تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹
کد خبر : 56309

کارت گرافیک انویدیا RTX 3080 Ti با ۲۰ گیگابایت حافظه رم دیگر یک رویا نیست

کارت گرافیک انویدیا RTX 3080 Ti با ۲۰ گیگابایت حافظه رم دیگر یک رویا نیست

کارت گرافیک انویدیا RTX 3080 Ti با ۲۰ گیگابایت حافظه رم دیگر یک رویا نیستانویدیا RTX 3080 Ti نسخه ۲۰ گیگابایتی جدیدترین کارت گرافیک خانواده جی فورس است که با ۲۰ گیگابایت حافظه رم بزودی عرضه خواهد شد.
..

انویدیا RTX 3080 Tiکارت گرافیک انویدیا RTX 3080 Ti با ۲۰ گیگابایت حافظه رم دیگر یک رویا نیست

انویدیا RTX 3080 Ti نسخه ۲۰ گیگابایتی جدیدترین کارت گرافیک خانواده جی فورس است که با ۲۰ گیگابایت حافظه رم بزودی عرضه خواهد شد.

تیم سبز به زودی جدیدترین و البته قدرتمندترین کارت گرافیک خود برای کامپیوترهای دسکتاپ را عرضه می‌کند. کارت مذکور که انویدیا RTX 3080 Ti نسخه ۲۰ گیگابایتی نام دارد با ۲۰ گیگابایت حافظه رم گرافیکی عرضه می‌شود.

کارت GeForce RTX 3080 Ti نسخه ۲۰ گیگابایتی پس از معرفی یکی از قدرتمندترین گرافیک‌ها در بازار خواهد بود. البته انویدیا پیشتر نسخه پایه آن با ۱۲ گیگابایت رم را در کنار GeForce RTX 3070 Ti عرضه کرده که هر دو در حال حاضر از قدرتمندترین کارت‌های گرافیک هستند.

اطلاعات کارت گرافیک جدید انویدیا توسط یک کاربر توییتری در یک لیست منتشر شد که نام کارت گرافیک Gigabyte Aorus GeForce RTX 3080 Ti Xtreme با شناسه GV-N308TAORUS X-20GD مجهز به ۲۰ گیگابایت رم GDDR6X در آن به چشم می‌خورد. اطلاعات این کارت برای نخستین بار در دسامبر سال ۲۰۲۰ در لیست کمپانی گیگابایت برای اتحادیه اقتصادی اروپا موسوم به ECC رویت شد.

مشخصات کارت Gigabyte Aorus GeForce RTX 3080 Ti Xtreme نظیر فرکانس پردازشگر آن مشابه دیگر کارت‌های Aorus RTX 3080 Ti است و تنها تفاوت موجود در ظرفیت حافظه رم گرافیکی خواهد بود.

البته کارت جدید در مقایسه با کارت‌های RTX 3080 Ti فعلی رابط حافظه کوچکتری دارد. در حالی که رابط یک کارت ۳۰۸۰ Ti نسخه ۱۲ گیگابایتی برابر با ۳۸۴ بیت است، این مقدار در نسخه ۲۰ گیگابایتی به ۳۲۰ بیت کاهش یافته؛ به بیانی دیگر کارت با حافظه بیشتر پهنای باند کمتری دارد.

متاسفانه مشخص نیست این حجم زیاد از حافظه برای چه کاری است؛ آن هم با در نظر گرفتن این موضوع که کارت‌های خانواده ۳۰۸۰ حجم حافظه کمتری نسبت به خانواده ۳۰۹۰ دارند و ۳۰۹۰‌ها نیز در اصل برای بازی با حداکثر جزیئات هستند. بازی‌های روز چنین مقدار حافظه گرافیکی طلب نمی‌کنند با این حال برخی برنامه‌های حرفه‌ای از رم گرافیکی بالا به خوبی بهره میبرند.

این کارت مابین دو خانواده ۳۰۸۰ و ۳۰۹۰ قرار می‌گیرد و علاوه بر بازی، کاربران برنامه‌های حرفه‌ای را نیز هدف قرار می‌دهد. ناگفته نماند در حال حاضر نسخه ۲۰ گیگابایتی کارت گرافیک انویدیا RTX 3080 Ti تنها در دستان یک ماینر روسی است که به نحوی موفق شد یکی از آن‌ها را تهیه کند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.