تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ تیر ۱۴۰۱ - ۷:۱۲
کد خبر : 583198

کانسپت برقی فولکس واگن ID Aero، تعریف جدیدی از آیرودینامیک ارائه می‌دهد + ویدیو

کانسپت برقی فولکس واگن ID Aero، تعریف جدیدی از آیرودینامیک ارائه می‌دهد + ویدیو

کانسپت برقی فولکس واگن ID Aero، تعریف جدیدی از آیرودینامیک ارائه می‌دهد + ویدیو کانسپت برقی فولکس واگن ID Aero، یک خودرو الکتریکی فوق آیرودینامیکی و انقلابی است که در سگمنت سدان سایز بزرگ و برای بازار خودرو چین معرفی شده است. حمله‌ی برندهای خودروسازی آمریکایی به بازار چین، گوش اروپایی‌ها را تیز کرده است

کانسپت برقی فولکس واگن ID Aero، تعریف جدیدی از آیرودینامیک ارائه می‌دهد + ویدیو

کانسپت برقی فولکس واگن ID Aero، یک خودرو الکتریکی فوق آیرودینامیکی و انقلابی است که در سگمنت سدان سایز بزرگ و برای بازار خودرو چین معرفی شده است.

حمله‌ی برندهای خودروسازی آمریکایی به بازار چین، گوش اروپایی‌ها را تیز کرده است تا از این بازار بزرگ و رقابتی و پر مشتری، سهمی داشته باشند. اکنون پس از حضور تسلا و جنرال موتورز در بازار خودرو چین، این بار نوبت آلمانی‌ها است تا با خودرو برقیِ مفهومیِ فولکس واگن ID Aero به سرزمین چشم بادامی‌ها بروند. اما قبل از پرداختن به مسائل فنی و احتمالات، اجازه دهید تا با یک ویدیو جذاب به سراغ جدیدترین سدان بزرگ آلمانی‌ها برویم.

معرفی فولکس واگن ID Aero

همانطور که تا اینجا متوجه شده‌اید، این محصول یک خودرو مفهومی برقی اختصاصی برای بازار چین است که گفته می‌شود با نسخه‌های مختلف، شاید در اروپا و آمریکا هم حضور پیدا کند. همچنین می‌توان گفت که این محصول، شاید انقلابی‌ترین و پیشروترین خودرو کانسپت اروپایی‌ها در سال‌های اخیر باشد که در ادامه، دلیل این موضوع را متوجه می‌شوید.

مشخصات فنی و استفاده از دو موتور الکتریکی

پلتفرم فولکس واگن ID Aero دقیقا همان پلتفرم کراس اور برقی ID 4 و ون برقی ID Buzz است. البته طول این کانسپت الکتریکی تقریبا به 5 متر می‌رسد و اگر سدان برقی مرسدس بنز EQS را رقیب آلمانی آن حساب کنیم، می‌توان گفت که سدان الکتریکی بنز با یک برتری 216 میلی متری، برنده این بخش از رقابت خواهد بود.

خودرو کانسپت برقی فولکس واگن ID Aero - فولکس واگن ID Vision
خودرو مفهومی فولکس واگن ID Vision
خودرو کانسپت برقی فولکس واگن ID Aero - مرسدس بنز EQS
سدان برقی مرسدس بنز EQS

اما این اولین باری نیست که چنین خودرویی را از فولکس واگن دیده باشیم. بیایید و به سال 2018، یعنی جایی که خودرو مفهومی ID Vision معرفی شد برویم. در تصویر بالا می‌توانید این خودرو را ببینید و قضاوت را هم بر عهده شما می‌گذاریم. همچنین گفته می‌شود که فولکس واگن ID Aero قرار است تا نیمه‌ی دوم سال 2023 میلادی یعنی تقریبا مرداد ماه سال 1402 به صورت رسمی به خیابان‌های چین بیاید.

خودرو کانسپت برقی فولکس واگن ID Aero

هرچند هنوز مشخصات فنی این محصول تایید نشده است اما طبق تصاویر رندرهای و قابلیت‌های پلتفرم MEB، می‌توان حدس زد که فولکس واگن ID Aero با دو موتور الکتریکی در محورهای عقب و جلو به میدان خواهد آمد. اگر این موضوع صحت داشته باشد، می‌توان گفت که شاید این کانسپت، بیش از 600 اسب بخار قدرت خواهد داشت.

خودرو کانسپت برقی فولکس واگن ID Aero

همچنین در عکس بالا هم می‌توانید طراحی یک پارچه‌ی باتری‌ها و بدنه را مشاهده کنید که این طراحی، مرکز ثقل پایین‌تری را هدیه می‌دهد و فضای کمتری هم برای جای دادن باتری‌ها اشغال می‌کند. به علاوه طبق همین عکس، می‌توان گفت که خودرو کانسپت برقی فولکس واگن ID Aero از سیستم تعلیق فعال بهره خواهد برد.

