تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۸
کد خبر : 588780

کاربرد خشک کن میوه در مشاغل خانگی

کاربرد خشک کن میوه در مشاغل خانگی

 شرکت بازرگانی AG وارکننده دستگاه های صنعتی و نیمه صنعتی با گارانتی یکساله و خدمات پس از فروش 5 ساله به منظور گسترش و حمایت از مشاغل حوزه کارآفرینی با بیش از 18 سال سابقه در تهران و اصفهان فعالیت دارد. امروزه تغذیه و نوع آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است و بیشتر افراد

 شرکت بازرگانی AG وارکننده دستگاه های صنعتی و نیمه صنعتی با گارانتی یکساله و خدمات پس از فروش 5 ساله به منظور گسترش و حمایت از مشاغل حوزه کارآفرینی با بیش از 18 سال سابقه در تهران و اصفهان فعالیت دارد.

امروزه تغذیه و نوع آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است و بیشتر افراد تمایل به مصرف مواد خوراکی و تنقلات طبیعی و سالم دارند. میوه خشک یا چیپس میوه یک خوراکی لذیذ و خوشمزه است که از زمان گذشته به صورت سنتی تولید می‌کردند و در مراسم ها و مهمانی ها از آن استفاده می نمودند.

دمای مناسب دستگاه میوه خشک کن برای انواع مختلف غذا:

  • گیاهان 95درجه فارنهایت
  • سبزیجات 125درجه فارنهایت
  • لوبیا و عدس 125درجه فارنهایت
  • میوه 135 درجه فارنهایت
  • دانه‌ها 145 درجه فارنهایت
  • گوشت‌های از پیش پخته شده 145 درجه فارنهایت
  • گوشت، غذاهای دریایی 160 درجه فارنهایت
  • طیور 165 درجه فارنهایت

همانطور که می‌بینید، درجه حرارت کاملاً متفاوت است، به همین دلیل مهم است که اگر همزمان بیش از یک نوع ماده را خشک می‌کنید، مطمئن شوید که غذاها را به طور مناسب با هم دسته بندی می‌کنید.

اگر نیاز به سرعت بخشیدن به فرآیند خشک کردن دارید، افزایش حرارت دستگاه میوه خشک کن راه حل مناسبی نیست. در عوض، می‌توانید مواد غذایی خود را به قطعات نازک‌تر/کوچک‌تر برش دهید یا میزان کمتری از آن را در دستگاه خشک کن قرار دهید.

دستگاه خشک کن میوه دارای اجزای مختلفی می باشد. میوه ها توسط المنت های تعبیه شده در دستگاه و گرمایی که تولید می کنند، خشک می شوند. البته فن ها گرمای تولید شده را در تمامی قسمت های دستگاه پخش می کنند تا حرارت در کل دستگاه یکنواخت باشد. خشک کردن میوه تنها باعث حذف آب میان بافتی آن می‌شود و ارزش‌های تغذیه آن کاملا حفظ می شود.

علاوه بر این خشک کردن میوه راه مطمئنی برای نگهداری این محصول به مدت طولانی تر می باشد. در حالی که احتمال وجود میکروب ها یا رشد قارچ ها در میوه های خشک در حد صفر است. این روزها تولید میوه خشک به قدری رونق داشته که به عنوان یکی از مشاغل خانگی پرسود شناخته می شود. به طوری که شما در کنار تولید میوه خشک برای مصرف خانواده می توانید به فکر تولید بیشتر و کسب درآمد از این راه باشید.

برای راه اندازی خط تولید میوه خشک، به مکان کوچکی نیاز دارید. حتی می توانید از آشپزخانه خود استفاده کنید، پس نگران جا و مکان نباشید. برای شروع به کار در ابتدا نیاز نیست به فکر تهیه تجهیزات جانبی گران‌قیمت باشید.

برای شستن میوه از وان شستشوی کوچک استفاده کنید و میوه ها را به مدت یک ساعت در آن خیس دهید، سپس میوه ها را بشویید و برای خرد کردن و اسلایس نمودن میوه ها می توانید از دستگاه اسلایسر یا رنده های دستی استفاده کنید.

پس از آن میوه ها آماده گذاشتن در دستگاه هستند، با توجه به قطر برش ها و نوع میوه به مدت ۱۰ الی ۱۵ ساعت طول می کشد تا خشک و آماده مصرف شوند. سپس در وزن دلخواه خود بسته بندی و آماده ارائه مشتری نمایید.

معرفی میوه خشک کن کابینی AG

معرفی میوه خشک کن کابینی AG

 

برای احداث کارگاه کوچک تولید میوه خشک به دستگاه های کوچک نیاز می باشد. دستگاه میوه خشک کنی کابینی از این قبیل دستگاه ها به حساب می آید. امروزه اغلب تولید کنندگان خشک کن میوه در تلاش هستند، متناسب با شرایط محیط کار و نیاز کاربران، دستگاه های مناسب تولید نمایند.

