تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
کد خبر : 62283

کدام خودروها در ایران پلاک تاریخی دریافت می‌کنند

کدام خودروها در ایران پلاک تاریخی دریافت می‌کنند

کدام خودروها در ایران پلاک تاریخی دریافت می‌کنندمدیر حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی از آغاز شماره گذاری خودروهای کلاسیک با پلاک تاریخی خبر داد و گفت این خودروها برای دریافت پلاک باید حد..

کدام خودروها در ایران پلاک تاریخی دریافت می‌کنند

مدیر حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی از آغاز شماره گذاری خودروهای کلاسیک با پلاک تاریخی خبر داد و گفت این خودروها برای دریافت پلاک باید حداقل ۳۰ سال قدمت داشته باشند.

اردشیر درویشی، مدیر حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در خصوص عملکرد کارگروه شناسایی و صیانت از خودروهای تاریخی طی ۷ ماه اخیر عنوان کرد این کارگروه همواره در تلاش است تا این بخش از میراث فرهنگی صنعتی کشور را حفظ کند. وی افزود در راستای اجرای آیین‌نامه هیئت وزیران در مورد شناسایی و صیانت از خودروهای تاریخی از ابتدای سال تا پایان مهر ۱۴۰۰ حدود ۷۲ دستگاه خودرو با قدمت بیش از ۳۰ سال فرایند ثبت نام را انجام دادند تا مورد بررسی قرار گرفته و پس از تایید برای آنها شناسنامه صادر شود.

جزئیات شماره گذاری خودروهای کلاسیک

شماره گذاری خودروهای کلاسیک

مدیر حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در ادامه بیان کرد کارشناسان پلیس راهور ناجا، کارگروه شناسایی و صیانت از خودروهای نقلیه تاریخی و نمایندگان جهانگردی و اتومبیلرانی تمام وسایل نقلیه ثبت نام شده را به شکل تخصصی مورد بررسی قرار دادند که از میان آنها ۴۵ دستگاه خودرو طبق ضوابط دستورالعمل اجرایی و احراز به پلیس راهور معرفی شدند تا برای آنها پلاک صادر شود.

درویشی در ادامه با اعلام این که صدور شناسنامه و پلاک تاریخی در حفظ و نگهداری خودروهای کلاسیک و تاریخی نقش مهمی دارد گفت از فروردین تا مهر سال ۱۴۰۰ برای ۴۵ دستگاه خودرو شناسنامه تاریخی صادر شده تا بتوان از نابودی و فراموشی این خودروها جلوگیری کرد. وی با اشاره به این که صدور مجوز خروج از کشور برای خودروهای نقلیه بالای سن فرسودگی به عنوان یکی از وظایف کارگروه شناسایی و صیانت از وسیله‌های نقلیه تاریخی محسوب می‌شود افزود طبق وظایفی که به این کارگروه محول شده، در سال ۱۴۰۰ برای ۸۹۸ دستگاه خودرو مجوز خروج موقت از کشور صادر شده است.

شماره گذاری خودروهای کلاسیک

مدیر حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با اشاره به این که این کانون در کارگروه شناسایی و صیانت از وسیله‌های نقلیه تاریخی عضویت دارد بیان کرد این کانون طی همراهی و همکاری با علاقه‌مندان این خودروها، کمیته وسیله‌های نقلیه تاریخی را در ۳۱ استان کشور راه‌اندازی کرده است. این کمیته‌ها که توسط علاقه‌مندان به خودروهای کلاسیک مدیریت و اداره می‌شوند وظیفه دارند مواردی چون همایش، نمایشگاه، گردهمایی و انواع رالی را با کمک حامیان مالی در استان‌ها برگزار کنند.

درویشی خاطرنشان کرد مالکان خودروهای تاریخی با قدمت حداقل ۳۰ سال و دارای اصالت کالبدی و سلامت فنی قادرند با مراجعه به سامانه دریافت پلاک تاریخی به آدرس اینترنتی www.taci.ir فرایند ثبت نام دریافت پلاک را انجام دهند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.