تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
کد خبر : 58320

کارت صدا چیست؟

کارت صدا چیست؟

کارت صدا چیست؟یکی از جملاتی که توسط بسیاری از افراد شنیده‌ایم این است که نگذارید تکنولوژی مانع خلاقیت شما بشود. با این که این موضوع تا حدی درست است، اما در دنیای امروزی استفاده از برخی تکنولوژی‌ها باع..

کارت صداکارت صدا چیست؟

یکی از جملاتی که توسط بسیاری از افراد شنیده‌ایم این است که نگذارید تکنولوژی مانع خلاقیت شما بشود. با این که این موضوع تا حدی درست است، اما در دنیای امروزی استفاده از برخی تکنولوژی‌ها باعث شده تا کارها و ایده‌های خود را به راحتی به واقعیت تبدیل کنیم.

خرید تجهیزات مناسب این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید سریع‌تر آهنگ‌های خود را بنویسید، سریع‌تر آن‌ها را میکس کنید و راحت‌تر از گذشته به کیفیت صدایی مورد نظر خود دست پیدا کنید. در دنیای امروزی و استودیوهای امروزی اما، مهم‌ترین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که چگونه می‌توان یک صدا را به کامپیوتر خود انتقال داد. برای معرفی کارت صدا همراه سازکالا باشید تا مفهوم ساند کارت چیست را توضیح دهیم.

کارت صدا چیست و چه وظیفه ای را برعهده دارد؟

کارت صداها در واقع قلب هر استودیوی موسیقی‌ای به شمار می‌روند. وظیفه اصلی آن‌ها این است که سیگنال‌های آنالوگ همانند صدای شما داخل یک میکروفون و یا سیگنالی که سازهایی مانند گیتار الکتریک دارد را با استفاده از مبدل‌های مخصوصی به سیگنال دیجیتال تبدیل کنند که می‌توانید در نرم افزارهای میزبان خود در اختیار داشته باشید.

از طرف دیگر، کارت صداهای شما این امکان را دارند تا این سیگنال‌های دیجیتال را به سیگنال‌های آنالوگ تبدیل کنند تا بتوانید به راحتی صدای میکس خود را از اسپیکرهای مانیتورینگ خود و یا هدفون خود بشنوید. نحوه اتصال کارت صداها به کامپیوتر گونه‌های مختلفی دارد اما بیشتر کارت صداهای ارزان قیمت با اتصال USB به بازار عرضه شده‌اند.

از دیگر اتصالاتی که شرکت‌های مختلف برای کارت صداهای خود در نظر گرفته‌اند می‌توانیم به اتصالات FireWire و Thunderbolt اشاره کنیم. همچنین کارت صداها دارای بازه قیمتی بسیار گسترده‌ای نیز هستند. شما می‌توانید کارت صداهایی پیدا کنید که قیمت آن‌ها نزدیک دو میلیون تومان است و همچنین کارت صداهایی در بازار وجود دارند که قیمت آنها بیش از صد میلیون تومان است.

کارت صدا

کدام یک بهتر است؟ میکروفون های USB یا کارت صدا

به تازگی بسیاری از شرکت‌های میکروفون‌سازی به تولید میکروفون های USB پرداخته‌اند که بدون نیاز به کارت صدا، می‌توانید مستقیما آن‌ها را به کامپیوتر خود متصل کرده و شروع به ضبط بکنید. اگر شما می‌خواهید تنها صدای خود را برای کلاس‌های اینترنتی در اختیار داشته باشید، نیازی به استفاده از نرم افزارهای میزبان و ضبط برای آهنگ‌های خود ندارید و تنها به یک میکروفون نیاز دارید، میکروفون های USB گزینه‌ای مناسب‌تر برای شما به شمار می‌رود.

اما به طور کلی، خرید یک کارت صدا دست شما را برای ضبط انواع میکروفون‌ها بسیار باز می‌گذارد و این امکان را به شما می‌دهد تا بدون نیاز به خرید میکروفون‌های مختلف، بتوانید آهنگ‌های با کیفیتی تولید کنید. از مزایای خرید کارت صدا، این است که شما می‌توانید انواع میکروفون‌هایی که از اتصال XLR بهره می‌برند را به آن‌ها متصل کرده و آن‌ها را ضبط کنید.

