تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۴:۳۸
کد خبر : 67640

کاهش زمان سفر به مریخ از ۶ ماه به ۴۵ روز با یک موتور انقلابی

کاهش زمان سفر به مریخ از ۶ ماه به ۴۵ روز با یک موتور انقلابی

کاهش زمان سفر به مریخ از ۶ ماه به ۴۵ روز با یک موتور انقلابیطرح جدید دانشمندان دانشگاه مک گیل کانادا برای یک موتور انقلابی باعث خواهد شد تا زمان سفر به مریخ از ۶ ماه به ۴۵ روز کاهش پیدا کند.
مدت زمان ..

کاهش زمان سفر به مریخ از ۶ ماه به ۴۵ روز با یک موتور انقلابی

طرح جدید دانشمندان دانشگاه مک گیل کانادا برای یک موتور انقلابی باعث خواهد شد تا زمان سفر به مریخ از ۶ ماه به ۴۵ روز کاهش پیدا کند.

مدت زمان سفر به مریخ با طرح جدیدی که دانشمندان دانشگاه مک گیل کانادا برای موتور حرارتی لیزری ارائه دادند به ۴۵ روز کاهش پیدا خواهد کرد؛ این در حالی است که فضاپیماهای مجهز به موتور شیمیایی برای رسیدن به مریخ باید ۶ ماه پرواز کنند. در واقع موتور حرارتی لیزری می‌تواند انقلابی را در سفرهای فضایی به وجود آورد.

طراحی برای کاهش زمان سفر به مریخ

سفر به مریخ

طبق طرحی که این دانشمندان ارائه دادند، مجموعه‌ای از لیزرهای نصب شده روی زمین با گرم کردن پلاسمای هیدروژن در محفظه‌ای در پشت فضاپیما باعث ایجاد نیروی رانش از انتشار گاز هیدروژن خواهند شد. در طرح پیشنهاد شده این محققان آمده است یک آرایه فازی از لیزرهای مادون قرمز با قطر ۱۰ متر و توان ۱۰۰ مگاوات قادر خواهد بود پرتو هدایت‌شونده را به فضاپیمایی که در فضای اطراف ماه مستقر است ارسال کند.

در ادامه پرتو در محفظه گرمایش با استفاده از یک بازتابنده بادی متمرکز خواهد شد. سوخت هیدروژنی که طی این فرایند دمای آن تا ۱۰ هزار کلوین افزایش پیدا کرده به کمک یک نازل به بیرون پرتاب شده و باعث می‌شود فضاپیما به ضربه خاص ۳۰۰۰ ثانیه دست یابد؛ در حالی که ضربه خاص پیشرانه‌های موشک مایع فقط حدود ۴۷۰ ثانیه است.

محققان پیش‌بینی کردند محموله یک تنی با لیزر تقویت شده قادر است به سرعت ۱۷ کیلومتر بر ثانیه دست پیدا کند. از آنجایی که این سرعت تا زمان رسیدن به مریخ حفظ می‌شود، مهندسان باید برای فرایند ترمزگیری و ورود به مدار سیاره مریخ تمهیدات ویژه‌ای را در نظر بگیرند. علاوه بر ضربه خاص بالا، نسبت جرم به قدرت پایین نیز یکی دیگر از مزایای نصب لیزر حرارتی محسوب می‌شود که رقم آن از پیشرانه‌های هسته‌ای بسیار کمتر است؛ چرا که منبع انرژی آنها روی سیاره زمین باقی خواهد ماند.

منبعphysمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.