تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
کد خبر : 69181

کاوشگر یوتو-۲ چین، عکسی جدید از نیمه پنهان و اسرارآمیز ماه به زمین فرستاد

کاوشگر یوتو-۲ چین، عکسی جدید از نیمه پنهان و اسرارآمیز ماه به زمین فرستاد

کاوشگر یوتو-۲ چین، عکسی جدید از نیمه پنهان و اسرارآمیز ماه به زمین فرستادکاوشگر یوتو-۲ چین موفق به ثبت عکسی جدید از نیمه پنهان و اسرارآمیز ماه و از رد چرخ‌های خود شده است. تصاویر خیره کننده را در ادام..

کاوشگر یوتو-۲ چین، عکسی جدید از نیمه پنهان و اسرارآمیز ماه به زمین فرستاد

کاوشگر یوتو-۲ چین موفق به ثبت عکسی جدید از نیمه پنهان و اسرارآمیز ماه و از رد چرخ‌های خود شده است. تصاویر خیره کننده را در ادامه ببینید.

به تازگی ماه نورد یوتو-۲ پس از سه سال حضور خود در نیمه پنهان ماه، تصاویر خیره کننده و جذابی به زمین ارسال کرد. این کاوشگر موفق شده از رد چرخ‌های خود در سطح خشن و سخت ماه تصاویری منتشر کند.

عکسی جدید از نیمه پنهان و اسرارآمیز ماه ثبت شد

کاوشگر یوتو-۲ سال‌هاست که در نیمه پنهان ماه مشغول کاوش و جستجو است. در این سه سال مسیرهای زیادی پیموده و اطلاعات مفیدی را برای دانشمندان مخابره کرده است. طی روزهای اخیر یکی از کانال‌های علمی چینی زان وابسته به اداره ملی فضایی چین عکس‌هایی منتشر کرده که مسیر پر پیچ و خم این ماه نورد چینی را نشان می‌دهند.

عکسی جدید از نیمه پنهان و اسرارآمیز ماه

در یکی از این تصاویر شاهد نمایی پانوراما از آخرین مسیرهایی هستیم که یوتو-۲ پیموده است. در این تصویر سطح نشین این کاوشگر در دوردست دیده می‌شود. گفتنی است که این کاوشگر در ۲۰۱۹ به وسیله چانگ ای ۴ در یکی از دهانه‌های ماه فرود آمد و در تاریخ بشریت اولین فضاپیمایی است که موفق به فرود روی نیمه پنهان ماه شده است.

آن طور که داده‌های جدید نشان می‌دهند این ماه نورد از روزی که روی سطح ماه فرود آمده تا به امروز به کمک انرژی خورشیدی موفق شده مسافتی در حدود ۱۰۲۹ متر را در دهانه فون کارمان بپیماید. وزن این کاوشگر ۱۴۰ کیلوگرم است و اطلاعات مفیدی جمع آوری نموده.

یکی از جدیدترین تصاویری که یوتو-۲ ثبت کرده مربوط به همین چند روز پیش است که طی آن شیء مرموزی به شکل خرگوش ثبت شده بود. البته پس از رسیدن این کاوشگر به شیء مورد نظر مشخص شد که با تکه سنگی شبیه به خرگوش رو به روییم. در تصاویر مربوطه می‌توانید رد و اثر چرخ‌های این ماه نورد را ببینید.

عکسی جدید از نیمه پنهان و اسرارآمیز ماه

تا به امروز چینی‌ها موفق شده‌اند که مأموریت‌های بسیاری را به واسطه حضور یوتو-۲ به سرانجام برسانند. در اکتشافات جدید این وسیله می‌توان موادی را دید که متعلق به زیرپوسته ماه و گوی‌های شیشه‌ای است که می‌تواند اثری از برخورد شهاب سنگ‌ها باشد.

علاوه بر این مدارگرد ماه ناسا از یوتو-۲ تصاویری ثبت کرده که محل فرود و حرکت آن را نشان می‌دهد. این کاوشگر و چانگ ای ۴ هر یک چهار محموله با خود حمل می‌کنند و تاکنون توانسته‌اند بیشتر از آنچه برای آنها برنامه ریزی شده است، به تحقیق و بررسی بپردازند.

کاوشگرهای ماه به علت نبود انرژی خورشیدی به صورت دائم، دو هفته زمینی که معادل یک روز قمری است را مشغول به کار هستند و پس از آن انرژی خود را کاهش می‌دهند تا بتوانند شب‌های طولانی و سرد ماه را تحمل نمایند. انتظار می‌رود که مأموریت این ماه نورد در روز نهم مارس تمام شود و به زمین بازگردند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.