نزدیک آن را به بازارهای جهانی نیز عرضه کند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.