تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
کد خبر : 63227

کاوشگر ناسا برای نخستین بار وارد جو خورشید شد

کاوشگر ناسا برای نخستین بار وارد جو خورشید شد

کاوشگر ناسا برای نخستین بار وارد جو خورشید شد – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار علمی خبرگزای تسنیم؛ “کاوشگر پارکر ناسا” خورشید را لمس کرده و آن را به نخستین جسم ساخته شده توسط انسان تبدیل کرده که چنی..

کاوشگر ناسا برای نخستین بار وارد جو خورشید شد – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزای تسنیم؛ "کاوشگر پارکر ناسا" خورشید را لمس کرده و آن را به نخستین جسم ساخته شده توسط انسان تبدیل کرده که چنین شاهکاری را انجام داده است. آژانس فضایی ناسا این دستاورد را یک گام بزرگ برای کاوشگر خود و یک جهش بزرگ برای علم توصیف کرد.

کاوشگر خورشیدی پارکر چندین بار در یک پرواز در ماه آوریل از جو فوقانی خورشید به نام تاج عبور کرد و ناسا برای دریافت و تایید داده‌ها به ماه‌های متوالی نیاز دارد. این گذر، فضاپیما را به فاصله هشت میلیون مایلی مرکز خورشید در حالی که در داخل تاج بود، رسانده است.

اطلاعات جمع‌آوری‌شده از هشتمین و نزدیک‌ترین گذرگاه پارکر باید به دانشمندان کمک کند درباره نزدیک‌ترین ستاره ما و تاثیر آن بر منظومه شمسی اطلاعات بیشتری کسب کنند.

این مأموریت بلندپروازانه، همچنین می‌تواند به ما کمک کند اطلاعات بیشتری درباره "بادهای خورشیدی" کسب کنیم، اصطلاحی که دهه‌ها پیش توسط "یوجین پارکر" اخترفیزیکدان آمریکایی که کاوشگر ناسا به نام وی نامگذاری شده است، ابداع شد. "بادهای خورشیدی" جریانی پرسرعت از ذرات خورشید است که گاهی ماهواره‌ها و حتی فناوری‌های زمینی را مختل می‌کند. از جنبه مثبت، آنها همچنین شفق‌های زیبا ایجاد می‌کنند.

این کاوشگر که دارای یک سپر حرارتی ویژه طراحی شده برای محافظت در برابر حرارت و تشعشعات شدید خورشید است، در سال ۲۰۱۸ از کیپ کاناورال، فلوریدا پرتاب شد. فضاپیما طی یکی از مراحل اولیه خود، به سرعت ۲۱۳۲۰۰ مایل در ساعت رسید، اگرچه انتظار می‌رود در طی آخرین پرواز خود در سال ۲۰۲۵ به سرعت ۴۳۰۰۰۰ مایل در ساعت (حدود ۶۹۲۰۰۰ کیلومتر در ساعت) برسد.

کاوشگر "پارکر" ناسا در آستانه رسیدن به نقطه "حضیض خورشیدی"

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.