تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
کد خبر : 71569

کراس اور دانگ فنگ Haoji با کابین فضایی و قدرت ۲۰۴ اسب بخار به زودی به بازار می‌آید

کراس اور دانگ فنگ Haoji با کابین فضایی و قدرت ۲۰۴ اسب بخار به زودی به بازار می‌آید

کراس اور دانگ فنگ Haoji با کابین فضایی و قدرت ۲۰۴ اسب بخار به زودی به بازار می‌آیددانگ فنگ Haoji یک کراس اوور جذاب و جادار است که با قدرت ۲۰۴ اسب بخاری خود می‌تواند پاسخگوی نیازهای یک خانواده پرجمعیت ..

کراس اور دانگ فنگ Haoji با کابین فضایی و قدرت ۲۰۴ اسب بخار به زودی به بازار می‌آید

دانگ فنگ Haoji یک کراس اوور جذاب و جادار است که با قدرت ۲۰۴ اسب بخاری خود می‌تواند پاسخگوی نیازهای یک خانواده پرجمعیت باشد.

در ابتدای کار اجازه دهید تا در مورد یک موضوع مهم روشنگری کنیم. هرچند که این خودرو با نام شرکت «دانگ فنگ موتورز» به بازار می‌آید اما نشان شرکت آئولوس (Aeolus) که یکی از زیر مجموعه‌های دانگ فنگ است هم بر روی آن دیده می‌شود. بنابراین می‌توان گفت که با یک کراس اوور چند شرکتی طرف هستیم. اما موضوع به همین جا ختم نمی‌شود. بد نیست بدانید که نام چینی شرکت آئولوس، فنگشن (风神) است و در چین فقط با این نام شناخته می‌شود. پس از کسب اطلاعات مختصر در مورد نام‌های عجیب این محصول چینی، بیایید و به خود آن نگاهی داشته باشیم.

فهرست مطالب:

  • طراحی ظاهری زیبا و عامه پسند
  • کابین خیره کننده‌ی دانگ فنگ Haoji
  • مشخصات فنی و احتمال دیدن یک خودرو پلاگین هیبرید
  • تاریخ نهایی عرضه و قیمت دانگ فنگ Haoji

معرفی کراس اوور دانگ فنگ Haoji

طراحی ظاهری زیبا و عامه پسند

کراس اوور دانگ فنگ Haoji

این خودرو بدون شک، زیباترین آئولوسی است که از خط تولید این کارخانه خارج شده. چینی‌ها برای طراحی ظاهری آن، به نوعی «مد روز» را در نظر گرفته‌اند. این موضوع در سپر جلوی کشیده‌ی آبشاری و بزرگ، چراغ‌های تند و باریک، دریچه‌های ورودی هوا، سقف پانارومیک و ستون‌های D پهن پیکر آن، کاملا مشهود است. همچنین یک نوار LED باریک دقیقا در وسط کاپوت به چشم می‌خورد که می‌تواند نگاه همه را به علامت تجاری «Aelos» جلب کند. به علاوه گفته می‌شود که خود این علامت تجاری هم از روشنایی LED بهره مند است. نهایتا به چراغ‌های مه شکن و چراغ‌های دی لایت می‌رسیم و کار ما با سیستم روشنایی جلوی دانگ فنگ Haoji تمام می‌شود.

در عقب خودرو هم دوباره نام Aelos را می‌بینیم و به نظر می‌رسد که چینی‌ها می‌خواهند نام برند خود را در چشم خریداران فرو کنند. جالب است که این لوگو دقیق در وسط نوار چراغ‌های LED قرار گرفته است و در هر حال، نمی‌توانید چشم خود را از آن دور کنید.

همچنین رینگ‌های این خودرو شباهت بسیار زیادی به رینگ‌های خودروهای چند صد هزار دلاری دارد. این رینگ‌های ۱۰ پره که با رنگ مشکی مات رنگ آمیزی شده‌اند، از طراحی منحصر به فردی بهره می‌برند که در زمان حرکت خودرو، ظاهری جذاب را به وجود می‌آورند. طبق همین عکس‌ها می‌توان گفت که رینگ‌های خودرو از نوع ۱۸ یا ۱۷ اینچی هستند و هر چهار چرخ آن، از سیستم ترمز دیسکی بهره می‌برند.

کراس اوور دانگ فنگ Haoji

از آن جایی که دانگ فنگ یک خودرو تقریبا اسپرت را در ذهن خود داشته است، دستگیره‌های درب خودرو، آینه‌های بغل و ریل‌های سقفی، به رنگ مشکی درآمده‌اند که یک ظاهر دو رنگ و زیبا را هدیه می‌دهند. به صورت کلی، این رنگ مشکی در ستون‌های A، B و C خودرو کاملا دیده می‌شود. اما ای کاش که این ذهنیت در عقب خودرو هم وجود داشت. هرچند که در سپر عقب، شاهد دو خروجی اگزوز هستیم اما باید بگوییم که آن‌ها فیک و تقلبی هستند!

کراس اوور دانگ فنگ Haoji

اگر کمی دقت کنید می‌توانید تک لوله اگزوز آن را در کنار چرخ راست خودرو مشاهده کنید. البته این موضوع را نمی‌توان جزو نقاط ضعف خودرو محسوب کرد چرا که طراحی «لوله اگزوز فیک» تقریبا در خودروهای چینی مرسوم است.