طراحی ظاهری و کابین با استفاده از انقلابی‌ترین نمایشگرهای جهان

خودرو کانسپت برقی فولکس واگن ID Aero

از آن جایی که معرفی رسمی این کانسپت به زودی صورت خواهد گرفت، با یک نگاه کلی به طراحی ظاهری آن، این مطلب را به پایان می‌رسانیم و حرف‌های دیگر را بعد از مشخص شدن همه چیز، بیان خواهیم کرد.

خودرو کانسپت برقی فولکس واگن ID Aero - ترامپچی تایم

خودرو مفهومی ترامپچی تایم

در قسمت جلویی، تقریبا همان چیزی را می‌بینیم که قبلا آن را در کانسپت گک ترامپچی تایم دیده بودیم. در تصویر زیر می‌توانید طراحی جلو پنجره‌ی هر دو خودرو را مشاهده و آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید.

در همین رابطه بخوانید: ترامپچی تایم؛ خودرو مفهومی چینی با کپی از مرسدس بنز AMG ویژن + ویدیو

همچنین از آن‌ جایی که با یک خودرو تمام برقی طرف هستیم، صد در صد انتظار دیدن جلو پنجره یک تکه را هم داشتیم. البته این قسمت، دقیقا یک تکه نیست و با یک لیپ داخلی (لبه‌ی پایینی)، از قسمت سپر پایینی جدا می‌شود.

خودرو کانسپت برقی فولکس واگن ID Aero

در قسمت کناری هم یک طراحی اسلیک را داریم که تا ستون C امتداد پیدا می‌کند و در نهایت با قسمت عقبی خودرو، یکی می‌شود. رینگ‌های آیرودینامیکی 21 اینچی هم اینجا هستند تا ظاهر فولکس واگن ID Aero را دلپذیرتر جلوه دهند. همچنین درب‌های این خودرو در نسخه کانسپت، از نوع رولزرویسی یا همان “suicide doors” هستند که احتمالا این طراحی در نسخه تولید انبوه، با درب‌های معمولی جایگزین خواهد شد.

خودرو کانسپت برقی فولکس واگن ID Aero

همچنین سقف پانارومیک هم به صورت یک تکه طراحی شده است که از شیشه جلویی تا شیشه عقب، امتداد پیدا می‌کند. البته می‌توان چراغ‌های خطر را هم بر روی شیشه‌های عقب مشاهده کرد که احتمالا این طرح هم فقط در رندرها استفاده شده باشد.

خودرو کانسپت برقی فولکس واگن ID Aero

نهایتا به کابین می‌رسیم؛ یعنی جایی که هیچ خبری از تجهیزات کنترلی نیست و فقط با یک کنسول وسط و چهار صندلی طرف هستیم. این کار هم دقیقا از همان سنت‌های قدیمی چینی‌ها در معرفی محصولات جدید است که در ابتدای کار، یک کابین لخت را تحویل می‌دهند.

خودرو کانسپت برقی فولکس واگن ID Aero

البته این کابین، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. از دستیار مجازی هولوگرامی تا نمایشگرهای هدآپ دیسپلی پیشرفته و سیستم‌های رانندگی خودکار، همه و همه در این کابین حضور خواهند داشت.

خودرو کانسپت برقی فولکس واگن ID Aero
خودرو کانسپت برقی فولکس واگن ID Aero
خودرو کانسپت برقی فولکس واگن ID Aero

همچنین با حذف تجهیزات معمولی از کابین، با یک فضای به شدت بزرگ رو به رو هستیم. در عکس زیر می‌توانید فضای پای بزرگ کابین را بهتر درک کنید.

خودرو کانسپت برقی فولکس واگن ID Aero

به هر حال برای دیدن نسخه‌ی نهاییِ فولکس واگن ID Aero، باید چند روز دیگر را هم صبر کنیم.

جذاب ترین مطالب دنیای خودرو:

مرسدس بنز AMG ویژن؛ خودرو مفهومی جدید آلمانی‌ها با طراحی کاملا متفاوت + ویدیو

سوپر ون برقی فورد با قدرت ۲۰۰۰ اسب بخار، سریع‌ترین ماشین ترانزیت جهان است + ویدیو

مرسدس بنز EQS یا BMW iX؛ لاکچری‌ترین خودرو برقی جهان کدام است؟

اولین تجربه رانندگی با مرسدس AMG الکتریکی EQS 53

مقاله اصلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.