همچنین کارت صداهایی با تعداد ورودی بالاتر این امکان را به شما می‌دهد تا بیش از یک میکروفون را در اختیار داشته باشید بتوانید چند میکروفون را به طور همزمان ضبط کنید. خروجی هدفون و اسپیکر مجزا که مخصوص کارت صداها می‌باشد نیز دست شما را برای مانیتور کردن صدایتان باز می‌گذارد.

از طرفی، بسیاری از اسپیکرهای مانیتورینگ دارای اتصالاتی هستند که تنها می‌توانید آن‌ها را به کارت صداها متصل کنید. اکثر کارت صدا ها همچنین ورودی‌هایی برای ضبط گیتارها و گیتارهای بیس دارند که به این ترتیب دیگر نیازی به استفاده از تجهیزات اضافی برای ضبط این گونه سازها ندارید. همچنین کنترلی که کارت صدا بر روی بلندی صدای اسپیکرها و هدفون‌های شما به شما می‌دهد در دیگر محصولات وجود ندارد.

انتخاب کردن کارت صدای مناسب

برای این که بتوانید مناسب‌ترین کارت صدای ممکن را انتخاب کنید، باید سوالات مهمی را از خود بپرسید.

این سوالات شامل این است که کامپیوتر و لپ تاپ شما از چه نوع اتصالی بهره می‌برد؟ چند میکروفون را می‌خواهید به طور همزمان ضبط کنید؟ چند اسپیکر مانیتورینگ را می‌خواهید به طور همزمان به کارت صدای خود متصل کنید؟ آیا نیاز به داشتن ناب برای کنترل والیوم برای هدفون‌های خود هستید؟

پس از این که این پرسش‌ها را از خود پرسیدید، سوالات دیگری است که می‌توانید از خود بپرسید. برای مثال آیا به میکروفون Talkback نیاز دارید؟ آیا می‌خواهید از پلاگین‌های DSP همانند پلاگین‌های UAD و یا Antelope Audio استفاده کنید؟ آیا می‌خواهید در سمپل ریت‌های بالا به ضبط بپردازید؟ آیا می‌خواهید تعداد میکروفون‌های خود را در آینده نزدیک بیشتر کنید؟ آیا به امکاناتی نظیر اتصال MIDI، اتصالات دیجیتال و یا خروجی‌های Reamping نیاز دارید؟

کارت صدا

بهترین کارت صداها در رنج قیمتی مختلف کدام مدل‌ها هستند؟

همانطور که گفتیم، کارت صداها در رنج قیمتی بسیار وسیعی تولید می‌شوند و قیمت آن‌ها بسیار متفاوت است. در ادامه به بهترین کارت صداها در هر رنج قیمتی‌ای اشاره می‌کنیم. برای مشاهده و خرید کارت صدا و همچنین مشاوره خرید ساند کارت می‌توانید از https://sazkala.com استفاده کنید.

برای کارت صداهای ارزان، پیشنهاد ما خرید کارت صداهایی نظیر Behringer U Phoria UM2، Presonus AudioBox USB96 و یا کارت صدایی همانند Focusrite 2i2 می‌باشد. این کارت صداها عموما دارای ۱ یا دو ورودی میکروفون هستند و برای افرادی که در اتاق‌های خود مشغول به ضبط آهنگ‌ها و یا میکس هستند، مناسب به شمار می‌رود.

در میان کارت صداهای میان قیمت می‌توانیم به مدل‌هایی همانند Focusrite Scarlett 8i6، UAD Apollo Twin MKII و یا کارت صدای Presonus Quantum 2626 اشاره کنیم. این کارت صداها امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهند و از طرفی، تعداد ورودی‌های بیشتری نیز دارند.

در نهایت، به کارت صداهای گران قیمت می‌رسیم که در میان آن‌ها پیشنهاد ما کارت صداهایی نظیر RME FireFace UCX، Motu 8M و یا Antelope Audio Zen Tour می‌باشد. این کارت صدا‌ها عموما دارای پلاگین‌هایی جهت استفاده هنگام ضبط کردن هستند و بیشتر آنها ۸ عدد ورودی میکروفون را در اختیار شما قرار می‌دهند.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.