میوه خشک کن کاربینی دستگاهی است که در خط تولید میوه و سبزیجات خشک در ظرفیت‌های کم مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه در ابعاد و اندازه کوچک طراحی و ساخته می شود. به طوری که به فضای زیادی احتیاج ندارد.

چون نه تنها محصول خشک شده با کیفیت بالا تولید می شود بلکه هزینه کمی جهت مصرف انرژی آن صرف می کنید و این به دلیل استفاده از برق خانگی و سرعت بالای دستگاه است.

دستگاه میوه خشک کن کابینتی در ظرفیت های مختلف به بازار ارائه شده است. نوع تک کابین آن کوچکترین مدل دستگاه میوه خشک کن کابینتی است و میزان بازده محصول آن حدود ۱۰ کیلو گرم در هر مرحله خروجی دستگاه است.

دستگاه میوه خشک کن تک کابین دارای 6 الی ۳۰ عدد سینی است. سینی های دستگاه به شکل مربع و به طور تقریبی ۷۰ در ۷۰ سانتی متر است که به آسانی می توان ۱۰۰ کیلوگرم میوه برش خورده را در آن جای داد.

نحوه عملکرد این دستگاه به صورت دیجیتالی و اتوماتیک می باشد. بدین شکل که تمامی عملیات تولید میوه خشک بدون دخالت کاربر و به صورت هوشمندانه انجام می شود. در ساخت بخش داخلی و خارجی بدنه دستگاه از ورق گالوانیزه استفاده می شود و برای افزایش مقاومت آنها هنگام ساخت در کارخانه با رنگ کوره ای پوشش داده می شوند. این کار مانع از هدر رفتن انرژی و بالا رفتن کیفیت دستگاه می شود.

جریان گرما در میوه خشک کن

همچنان با رشد طرفداران میوه خشک، دستگاه های مخصوص خشک کن میوه به شکل انبوه، تولید و به بازار عرضه شدند. مصرف میوه‌های خشک به قدری افزایش پیدا کرد که بسیاری از افراد به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌های خود به فکر تهیه یک دستگاه میوه خشک کن افتادند.

این کار باعث خودکفایی در تولید میوه خشک شد. به طور معمول دستگاه های میوه خشک کن دارای سه مکانیزم اصلی به نام های المنت های حرارتی، بدنه اصلی، سینی ها و فن های دستگاه می باشند. در فرایند خشک شدن میوه ها گرما از طریق المنت های حرارتی تولید می شود. این گرما توسط فن ها به صورت یکنواخت در تمام قسمت های دستگاه پخش می شود و در نهایت باعث خشک شدن میوه های درون دستگاه می شود.

رطوبت خارج شده از میوه ها از طریق فن ها به بیرون از دستگاه هدایت می شود. این عملیات گرمابخشی تا حدی ادامه پیدا می کند تا میوه ها به خوبی خشک شوند. تولید جریان گرما در دستگاه خشک کن میوه به دو گروه کلی میوه خشک کن جریان عمودی و میوه خشک کن جریان افقی دسته بندی می شود.

کاربرد دستگاه میوه خشک کن AG

کاربرد میوه خشک کن

گرچه این دستگاه کوچکی است ولی کاربردهای فراوانی دارد. چون بیشتر با هدف خشک کردن میوه از این دستگاه استفاده می شود به اسم میوه خشک کن معروف شده است. ولی در واقع این یک دستگاه خشک کن مواد غذایی است و علاوه بر خشک کردن میوه برای خشک کردن موارد دیگری مانند سبزیجات، چای، زعفران، خشک کردن گوشت و حتی تهیه ماست و. از این دستگاه می توان استفاده نمود.

از کاربردهای دیگر دستگاه تهیه لواشک خانگی می باشد. دستگاه خشک کن در تهیه پمپه اندونزیایی که نوعی فراورده تخمیری سویا است، کاربرد دارد. برای تهیه ماست و دیگر محصولاتی که به دمای ملایم و مداوم نیاز دارند نیز دستگاه کارآمدی است.

خشک کن هایی که سینی های گرد دارند برای تهیه میوه و سبزیجات خشک مناسب تر هستند و خشک کن هایی با سینی های چهارگوش برای خشک کردن گوشت، تهیه لواشک و تهیه ماست کاربردی تر هستند.

مزایای میوه خشک کن

از مهمترین مزایای استفاده از میوه خشک کن به موارد زیر می توان اشاره نمود.

سلامتی: خشک کن میوه باعث تولید محصولات طبیعی با حفظ ارزش های غذایی موجود در آن می باشد. دستگاه خشک کن آب میان بافتی مواد غذایی را حذف می کند ولی ویتامین ها و آنزیم های آن را حفظ می کند.