کابین خیره کننده‌ی دانگ فنگ Haoji

کراس اوور دانگ فنگ Haoji

هرچند که تصاویر منتشر شده از کابین این خودرو، مربوط به تصاویر رندر هستند اما دانگ فنگ وعده داده است تا تصاویر واقعی هم کاملا شبیه به آن‌ها باشد. در داخل کابین، جدای از نورپردازی فضایی و چشم نواز، یک فرمان D شکلِ «دو پره» را می‌بینیم که در مقابل صفحه نمایش پشت آمپر دیجیتال خودرو قرار گرفته است. این صفحه نمایش به صورت یکپارچه به نمایشگر مولتی مدیا متصل شده است و ظاهر لوکسی را خلق می‌کند. در حال حاضر نمی‌توان ابعاد آن‌ها را به صورت قطعی گفت اما بیایید فرض کنیم که با دو نمایشگر ۱۲ و ۱۴ اینچی روبه رو هستیم.

همچنین نمایشگر کنترل سیستم تهویه هم در یک نوار باریک، دقیقا در وسط داشبورد قرار گرفته است که به نظر می‌رسد کنترل قسمت‌های مختلف مثل فلاشر یا حالت‌های مختلف سیستم تهویه هوا هم در آن تعبیه شده باشد. هرچند که در این تصاویر، هیچ خبری از دریچه‌های سیستم تهویه هوا نیست! اما مطمئن باشید که فقط طراحان رندرها، آن‌ها را فراموش کرده‌اند.

کراس اوور دانگ فنگ Haoji

در مورد تریم داخلی خودرو هم اتفاقات خنده‌داری در حال رخ دادن است. طبق عکس‌های منتشر شده، چینی‌ها پس از کپی‌های بد شکل از ظاهر خودروهای آمریکایی و اروپایی، این بار به کابین آن‌ها حمله کرده‌اند و قصد دارند تا یک کپی ضعیف از تریم خودروهای الکتریکی تسلا را در محصولات خود به نمایش بگذارند. تریم داخلی این خودرو از دو رنگ مشکی و سفید تشکیل شده است که به نوعی، امضای ایلان ماسک محسوب می‌شود. این تریم از روی درب‌های خودرو تا فرمان، کنسول وسط و روکش صندلی‌ها کشیده شده است و کل کابین را در بر می‌گیرید.

در وسط کنسول ردیف جلو هم کنترلر چرخان نمایشگر و دسته دنده دیده می‌شود. در کنار این دو، یک دریچه‌ی کرکره‌ای را می‌بینیم که به احتمال زیاد به شارژر وایرلس خودرو مربوط می‌شود چرا که اگر این قسمت برای جا لیوانی‌ها بود، چه نیازی به پرده‌ی کرکره‌ای داشتیم؟

کراس اوور دانگ فنگ Haoji

در ادامه بیایید و به فضای بین ستون C و انتهای خودرو نگاهی داشته باشیم. این فضا برای جا دادن یک ردیف از صندلی، کاملا مناسب است و طبق همین ادعا می‌توان گفت که با یک کراس اوور ۷ سرنشینه طرف خواهیم بود که فضای بار کاملا مناسبی را در اختیار ما قرار می‌دهد.

مشخصات فنی و احتمال دیدن یک خودرو پلاگین هیبرید

کراس اوور دانگ فنگ Haoji

طبق اطلاعات منتشر شده، این خودرو بر اساس پلتفرم «DSMA» ساخته شده است. DSMA، آخرین و جدیدترین پلتفرم مشترک دانگ فنگ و BYD است که برای خودروهای «پیشرانه درون سوز» (ICE) یا پلاگین هیبرید (PHEV) طراحی شده و دانگ فنگ Haoji این افتخار را دارد که برای اولین بار، این پلتفرم را به بازار خودرو چین بیاورد. بنابراین با توجه به ابعاد مناسب و طراحی این خودرو می‌توان حدس زد که نسخه‌های مختلف پلاگین هیبرید با باتری‌های متفاوت هم در کنار پیشرانه بنزینی وجود داشته باشد. به هرحال تا اینجای کار فقط ساخت نسخه ICE از سوی دانگ فنگ به تایید رسیده است. این نسخه از یک پیشرانه‌ی ۴ سیلندر خطی ۱.۵ لیتری توربو شارژ با قدرت ۲۰۴ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر بهره می‌برد. در ادامه با یک گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته دو کلاچه طرف هستیم که می‌تواند تمام قدرت خودرو را به چرخ‌های جلو منتقل کند.

از آن جایی که همین پیشرانه بر روی بعضی از محصولات پلاگین هیبرید دانگ فنگ دیده می‌شود می‌توان گفت که نسخه پلاگین هیبرید دانگ فنگ Haoji هم از پیشرانه‌ی یکسان با نسخه ICE بهره خواهد برد اما قدرت آن همچنان نامشخص است.

طبق شایعات شنیده شده، سیستم الکتریکی هیبرید دانگ فنگ MACH MHD، یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های سیستم پلاگین هیبرید خواهد بود که برای قرار گرفتن در زیر کاپوت دانگ فنگ Haoji، شانس زیادی دارد.

تاریخ نهایی عرضه و قیمت دانگ فنگ Haoji

کراس اوور دانگ فنگ Haoji

طبق گزارش‌های رسمی شرکت دانگ فنگ، برنامه‌ی رونمایی این خودرو در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ انجام می‌شود اما فعلا از قیمت آن بی خبر هستیم اما می‌توان قیمت ۱۰۸ هزار یوانی را برای آن در نظر گرفت.

جذاب‌ترین مطالب مرتبط:

کیت مشکی دانگ فنگ Aeolus، آن را به شوالیه تاریکی چینی تبدیل می‌کند

دانگ فنگ EX1 پرو ، هاچ بک برقی و جمع جور چینی رونمایی شد

شاسی بلند زیبا و جمع جور دانگ فنگ ۵۰۰ به ایران می‌‌‌آید

تهیه شده در وبسایت گجت نیوزمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.