تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۹:۳۱
کد خبر : 67655

کاوشگران، ۲۰ سرباز دیگر از مجموعه‌ ارتش سفالی چین را کشف کردند

کاوشگران، ۲۰ سرباز دیگر از مجموعه‌ ارتش سفالی چین را کشف کردند

کاوشگران، ۲۰ سرباز دیگر از مجموعه‌ ارتش سفالی چین را کشف کردندارتش سفالی اولین امپراتور چین بزرگتر شد. کاوشگران اخیرا توانسته‌اند ۲۰ سرباز ارتش سفالی چین را کشف کنند که وظیفه محافظت از امپراتور در جها..

کاوشگران، ۲۰ سرباز دیگر از مجموعه‌ ارتش سفالی چین را کشف کردند

ارتش سفالی اولین امپراتور چین بزرگتر شد. کاوشگران اخیرا توانسته‌اند ۲۰ سرباز ارتش سفالی چین را کشف کنند که وظیفه محافظت از امپراتور در جهان پس از مرگ را به عهده داشتند.

باستان شناسان اخیرا موفق به کشف ۲۰ سرباز جدید از ارتش سفالی چین شده‌اند. این سربازها که در ابعاد واقعی هستند، به منظور حفاظت از امپراتور چین در دنیای پس از مرگ ساخته شده بودند.

کشف ۲۰ سرباز جدید از ارتش سفالی چین

سرباز ارتش سفالی چین

کارشناسان بر این باورند که لشکر سفالی چین از ۸۰۰۰ سرباز تشکیل شده است و در سه بخش در فاصله یک مایلی شمال شرقی آرامگاه امپراتور چین شی هوانگ (۲۵۹ تا ۲۱۰ پیش از میلاد) قرار گرفته‌اند. چین شی هوانگ اولین امپراتور چین بود و توانست در سال ۲۲۱ پیش از میلاد این کشور را متحد کند.

باستان شناسان تاکنون موفق شده‌اند حدود ۲۰۰۰ نفر از این سربازان سفالی را از خاک بیرون بیاورند. این سربازها با سلاح‌های مختلفی همچون کمان، نیزه و شمشیر مجهز شده‌اند و برخی از آنها کاملا سالم هستند.

چین شی هوانگ در سال ۲۴۷ پیش از میلاد به عنوان پادشاه Qin به قدرت رسید. Qin یکی از بخش‌های چین بود که با دیگر قسمت‌ها برای رسیدن به قدرت و سرزمین بیشتر رقابت می‌کرد. در طول چند دهه، Qin بزرگ‌تر و بزرگ‌تر شد تا اینکه در سال ۲۲۱ پیش از میلاد، تمام رقبا شکست خوردند و چین شی هوانگ به عنوان امپراتور کل چین تاجگذاری کرد.

سرباز ارتش سفالی چین

متون باستانی چین به این ارتش سفالی هیچ اشاره‌ای نمی‌کنند و حتی مشخص نیست که دلیل اصلی ساخت این تعداد سرباز سفالی چه بوده است. این ارتش می‌توانسته راهی برای بهبود وجهه امپراتور باشد؛ مخصوصا اینکه پس از مرگ چین شی هوانگ، بازماندگان او درگیر شورش‌های متعدد شدند و در نهایت نیز قدرت را از دست دادند.

البته باستان شناسان جدید اکثرا بر این باورند که اولین امپراتور چین می‌خواسته در دنیای پس از مرگ هم حکمرانی کند و به همین خاطر دستور ساخت این تعداد سرباز سفالی را به عنوان ارتش خود داده است.

سرباز های تازه یافت شده عمدتا پیاده نظام هستند و البته برخی از آنها نیز با ارابه‌های جنگی دیده می‌شوند. در این میان چند ژنرال نیز هستند که از کلاه‌خود آنها شناسایی شده‌اند. البته جدیدترین تصویری که وب‌سایت تلویزیون چین در این رابطه منتشر شده است، فقط سربازان پیاده نظام را نشان می‌دهد.

سرباز های تازه کشف شده ارتش سفالی چین تکه‌تکه شده‌اند و کارشناسان مشغول کار روی آنها هستند. کار روی این اثر باستانی مهم از سال ۱۹۷۴ آغاز شد و هنوز ادامه دارد.

منبع :Livescienceمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.