تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
کد خبر : 62536

«کاروان هنری روایت حبیب» به طرف زادگاه "حاج قاسم" رفتند + جزئیات

«کاروان هنری روایت حبیب» به طرف زادگاه "حاج قاسم" رفتند + جزئیات

«کاروان هنری روایت حبیب» به طرف زادگاه “حاج قاسم” رفتند + جزئیات – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرگزاری تسنیم، کرمان زادگاه شهید حاج قاسم سلیمانی نخستین استان میزبان «کاروان هنری روایت حبیب» است که از امر..

«کاروان هنری روایت حبیب» به طرف زادگاه "حاج قاسم" رفتند + جزئیات – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کرمان زادگاه شهید حاج قاسم سلیمانی نخستین استان میزبان «کاروان هنری روایت حبیب» است که از امروز ۱۱ آذرماه کار خود را در گلزار شهدای این شهر آغاز می‌کند.

گلزار شهدای شهر کرمان عصر امروز از ساعت ۱۴ الی ۱۷ با برنامه‌های متنوعی میزبان بخش اول این رویداد است. اجرای نمایش «ژنرال» به نویسندگی و کارگردانی سعید بادینی، «حماسه خوانی»، اجرای سرود «آوای احرار»، «نقالی و پرده‌خوانی»، «پخش نماهنگ» و پخش فیلم کوتاه از برنامه‌های این بخش است.

افتتاح نمایشگاه عکس و هنرهای تجسمی «کاروان هنری روایت حبیب» نیز از ساعت ۱۷:۳۰ در حسینیه بیت‌الزهرا کرمان کار خود را آغاز می‌کند.

همچنین در بخش شبانگاهی «کاروان هنری روایت حبیب» در کرمان «ویژه‌نامه به وقت شهادت» از ساعت ۲۳:۳۰ تا ۱:۲۰ بامداد همزمان با ساعت شهادت حاج قاسم سلیمانی با اجرای برنامه‌های «نقالی و پرده‌خوانی»، اجرای نمایش«ژنرال» و خاطره‌گوبی مادران شهید برگزار می‌شود.

سردار قاسم سلیمانی , فرهنگ و هنر , شهید ,

«کاروان هنری روایت حبیب» تا روز شنبه ۱۳ آذرماه با برپایی و اجرای برنامه‌های گوناگون در کرمان ادامه خواهد داشت.

برنامه‌های هر روز از این کاروان هنری متعاقباً اعلام خواهد شد.

گفتنی است، «کاروان هنری روایت حبیب» در دومین سالگرد شهادت سردار دلها، شهید حاج قاسم سلیمانی در ۱۰ استان کشور به اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری می‌پردازد.

این رویداد فرهنگی و هنری که به همت بنیاد حفظ و نشر آثار شهید سپهبد قاسم سلیمانی (مکتب حاج قاسم) و با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می شود از ۱۱ آذر ماه ۱۴۰۰ به مدت یک ماه در ۱۰ استان مختلف اجرا خواهد شد.

طی این رویداد فرهنگی، برنامه های متنوعی چون شب خاطره، شعر خوانی، سرود و موسیقی، نمایش فیلم و انیمیشن، اجرای تئاتر، نقالی و پرده‌خوانی، حماسه‌خوانی، رونمایی کتاب و برپایی نمایشگاه عکس و آثار تجسمی برگزار خواهد شد.

کرمان، اصفهان، زنجان، کردستان، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی استانهای میزبان کاروان هنری روایت حبیب خواهند بود و اختتام این برنامه در تهران برگزار می‌شود.

پخشِ روایت دیده نشده "حاج قاسم" از تلویزیون/ آزادسازی آمرلی به دست فرمانده!

جزئیات کاروان هنری روایت حبیب/ امیدواریم اختتامیه در محضر رهبر انقلاب باشیم

مجدالدین معلمی، معاون هنری حوزه هنری درباره «کاروان هنری روایت حبیب» گفت: سال گذشته ستاد نکوداشت یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی در حوزه هنری تشکیل شد. این ستاد از همان موقع فعالیت‌های تولیدی را آغاز کرد و تجربیاتی را به ما داد که امسال از آنها استفاده کردیم.

وی اظهار داشت: یکی از آن تجربیات این بود که در مقطع شهادت سردار، تولیدات دستگاه‌ها، ان‌جی‌او‌ها و گروه‌های مختلف هنری متعدد و متکثر است و مردم به شدت تولیداتشان را در آن عرصه عرضه می‌کنند و تولیدات در آن عرصه به دلیل تعدد و تکثر تولید کمتر فرصت دیده شدن پیدا می‌کنند لذا امسال پیش‌بینی کردیم که فعالیت‌هایمان را زودتر شروع کنیم و شکلش را تغییر بدهیم تا فعالیتهایمان از یک بُعد صرفا تولیدی به یک سطح میدانی_تولیدی تغییر ماهیت پیدا کند لذا تصمیم گرفتیم از ظرفیت استان‌هایمان استفاده کنیم و فعالیت‌ها را به سمت مردمی شدن ببریم پس کاروان هنری را در نظر گرفتیم که با چرخیدن در فضای استان‌ها و محوریت قرار دادن شب‌های خاطره، خاطرات سردار شهید سلیمانی را در استان‌ها روایت کند و زمینه اجرای تولیداتی چون سرود، نمایش، نمایشگاه‌های عکس و پوستر و نقالی در میان مردم را فراهم کند. با این کار مخاطبِ هدف بیشتر با تولیدات حوزه هنری درگیر می‌شود و فرصت بیشتری برای تولیدات فرهنگی و هنری ما فراهم خواهد شد.

وی افزود: کاروان هنری مذکور که با عنوان «کاروان هنری روایت حبیب» شناخته می‌شود با همراهی نزدیک به ۵۰ نفر از عوامل و هنرمندانط ۲ روز قبل از برگزاری برنامه اصلی در قالب فعالیت‌های میدانی برنامه‌هایی را در سطح شهرهای کشورمان اجرا می‌کند و با این کار مردم را به حضور در برنامه شب خاطره‌ای که در هر شهر یا استان برگزار خواهد شد، دعوت می‌کند.

معلمی افزود: اولین برنامه و افتتاحیه ما در کرمان خواهد بود و درخواست دادیم و نامه‌نگاری‌هایی انجام شده است که مراسم اختتامیه‌ برنامه‌های کاروان هنری روایت حبیب در حسینیه امام خمینی(ره)و در محضر رهبری عزیز برگزار شود. البته این مسئله موقوف به این است که فرصت دیدار برای‌مان مهیا شود.

معاون هنری حوزه هنری بیان کرد: ما همراه با کاروان هنری روایت حبیب پس از برگزاری مراسم افتتاحیه از کرمان به اصفهان، زنجان، کردستان، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان، مشهد و تهران خواهیم رفت. مجموعه رسانه‌ای‌مان از هر برنامه‌ای که برگزار می‌شود یک تصویر تهیه می‌کند. این تصویر در هفته منتهی به شهادت یعنی در دی ماه از رسانه ملی ‌پخش خواهد شد.

معلمی گفت: ما از ظرفیت‌های استانی و ملی برای اجرای برنامه در شهرها و استان‌های مختلف کشورمان بهره می‌بریم.

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.