تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۹:۴۷
کد خبر : 63241

کاهش انتشار ۳۵ میلیارد تن کربن با کمک "هوش مصنوعی"

کاهش انتشار ۳۵ میلیارد تن کربن با کمک "هوش مصنوعی"

کاهش انتشار ۳۵ میلیارد تن کربن با کمک “هوش مصنوعی” – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ مقامات چینی اعلام کردند که با کمک “هوش مصنوعی” بیش از ۳۵ میلیارد تن انتشار کربن را تا سال ۲۰۶..

کاهش انتشار ۳۵ میلیارد تن کربن با کمک "هوش مصنوعی" – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ مقامات چینی اعلام کردند که با کمک "هوش مصنوعی" بیش از ۳۵ میلیارد تن انتشار کربن را تا سال ۲۰۶۰ کاهش می‌دهند. حداقل ۷۰ درصد از کاهش کربن در چین تا سال ۲۰۶۰ شامل فناوری‌های مرتبط با هوش مصنوعی است.

این اطلاعات توسط شرکت تحقیقاتی "IDC" و شرکت فناوری چینی "Baidu" منتشر شد که در سال‌های اخیر به شدت به فناوری هوش مصنوعی پرداخته‌اند. این گزارش تاکید می‌کند که با دخالت سنگین فناوری، بی‌طرفی کربن در چین تقویت خواهد شد و همچنین زیرساخت‌های ارتباطی به استقرار فناوری هوش مصنوعی در بخش‌های مختلف کمک خواهد کرد.

در سال ۲۰۲۰، انتشار کربن در صنعت حمل‌و‌نقل چین ۱.۰۴ میلیارد تن برآورد شده است. فناوری هوش مصنوعی را می‌توان برای پردازش داده‌های ترافیکی به منظور بهبود کارایی در جاده‌ها به کار برد. شهری با جمعیت بیش از ۱۰ میلیون نفر می‌تواند ۴۱۶۰۰ تن انتشار کربن را کاهش دهد که معادل ۱۴۰۰۰ خودروی شخصی است که در طول یک سال رانندگی می‌کنند.

این گزارش همچنین تخمین زده است که فناوری محاسبات ابری به جهان کمک کرده تا انتشار کربن را به میزانی که ۲۶ میلیون خودرو در سال ۲۰۲۰ تخلیه کنند، کاهش دهد.

چین متعهد شده است که تا سال ۲۰۶۰ به بی‌طرفی کربن دست یابد. این کشور از آن زمان، مجموعه‌ای از سیاست‌ها و اقدامات را برای پیشبرد کاهش انتشار کربن، علی‌رغم چالش‌های اقتصادی اتخاذ کرده است. این کشور در ماه سپتامبر دستورالعمل‌های جدیدی را در مورد کاهش کربن ارائه کرده است که موضوع صنعت کربن و فناوری‌هایی مانند داده‌های بزرگ، اینترنت، هوش مصنوعی و ۵G را مورد تاکید قرار داده است.

الزامات رسیدن ایران به جمع ۱۰ کشور برتر در حوزه "هوش مصنوعی" چیست؟/ چالش‌های اساسی "هوش مصنوعی" در کشوردرخواست چین برای استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی در ارتش

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.