نکته قابل توجه این است که برخلاف محصولات تولیدی صنعتی خشک شده که حاوی نمک فراوان و مواد نگهدارنده هستند، محصولاتی که خودتان در منزل تولید می کنید عاری از هرگونه مواد نگهدارنده است و کاملا سالم و بهداشتی می باشد.

صرفه‌جویی: با این دستگاه می توان از هدر رفتن میوه های اضافی جلوگیری نمود. همانطور که بیان شد میوه های خشک شده ماندگاری بیشتری نسبت به نوع تازه آن دارند. در ضمن خرید میوه خشک آماده گران است و وقتی افراد در منزل اقدام به تهیه میوه خشک می کنند باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود.

کاربری آسان: کار کردن با دستگاه میوه خشک کن بسیار راحت است و پیچیدگی خاصی ندارد. دستگاه میوه خشک کن فرآیند خشک کردن را به آرامی و در طول چند ساعت انجام می دهد که همین امر احتمال خراب شدن نتیجه کار را کاهش می دهد.

قابلیت های دستگاه میوه خشک کن AG

از قابلیت های مهم دستگاه خشک کن موارد زیر را می توان نام برد.

تایمر: اغلب خشک کن ها دارای دکمه خاموش روشن هستند. از آنجایی که طی شدن فرآیند خشک شدن مواد غذایی چند ساعت به طول می انجامد، امکان دارد فراموش کنید به دستگاه سر بزنید. ولی دستگاه تایمر دار پس از پایان کار زنگ می زند و هشدار می دهد. حتی بعضی از مدل ها قابلیت خاموشی خودکار دارند که کار را راحت تر می کنند.

توزیع یکنواخت گرما: در دستگاه خشک کن میوه چند فن وجود دارد که در طول مکانیزم خشک کردن، مدام در حال کار هستند. این فن ها گرما و حرارت را به صورت یکنواخت پخش می کنند و رطوبت خارج شده از محصولات را از دستگاه خارج می نمایند تا فرایند خشک شدن به سرعت انجام شود.

قابلیت شستشوی قطعات: دستگاه خشک کن از اجزای مختلفی تشکیل شده است. معمولاً بدنه دستگاه از جنس فولاد ضد زنگ یا پلاستیک مقاوم تهیه می شود. البته بیشتر خشک کن های صنعتی از فولاد ضد زنگ تهیه می شوند و مدل های خانگی از پلاستیک مقاوم ساخته می شوند. سینی های دستگاه از استیل ضدزنگ تهیه می شوند تا در اثر تماس با مواد مرطوب دچار زنگ زدگی نشوند و به راحتی بتوان شست و تمیز نمود.

گنجایش: با وجودی که دستگاه میوه خشک کن خانگی در ابعاد کوچکی ساخته می‌شود ولی ظرفیت و گنجایش آن جوابگوی نیاز افراد است و با استفاده از آن می توان حجم نسبتا زیادی از میوه، سبزیجات، چای، دمنوش و زعفران را در مدت زمان کوتاهی به آسانی خشک نمود.

صدای کم: میوه خشک کن ها با وجودی که چند فن دارند ولی با این حال صدای زیادی ندارند. البته بلندی صدا در مدل های مختلف متفاوت است و بلندی دسیبل بر روی بسته بندی دستگاه درج می شود. دستگاه خشک کن جریان افقی به طور کلی صدای بیشتری تولید می کند.

گرچه مصرف میوه خشک برای بدن فوایدی دارد ولی در مصرف آن نباید زیاده روی کرد.  به طور معمول مصرف یک وعده ۱۰۰ گرمی میوه خشک در طول روز برای بدن اندازه است و بیشتر از این میزان می تواند مضر باشد و باعث بروز چاقی و بیماری شود.

شرکت ای جی وارد کننده دستگاه میوه خشک کن صنعتی و نیمه صنعتی می باشد.

برای خرید دستگاه خشک کن میوه به سایت ای جی (AG ag777.com) مراجعه کنید 

برای خرید دستگاه خشک کن میوه مورد نظر خود از کارشناسان AG شعبه تهران و اصفهان مشاوره بگیرید

شعبه تهران: ﺻﺎدﻗﯿﻪ ،ﺑﻠﻮار آﯾﺖ اﻟﻠﻪ ﮐﺎﺷﺎﻧﯽ رو ﺑﻪ روی ﻣﺴﺠﺪ ﻧﻈﺎم ﻣﺎﻓﯽ، ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن اﺗﺮک

تلفن: 46096724-021

شعبه اصفهان : اصفهان، فلکه ارتش خیابان وحید قبل از چهارراه امام‌زاده محسن، کوچه شماره ۲۳ پلاک ۶۲۲

تلفن: 91010118-031

شرکت بازرگانی AG وارکننده دستگاه های صنعتی و نیمه صنعتی با گارانتی یکساله و خدمات پس از فروش 5 ساله به منظور گسترش و حمایت از مشاغل حوزه کارآفرینی با بیش از 18 سال سابقه در تهران و اصفهان فعالیت دارد

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.